Pedepse mai mari pentru conducătorii auto, reguli noi de circulaţie Ce schimbări majore li se pregătesc şoferilor

 

Numeroase proiecte de lege cu referire la circulaţia pe drumurile publice se află, în prezent, în dezbaterea Parlamentului. Câteva dintre aceste iniţiative legislative stabilesc pedepse mult mai mari pentru conducătorii autoturismelor, alte iniţiative legislative adaugă reguli noi de circulaţie, iar altele introduc noi interdicţii pentru şoferi.
 
Potrivit romaniatv.net, unul dintre cele mai importante proiecte depuse de parlamentari este cel iniţiat de doi deputaţi PSD, care prevede amenzi de la 200 la 500 de lei pentru împiedicarea unui autoturism parcat regulamentar de a părăsi locul de parcare.
 
„Împiedicarea, prin orice mijloace, a unui autoturism parcat regulamentar de a părăsi locul de parcare, la iniţiativa deţinătorului acestuia, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 200 şi 500 de lei“, prevede proiectul.
 
Un alt proiect de lege important iniţiat de mai mulţi deputaţi şi senatori PSD este acela conform căruia maşinile înmatriculate în Bulgaria pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în ţară: „Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în Bulgaria deţinute de persoane care au domiciliul în România pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în ţară“, stabileşte proiectul, potrivit romaniatv.net.
 
Propunerea legislativă se află la comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor. Camera este for decizional. Senatul a respins proiectul.
 
Mai mulţi deputaţi şi senatori au depus o propunere legislativă prin care se cere pedepsirea cu închisoare de la cinci ani la zece ani a celor care au o alcoolemie de 0,80 g/l alcool pur în sânge şi se urcă la volan: „Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de către o persoană care are o îmbibaţie alcoolică de peste 0,80 de g/l alcool pur în sânge se pedepseşte cu închisoare de la 5 ani la 10 ani“, prevede proiectul de lege.
 
Tot de pe romaniatv.net aflăm că zece parlamentari ai PSD şi UDMR au iniţiat o propunere legislativă care stabileşte că persoanele care nu au absolvit învăţământul primar şi secundar inferior sau gimnazial, precum şi cele care au fost condamnate, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, nu au dreptul la permis auto.
 

„Nu are dreptul să se prezinte la examen pentru obţinerea permisului de conducere persoana care nu a absolvit învăţământul primar şi secundar inferior sau gimnazial, precum şi persoana care a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru o infracţiune de omor, lovire sau vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, produsă ca urmare a încălcării unei reguli de circulaţie“, se arată în proiectul de lege.
 
Potrivit proiectului de lege, amenzile pentru circulaţia pe drumurile publice „se achită în condiţiile legii şi se fac venit integral la bugetele locale. Amenzile cuvenite bugetelor locale se pot achita şi la filialele judeţene ale CEC Bank, indiferent de domiciliul sau reşedinţa contravenientului“.

 
Mai mulţi deputaţi şi senatori au iniţiat o propunere legislativă potrivit căreia persoanele care vor să obţină permisul auto sunt obligate să facă un curs despre metodele de prim ajutor.
 
„Testarea teoretică şi practică asupra cunoştinţelor dobândite prin cursul specializat asupra metodelor de prim ajutor în caz de accident rutier şi promovarea testului sunt obligatorii înainte ca un candidat să solicite prezentarea la examenul pentru obţinerea permisului de conducere“, prevede proiectul, conform romaniatv.net.
 
De asemenea, parlamentarii doresc să iniţieze un proiect de lege care să stopeze înmulţirea maşinilor cu volan pe partea dreaptă care circulă în România. Cei care deţin astfel de maşini ar trebui să îndeplinească trei condiţii pentru a le putea conduce pe drumurile din România: autoturismul să aibă oglinzi periscopice, şoferul să fi făcut un curs de conducere pe maşină modificată şi să aibă permis eliberat de ţara unde sensul de mers este reglementat pe partea dreaptă.
 
Multe dintre proiecte au fost respinse de Senat, dar se află în dezbatere la Camera Deputaţilor, care este for decizional. Alte proiecte de acte normative nu au intrat încă în dezbatere.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce se mai vrea schimbat în Codul Rutier

07 Aug 2014 2280