Un cetăţean grec care a înşelat Statul Român a fost dat în urmărire prin Interpol

Cargourile „Gorun“ şi „Govora“ au fost cumpărate de la CNM Romline • Ioannis Kapsokolis a reuşit să vândă navele, după ce a început procedura de lichidare judiciară a societăţii sale, „Europa Shipping“ • Pentru a scăpa fără urmă, grecul a distrus arhiva cu evidenţele contabile • Înainte ca autorităţile române să-şi poată da seama, individul a fugit din ţară cu o destinaţie necunoscută • AVAB, Romline şi Petromin, principalii creditori, au rămas cu ochii-n soare
 

Dacă până acum două săptămâni, ofiţerii din cadrul Poliţiei Port Constanţa îl cercetau încă sub aspectul săvârşirii infracţiunii de bancrută frauduloasă pe grecul Ioannis Kapsokolis, acum, Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie a dispus emiterea unui mandat de arestare pe numele acestuia, pentru o perioadă de 30 de zile. Kapsokolis a fost, iniţial, administrator al societăţii „Europa Shipping“ SRL, din Constanţa. Prin intermediul acesteia, grecul a cumpărat de la Compania de Navigaţie Romline Constanţa cargourile de 7.800 tdw, „Gorun“ şi „Govora“, cu suma totală de 742.345 de dolari. Banii reprezentând contravaloarea navelor au fost achitaţi în şase rate, iar vapoarele au fost înregistrate în evidenţele contabile ale societăţii „Europa Shipping“, cu o valoare totală de 2.227.035.000 de lei. În decursul anilor 1997-1998, firma lui Kapsokolis a înregistrat pierderi şi debite de la diverşi prestatori de servicii care au solicitat şi obţinut declanşarea procedurii de lichidare judiciară a societăţii, în conformitate cu Legea nr. 64/1995, începând cu 23 februarie 1999. După declanşarea procedurii judiciare de lichidare, grecul a vândut imediat cele două nave, numele acestora fiind schimbate în scurt timp. Astfel, nava „Gorun“ a fost cumpărată de o firmă obscură, înregistrată în Panama, şi a fost denumită după numele noului proprietar, „Esco Bounty“. Cea de-a doua navă, „Govora“, a fost cumpărată de o altă firmă panameză, şi în acest caz vasul primind numele proaspătului proprietar, „Esco Faith“.

Imediat după vânzarea vapoarelor, Ioannis Kapsokolis a părăsit România

Ciudat este că ambele nave figurează încă înregistrate la Căpitănia Zonală Constanţa, cu toate că, după schimbarea numelor, vapoarele au fost înmatriculate în evidenţele maritime din Panama. De fapt, firmele panameze au fost de la bun început clienţi fideli ai licitaţiilor de nave ale CNM Romline. Astfel, „Essco Spirit“, „Essco Pioneer“, „Essco Challenger“ şi-au adjudecat fiecare câte un vapor, la preţuri destul de trase de păr. Din cercetările efectuate de poliţişti, a reieşit că, imediat după vânzarea vapoarelor şi cu mult înainte de sesizarea organelor de cercetare, Ioannis Kapsokolis a părăsit România, pe 15 decembrie 1998, cu o destinaţie necunoscută. Dar, înainte de părăsirea ţării, grecul a avut grijă să distrugă toate documentele evidenţelor contabile ale societăţii „Europa Shipping“, reuşind astfel să dea o lovitură puternică organelor de cercetare fiscală. Distrugerea documentelor a afectat în mod direct principalii creditori ai societăţii, Agenţia de Valorificare a Creanţelor Bancare, CNM Romline şi Petromin SA. Cercetările vor fi continuate de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, în lipsa lui Kapsokolis, care a fost dat în urmărire generală prin Interpol.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.