Invatamant

Ce-și doresc directorii constănțeni de la ministrul Educației. „Cum este țara, așa este educația!“

Fie că nu știe... sigur sau nu vrea să facă public încă „verdictul“ de luni, când noul Guvern va fi anunțat și în a cărui structură s-ar părea că va exista un nou ministru al Educației, în persoana universitarului Ecaterina Andronescu, vineri, 19 ianuarie, Liviu Marian Pop s-a aflat la Constanța, unde a avut o serie de întâlniri, prilej cu care a făcut mai multe promisiuni.
 
În prima parte a zilei s-a întâlnit cu primarul, cu președintele Consiliului Județean și cu subprefectul, pentru a dezbate reînființarea Liceului Militar de Marină la Constanța. În conferința de presă ce a urmat, a declarat că în luna septembrie, cu certitudine, se va inaugura această formă de învățământ, mai ales că înființarea aceluiași profil la Craiova s-a bucurat de un neașteptat succes.
 

Prea ușor s-a renunțat la limbile străine. „Vrem opționale mai interesante!“

 
În a doua parte a zilei, s-a aflat la Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu“, unde a stat de vorbă cu directorii unităților de învățământ constănțene pe marginea planului-cadru pentru învățământul liceal aflat în plină dezbatere.
 
În deschiderea întâlnirii, Liviu Pop a declarat că își dorește ca în toamnă să pună în dezbaterea Parlamentului o nouă lege a educației, întrucât actuala este mult prea... modificată. „Există 365 de articole și peste 1.500 de alineate, iar noua lege mi-aș dori să nu aibă mai mult de 100 de articole-cadru, asupra cărora să nu mai intervenim pentru orice fleac“, a spus ministrul, adăugând că aproape 30% din actuala lege nu se respectă. De asemenea, a precizat că de această dată Academia Română a acceptat să se implice în regândirea noii legi.
 
Deși la început s-au codit să ia cuvântul, în cele din urmă, directorul Andrei Szemerjai a „spart gheața“ cu eterna sa problemă legată de subfinanțarea învățământului vocațional. Ministrul a declarat că se află în discuții o finanțare diferențiată a liceelor vocaționale, de sport sau artă, dar și a unor unități de învățământ din mediul rural a căror cifră de școlarizare este sub efective, ca urmare a poziționării geografice.
 
Atât directorul Vasile Nicoară - Colegiul „Mircea cel Bătrân“, cât și prof. Cristina Anghel - Liceul Teoretic „Ovidius“ i-au supus atenției ministrului nevoia unei autonomii în recrutarea personalului din școală, dar mai ales aerisirea calendarului mobilităților, care este foarte greoaie și impune foarte multe limitări. Ba chiar prof. Nicoară a solicitat o regândire a mobilităților de așa manieră încât să ofere posibilitatea unor profesori remarcabili cum este Ion Băraru să rămână alături de elevi și peste cei trei ani de prelungire prevăzuți de lege.
 
Directorul Constantin Caracoti - Liceul Teoretic „Traian“ a solicitat regândirea Bacalaureatului pe mai multe tipuri, dar și renunțarea la numeroasele evaluări naționale, pentru că elevii ajung să fie evaluați inutil de patru ori până în clasa a VIII-a. Mai mult, a propus revenirea la organizarea admiterii de către fiecare liceu.
 
Reprezentanții elevilor și profesorii de limbi străine s-au arătat deranjați de reducerea numărului de ore de limbi străine în noul plan-cadru propus, mai ales pe fondul unei dezvoltări economice care presupune primordial cunoașterea unei limbi de circulație internațională. Reprezentantul elevilor de la Colegiul „Mircea“ a solicitat regândirea unor opționale mai atractive, întrucât cele actuale sunt atât de neinteresante, încât elevii ajung să le aleagă pe cele mai ușoare. Ei și-ar dori opționale de biologie sau fizică, dar în limba engleză, spre exemplu.
 

„Cu mine sau fără mine...“

 
Evident că din discursul ministrului Educației nu au lipsit câteva accente de dezamăgire la adresa actualei situații în care a ajuns învățământul românesc, acesta afirmând: „Cum este țara, așa este educația! Cum este educația, așa este țara!“, adăugând că există prea mult balast care trage în jos tot ce se face bun. Liviu Pop a mărturisit că în cele șase luni de mandat a încercat să aducă o normalitate și să îndrepte lucruri pe care le-a reclamat din postura de lider sindical. „Tot ceea ce nu mi-a plăcut mie ca lider sindical am vrut să schimb ca ministru!“
 
A surprins, la final, audiența, declarând că „avem un sistem de educație în care am ajuns să ne fie frică să luăm decizii, pentru că 27 de ani am lăsat școala la voia unuia sau altuia“ și că acum ar fi necesari circa trei ani de investiții serioase, pentru a nu se pompa la infinit bani într-o gaură neagră.
 
I-a rugat, de asemenea, pe profesori să se implice cu mai mult curaj în elaborarea noilor manuale. „Las cu limbă de moarte ca cine se implică să primească gradație de merit pe toată perioada didactică“, a precizat acesta.
 
Vom mai reveni asupra temelor discutate în cadrul acestei întâlniri.
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Câte cereri au fost depuse în prima etapă din calendarul de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020

25 Mar 2019 232

Sondaj de opinie Ce cred respondenţii despre simularea Evaluării Naţionale

25 Mar 2019 139

Rezultatele finale înregistrate la simularea Evaluării Naţionale. 15 elevi au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă

23 Mar 2019 357

Simulare Bacalaureat. Elevii din cadrul minorităţilor naţionale susţin astăzi, proba la limba şi literatura maternă

19 Mar 2019 368

Olimpiada Națională de Chimie, la Constanța. Participă 350 de elevi din toată țara

18 Mar 2019 674

Sondaj de opinie Credeţi că simularea Evaluării Naţionale are efecte pozitive asupra situaţiei şcolare a elevilor?

18 Mar 2019 711

Ministrul Educației Licitaţia pentru manualele şcolare a fost lansată şi se aşteaptă ofertele

14 Mar 2019 234

Mii de cereri depuse în prima săptămână a calendarului de înscriere în învăţământul primar

11 Mar 2019 453

Editorial Începe simularea Evaluării Naţionale. Emoţii pentru elevi, stres pentru părinţi

11 Mar 2019 818

Oficial de la Ministerul Educației. Când începe prima etapă de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020

02 Mar 2019 690

Ministrul Educaţiei Naţionale nu mai vrea ca învăţătorii sau profesorii din ciclul primar să mai organizeze after school cu elevii de la clasă

28 Feb 2019 830

Ministerul Educației selectează cadre didactice pentru a evalua proiectele de manuale şcolare

21 Feb 2019 493

Programa prea stufoasă generează vânătoarea de note. Se impune mai multă şcoală, în detrimentul vacanţelor

15 Feb 2019 862

Atenție părinți! Cursurile vor începe pe 9 septembrie 2019 și se vor încheia pe 12 iunie 2020

14 Feb 2019 670

Astăzi, la Ministerul Educaţiei, se dezbate calendarul înscrierii în clasa pregătitoare

14 Feb 2019 1189