07 Apr, 2020 16:22
1716
“AEC vede aceasta măsura ca pe una benefică, avand in vedere ca accesul la educație nu a fost asigurat pentru toți elevii, astfel încât să ne putem asigura că materia este parcursa și procesul de învățare nu se oprește. Dar ce facem cu elevii care nu au acces în continuare la internet? Materia pentru examenele naționale este mai puțină, dar pe toată perioada suspendării cursurilor legătura între școală și elevi trebuie să existe, pentru ca ritmul de învățare sa nu fie afectat. După o perioada de 2-3 luni în care nu se face mai nimic, va fi dificil pentru elevi să susțină examenele din materia parcursă semestrul trecut. Ministerul trebuie să se asigure că există o recapitulare și ca toți elevii au acces la comunicarea cu cadrele didactice pentru a cere o explicație un plus sau pentru a relua materia. Problema vine când vorbim de restul claselor, care vor fi metodele de recuperare ale materiei dacă școala online nu vine cu titlu de obligativitate către profesori? Nu putem să ignorăm “golurile” din materie pe care le vom avea. Având în vedere că comunicarea a fost una deficitara până acum, ce are de ascuns Ministerul astfel încât să nu includă și reprezentații AEC în discuții, la fel cum a făcut-o până acum?”- Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC
“În contextul acestei epidemii, soluția de a elimina materia ce ar fi trebuit să fie parcursă în semestrul II este o decizie pe care o salutăm. Problema vine atunci când, în lipsa dotărilor corespunzătoare și lipsa de măsuri în timp util, elevii care nu au acces la educația online pornesc cu un dezavantaj direct la examenele naționale, ei neputând participa la recapitulări. Astfel, ne confruntăm cu o discriminare din partea autorităților în ceea ce privește egalitatea de șanse la examenele naționale. O altă recomandare ar fi, deoarece sunt elev în clasa a-XII-a și cunosc procedurile de predare din perspectiva mai multor cadre didactice, să se țină cont de faptul că materia nu este parcursă în același mod de către toți profesorii, ba din contră, putem constata faptul că sunt lecții pe care profesorii urmau să le parcurgă în al doilea semestru, iar la alte clase au fost parcurse chiar și în anul școlar precedent”- Nicolae-Alexandru Rădulescu, președinte AEBI.
"În calitate de elev reprezentant al Asociației Vâlcene a Elevilor , doresc să atrag atenția asupra faptului că măsura luată este una favorabilă pentru elevii români, întrucât acumularea de cunoștințe în ceea ce privește materia de pe semestrul al II-lea este vag realizabilă, atât din punct de vedere al accesului la educație al elevilor din mediul urban, dar mai ales al celor din mediile rurale și defavorizate, cât și din motivele menționate deja de colegii mei. Totuși, având în vedere circumstanțele date, pâna la data examenelor naționale , va fi deja o perioada destul de lungă ( 3 luni, chiar 6, dacă e să ținem cont de data când s-a terminat semestrul I al anului școlar curent) , în care ritmul de lucru și procesul de învățare își va pierde din eficiență și nu va mai avea randamentul dorit. De aceea, dorim să ne asigurăm că va exista o recapitulare, accesibilă pentru toți elevii, mai ales pentru cei din mediile defavorizate. Îmi permit să spun că, la nivel național, județul Vâlcea este unul dintre top 13 județe ai căror elevi defavorizați nu au acces la tehnologie. Cu elevii aceștia ce o să se întâmple? Soluțiile există și trebuie aplicate, astfel încât toți elevii să fie avantajați și să nu lăsăm niciun elev cu potențial, dar fără acces la educația online, "pe drum".-Iuliana-Maria Puiu, Președinte AVE
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: