Trei constănţeni, morţi într-un accident, acum câteva zile. Soluţie propusă pentru „drumul morţii“ din România

O soluţie nouă ar putea fi implementată pentru a reduce numărul accidentelor mortale de pe şoselele României. Aceasta vine ca o consecinţă a frecvenţei mari a accidentelor soldate cu decesul celor implicaţi.

Conform Asociaţiei Pro Infrastructura, pe „drumul morţii”, aşa cum este numit E 85 de pe DN 2, din judeţul Buzău, în ultima perioadă au avut loc tot mai multe accidente mortale. Pe data de 23 septembrie a fost confirmat decesul a şase persoane, în urma unor coliziuni frontale şi a ieşirilor în decor.

Tot această asociaţie mai precizează că în fiecare an 70 de persoane pier pe acest drum, din pricina faptului că este unul dintre cele mai periculoase din România, din cauza lăţimii insuficiente a benzilor de circulaţie.
 
Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura în România aproximativ 2.000 de persoane îşi pierd viaţa pe şoselele din ţară, iar faptul că suntem pe locul 1 în Europa la acest capitol ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru cei responsabili.

Printre victimele „drumului morţii” se numără şi trei persoane din Constanţa, o familie compusă din doi părinţi şi un minor în vârstă de 13 ani, care au murit în urma coliziunii dintre două maşini, un autoturism înmatriculat în Constanţa şi un vehicul înmatriculat în Bacău, în data de 23 septembrie.

Ce soluţie a găsit Asociaţia Pro Infrastructura 

Membrii asociaţiei propun o soluţie ingenioasă, care ar putea fi aplicată pe drumurile europene din România unde lăţimea benzilor de circulaţie este insuficientă pentru a circula în siguranţă. Soluţia pentru DN 2 ar fi una relativ simplă şi ieftină. Este vorba despre transformarea acestuia în drum cu profil 2+1 alternativ, cu lăţimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între Bucureşti şi Roman), aşa cum s-a putut realiza în Suedia, ţară care a devenit lider european datorită şoselelor sale.
 
„Un drum 2+1 alternativ are în total trei benzi de circulaţie, iar banda din mijloc este folosită ca bandă pentru depăşire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanţa are loc la 1,2 - 3 kilometri, în funcţie de situaţia din teren. Sensurile de mers sunt separate: nu este permisă intrarea pe contrasens, de cele mai multe ori fiind împiedicată fizic cu separatori de sens. Lăţimea minimă totală pentru cele trei benzi este considerată 13 metri: lăţimea benzii este de 3,25 metri pe sensul cu două benzi, 3,75 metri pe sensul cu o bandă, 1,75 metri spaţiu de protecţie lângă parapetele median şi un metru total pentru acostamente. Separatorul median este de obicei din cabluri elastice (WRSB), care asigură rămânerea pe sensul de mers a vehiculelor în caz de impact şi ocupă spaţiu redus pe lăţime (doar 10 centimetri)”, se arată într-un articol documentat pentru contributors.ro
 
Această soluţie ar putea aduce claritate modului în care se vor deplasa conducătorii auto în viitor, iar şoferii ar putea beneficia de o circulaţie care să nu mai fie haotică, să se poată face depăşiri simultane pe ambele sensuri, iar rata mortalităţii din cauza accidentelor rutiere să scadă.
 
Potrivit Buletinului Siguranţei Rutiere dat din 2016, a fost remarcată o creştere îngrijorătoare a accidentelor mortale cauzate de neatenţia la volan şi de pătrunderea pe contrasens. Tot mai mulţi şoferi sunt preocupaţi în timpul mersului să folosească telefonul mobil, să transmită live pe Facebook sau să se filmeze în timp ce conduc.
 
Citește și :

Imagini de la cumplitul accident de pe DN 2. O maşină înmatriculată în Constanţa, implicată. Patru morţi (video)


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Au fost accidentaţi mortal pe când reparau o maşină pe marginea DN2

12 Jun 2016 3068

Camion în flăcări pe DN2 (video)

11 Jan 2016 1756