Ce-și doresc directorii constănțeni de la ministrul Educației. „Cum este țara, așa este educația!“

Fie că nu știe... sigur sau nu vrea să facă public încă „verdictul“ de luni, când noul Guvern va fi anunțat și în a cărui structură s-ar părea că va exista un nou ministru al Educației, în persoana universitarului Ecaterina Andronescu, vineri, 19 ianuarie, Liviu Marian Pop s-a aflat la Constanța, unde a avut o serie de întâlniri, prilej cu care a făcut mai multe promisiuni.
 
În prima parte a zilei s-a întâlnit cu primarul, cu președintele Consiliului Județean și cu subprefectul, pentru a dezbate reînființarea Liceului Militar de Marină la Constanța. În conferința de presă ce a urmat, a declarat că în luna septembrie, cu certitudine, se va inaugura această formă de învățământ, mai ales că înființarea aceluiași profil la Craiova s-a bucurat de un neașteptat succes.
 

Prea ușor s-a renunțat la limbile străine. „Vrem opționale mai interesante!“

 
În a doua parte a zilei, s-a aflat la Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu“, unde a stat de vorbă cu directorii unităților de învățământ constănțene pe marginea planului-cadru pentru învățământul liceal aflat în plină dezbatere.
 
În deschiderea întâlnirii, Liviu Pop a declarat că își dorește ca în toamnă să pună în dezbaterea Parlamentului o nouă lege a educației, întrucât actuala este mult prea... modificată. „Există 365 de articole și peste 1.500 de alineate, iar noua lege mi-aș dori să nu aibă mai mult de 100 de articole-cadru, asupra cărora să nu mai intervenim pentru orice fleac“, a spus ministrul, adăugând că aproape 30% din actuala lege nu se respectă. De asemenea, a precizat că de această dată Academia Română a acceptat să se implice în regândirea noii legi.
 
Deși la început s-au codit să ia cuvântul, în cele din urmă, directorul Andrei Szemerjai a „spart gheața“ cu eterna sa problemă legată de subfinanțarea învățământului vocațional. Ministrul a declarat că se află în discuții o finanțare diferențiată a liceelor vocaționale, de sport sau artă, dar și a unor unități de învățământ din mediul rural a căror cifră de școlarizare este sub efective, ca urmare a poziționării geografice.
 
Atât directorul Vasile Nicoară - Colegiul „Mircea cel Bătrân“, cât și prof. Cristina Anghel - Liceul Teoretic „Ovidius“ i-au supus atenției ministrului nevoia unei autonomii în recrutarea personalului din școală, dar mai ales aerisirea calendarului mobilităților, care este foarte greoaie și impune foarte multe limitări. Ba chiar prof. Nicoară a solicitat o regândire a mobilităților de așa manieră încât să ofere posibilitatea unor profesori remarcabili cum este Ion Băraru să rămână alături de elevi și peste cei trei ani de prelungire prevăzuți de lege.
 
Directorul Constantin Caracoti - Liceul Teoretic „Traian“ a solicitat regândirea Bacalaureatului pe mai multe tipuri, dar și renunțarea la numeroasele evaluări naționale, pentru că elevii ajung să fie evaluați inutil de patru ori până în clasa a VIII-a. Mai mult, a propus revenirea la organizarea admiterii de către fiecare liceu.
 
Reprezentanții elevilor și profesorii de limbi străine s-au arătat deranjați de reducerea numărului de ore de limbi străine în noul plan-cadru propus, mai ales pe fondul unei dezvoltări economice care presupune primordial cunoașterea unei limbi de circulație internațională. Reprezentantul elevilor de la Colegiul „Mircea“ a solicitat regândirea unor opționale mai atractive, întrucât cele actuale sunt atât de neinteresante, încât elevii ajung să le aleagă pe cele mai ușoare. Ei și-ar dori opționale de biologie sau fizică, dar în limba engleză, spre exemplu.
 

„Cu mine sau fără mine...“

 

Evident că din discursul ministrului Educației nu au lipsit câteva accente de dezamăgire la adresa actualei situații în care a ajuns învățământul românesc, acesta afirmând: „Cum este țara, așa este educația! Cum este educația, așa este țara!“, adăugând că există prea mult balast care trage în jos tot ce se face bun. Liviu Pop a mărturisit că în cele șase luni de mandat a încercat să aducă o normalitate și să îndrepte lucruri pe care le-a reclamat din postura de lider sindical. „Tot ceea ce nu mi-a plăcut mie ca lider sindical am vrut să schimb ca ministru!“
 
A surprins, la final, audiența, declarând că „avem un sistem de educație în care am ajuns să ne fie frică să luăm decizii, pentru că 27 de ani am lăsat școala la voia unuia sau altuia“ și că acum ar fi necesari circa trei ani de investiții serioase, pentru a nu se pompa la infinit bani într-o gaură neagră.

 
I-a rugat, de asemenea, pe profesori să se implice cu mai mult curaj în elaborarea noilor manuale. „Las cu limbă de moarte ca cine se implică să primească gradație de merit pe toată perioada didactică“, a precizat acesta.
 
Vom mai reveni asupra temelor discutate în cadrul acestei întâlniri.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Elevii din Constanța au participat la Olimpiada de Religie- cult musulman în limba turcă, etapa județeană

16 Mar 2024 554

Dezastru la simularea examenului de Bacalaureat! Aproximativ 35% dintre candidați nu au reușit să ia măcar nota 5 la Limba și Literatura Română

15 Mar 2024 643

Ministerul Educației Proiectul de ordin privind aprobarea indicatorilor de eficiență și de impact ai programului „Masă sănătoasă”, în consultare publică

15 Mar 2024 399

Ministerul Educației, anunț de ultim moment despre procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu

13 Mar 2024 524

Ministerul Educației Lista unităților școlare din Constanța care au în uz câte o clădire încadrată în clasele de risc seismic (DOCUMENT)

08 Mar 2024 1207

Iată câți elevi au fost prezenți la ultima probă scrisă de simulare a examenului de bacalaureat

07 Mar 2024 540

Lista unităților de învățământ care au în uz câte o clădire încadrată în clasa I de risc seismic, publicată de Ministrul Educației

07 Mar 2024 506

Șase elevi eliminați pentru fraudă la simularea probei la alegere a profilului şi specializării din cadrul examenului de Bacalaureat 2024

06 Mar 2024 582

Ministerul Educației a dispus efectuarea unei cercetări în cazul abuzului sexual asupra unui elev de la școala din București

05 Mar 2024 389

Ministerul Educației Informare privind simularea probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat (2024)

02 Mar 2024 618

Universitatea „Ovidius” din Constanța, vicecampioană la Campionatul Național Universitar de Atletism 2024 (GALERIE FOTO)

28 Feb 2024 716

Ministerul Educației scoate în consultare publică proiectul pentru repartizarea sumei prevăzute pentru programul „Masă Sănătoasă“ 2024

27 Feb 2024 601

Coaliția pentru educație cere o revizuire a proceselor de învățare și evaluare, în contextul rezultatelor slabe la simulare

27 Feb 2024 331

Ministerul Educației Diplomele românești obținute înainte de 1 ianaurie 2007 de asistenții medicali generaliști, recunoscute în UE

14 Feb 2024 543

Calendarul pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2024-2025, publicat de ministerul Educației. Iată de când pot fi depuse cererile

13 Feb 2024 968