#ConstanțaEsteBine Asociația Elevilor din Constanța cere autorităților asumarea unor măsuri concrete menite să asigure accesul la educație tuturor elevilor din România

 
Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) solicită reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării asumarea unor măsuri concrete menite să asigure accesul la educație tuturor elevilor din România și includerea reprezentanților asociațiilor de elevi în discuțiile ce țin de viitorul acestora. Dacă tăiem din materia pentru examenele naționale, nu înseamnă că am rezolvat în totalitate problema elevilor privați de dreptul la educație.
 
Marți, 7 aprilie a.c, reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării au anunțat, în spațiul public, faptul că elevii din an terminal, clasa a VIII-a și a XII-a, urmează a susține Evaluarea Națională și, respectiv, Examenul Național de Bacalaureat doar din materia care fost parcursă până la începutul semestrului II din anul școlar în curs, în contextul suspendării cursurilor pe o perioadă nedeterminată din cauza COVID-19.
 
De asemenea, conform declarațiilor autorităților, se va reduce numărul de note necesare pentru încheierea mediei la două la care se adaugă nota din teză, la materiile unde este cazul.
 
Reprezentanții elevilor susțin această măsură, dar trag un semnal de alarmă asupra indiferenței reprezentanților ministerului în ceea ce privește asigurarea accesului la educație tuturor elevilor în vederea parcurgerii întregii materii, pentru a preveni apariția unor lacune în ceea ce privește materia, și a menține unui contact permanent a elevilor cu școala. Simplificarea materiei este în beneficiul elevilor, dar problema celor din mediile defavorizate încă există, aceștia urmând a susține examenele naționale fără o pregătire susținută de un cadru didactic sau o recapitulare efectivă a materiei.
 
Elevii din mediile defavorizate trebuie să beneficieze în continuare de dreptul la educație, chiar dacă aceștia nu își pot permite să aibă acces la un device electronic prin care să poată lua parte la această principală modalitate de susținere în continuare a orelor, des amintită în discursurile politicienilor atunci când sunt întrebați de situația învățământului românesc pe timp de criză.
 
Asigurarea continuității procesului educativ este un aspect foarte important la momentul de față, iar cu cât autoritățile vor ignora elevii care nu au acces la internet, cu atât situația va deveni mai greu de gestionat. Considerăm mai mult decât necesară menținerea contactului cu școala pentru toți elevii, indiferent de situația lor materială, pentru ca aceștia să continue procesul de învățare, chiar dacă materia examenelor naționale nu va cuprinde conținuturile ce trebuiau să fie parcurse în această perioadă a anului școlar.
 
Așadar, Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI)  și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) solicită ministrului educației, Monica Anisie, și prim-ministrului României, Ludovic Orban, să își asume gravitatea situației în care ne aflăm și să se asigure că absolut tuturor elevilor din România li se asigură dreptul la educație, prin demararea procedurilor cu privire la începerea unei achiziții directe de device-uri, în urma realizării unei centralizări a numărului de elevi ce nu își pot permite să aibă acces la așa-zisă “educație gratuită”. De asemenea, solicităm transparența în ceea ce ține de deciziile ce vor fi luate în numele elevilor și includerea unui reprezentant al asociațiilor de elevi în grupul de lucru ce va formula și dezbate asupra acestora.
 

“AEC vede aceasta măsura ca pe una benefică, avand in vedere ca accesul la educație nu a fost asigurat pentru toți elevii, astfel încât să ne putem asigura că materia este parcursa și procesul de învățare nu se oprește. Dar ce facem cu elevii care nu au acces în continuare la internet? Materia pentru examenele naționale este mai puțină, dar pe toată perioada suspendării cursurilor legătura între școală și elevi trebuie să existe, pentru ca ritmul de învățare sa nu fie afectat. După o perioada de 2-3 luni în care nu se face mai nimic, va fi dificil pentru elevi să susțină examenele din materia parcursă semestrul trecut. Ministerul trebuie să se asigure că există o recapitulare și ca toți elevii au acces la comunicarea cu cadrele didactice pentru a cere o explicație un plus sau pentru a relua materia. Problema vine când vorbim de restul claselor, care vor fi metodele de recuperare ale materiei dacă școala online nu vine cu titlu de obligativitate către profesori? Nu putem să ignorăm “golurile” din materie  pe care le vom avea. Având în vedere că comunicarea a fost una deficitara până acum, ce are de ascuns Ministerul astfel încât să nu includă și reprezentații AEC în discuții, la fel cum a făcut-o până acum?”- Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC

 

“În contextul acestei epidemii, soluția de a elimina materia ce ar fi trebuit să fie parcursă în semestrul II este o decizie pe care o salutăm. Problema vine atunci când, în lipsa dotărilor corespunzătoare și lipsa de măsuri în timp util, elevii care nu au acces la educația online pornesc cu un dezavantaj direct la examenele naționale, ei neputând participa la recapitulări. Astfel, ne confruntăm cu o discriminare din partea autorităților în ceea ce privește egalitatea de șanse la examenele naționale. O altă recomandare ar fi, deoarece sunt elev în clasa a-XII-a și cunosc procedurile de predare din perspectiva mai multor cadre didactice, să se țină cont de faptul că materia nu este parcursă în același mod de către toți profesorii, ba din contră, putem constata faptul că sunt lecții pe care profesorii urmau să le parcurgă în al doilea semestru, iar la alte clase au fost parcurse chiar și în anul școlar precedent”- Nicolae-Alexandru Rădulescu, președinte AEBI.

 

"În calitate de elev reprezentant al Asociației Vâlcene a Elevilor , doresc să atrag atenția asupra faptului că măsura luată este una favorabilă pentru elevii români, întrucât acumularea de cunoștințe în ceea ce privește materia de pe semestrul al II-lea este vag realizabilă, atât din punct de vedere al accesului la educație al elevilor din mediul urban, dar mai ales al celor din mediile rurale și defavorizate, cât și din motivele menționate deja de colegii mei. Totuși, având în vedere circumstanțele date, pâna la data examenelor naționale , va fi deja o perioada destul de lungă ( 3 luni, chiar 6, dacă e să ținem cont de data când s-a terminat semestrul I al anului școlar curent) , în care ritmul de lucru și procesul de învățare își va pierde din eficiență și nu va mai avea randamentul dorit. De aceea, dorim să ne asigurăm  că va exista o recapitulare, accesibilă pentru toți elevii, mai ales pentru cei din mediile defavorizate. Îmi permit să spun că, la nivel național, județul Vâlcea este unul dintre top 13 județe ai căror elevi defavorizați nu au acces la tehnologie. Cu elevii aceștia ce o să se întâmple? Soluțiile există și trebuie aplicate, astfel încât toți elevii să fie avantajați și să nu lăsăm niciun elev cu potențial, dar fără acces la educația online, "pe drum".-Iuliana-Maria Puiu, Președinte AVE


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

#ConstantaEsteBineValul 4 de energie – partea a doua – ziua 8. 16 aprilie 2024. Energia de lună în creștere se simte din ce în ce mai intens

16 Apr 2024 342

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea a doua - ziua 5. 13 aprilie 2024. Cea mai intens energetică zi a tranzitului lui Mercur retrograd

13 Apr 2024 549

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea a doua - ziua 4. 12 aprilie 2024. Luna este în creștere, și planeta Mercur este încă în tranzit retrograd

12 Apr 2024 449

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea a doua - ziua 2. 10 aprilie 2024. Zi de miercuri, mijloc de săptămână și mijloc de tranzit de Mercur retrograd

10 Apr 2024 416

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea întâi - ziua 13. 7.04.2024. Suntem la o zi înainte de un mare și intens eveniment astral

07 Apr 2024 502

#ConstantaEsteBine Valul 4 de energie – partea întâi – ziua 12-6.04.2024. Luna este în semnul Peștilor

06 Apr 2024 469

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea întâi - ziua 11. 5.04.2024. Luna în scădere merge înainte

05 Apr 2024 443

#ConstantaEsteBine Valul 4 de energie – partea întâi – ziua 9, 3 aprilie 2024. Suntem în mijlocul portalului de eclipse

03 Apr 2024 505

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea întâi - ziua 5. 30 martie 2024. Week-end provocator, dar potențial foarte folositor

30 Mar 2024 451

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea întâi - ziua 4. 29 martie 2024. Zilele de primăvară au energia intensă a adolescenților

29 Mar 2024 443

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie - partea întâi - ziua 2. 27 martie 2024. Am intrat în portalul eclipselor

27 Mar 2024 608

#ConstantaEsteBine Valul 3 de energie – partea a doua – ziua 15, 25 martie 2024, „Lună plină cu lumină”

25 Mar 2024 588

#ConstanțaEsteBine Valul 3 de energie - partea a doua - ziua 13. 23 martie 2024. Ne apropiem cu viteză de luna plină de pe 25 martie, o lună plină în Balanță, cu eclipsă de lună

23 Mar 2024 836

#ConstanțaEsteBine Valul 3 de energie - partea a doua - ziua 12. 22 martie 2024. Zi energetic intensă, cu soarele în Berbec

22 Mar 2024 499

#ConstantaEsteBine Valul 3 de energie – partea a doua – ziua 9. Echinocțiul de primăvară

19 Mar 2024 523