Centrul de Asistenţă Socio-Educativă, inaugurat la Liceul Teoretic „Decebal“

Azi, la Liceul Teoretic „Decebal” din Constanţa, va fi inaugurat Centrul de Asistenţă Socio-Educativă (CASE). Alături de Centrul de la Școala Gimnazială „Lucian Grigorescu” din Medgidia, de cel al Liceului Cobadin și de cel al Școlii Gimnaziale „Mircea cel Bătrân” din Babadag, Centrul de Asistenţă Socio-Educativă (CASE) de la Liceul Teoretic „Decebal” face parte din proiectul CORAL - „Consiliere și Oportunități de Reintegrare şi Acces Liber la educație”, derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanța, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea şi Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România.
 

Proiectul CORAL își propune creșterea numărului de copii/tineri reintegrați în sistemul de învățământ și care finalizează cel puțin ciclul primar de școlaritate, precum și susținerea preșcolarilor și elevilor proveniți din comunități dezavantajate din județele Constanța și Tulcea, prin operațiuni integrate de reducere a abandonului școlar și a riscului de părăsire timpurie a școlii. Centrul de Asistenţă Socio-Educativă (CASE) de la Liceul Teoretic „Decebal”, la fel ca și celelalte CASE, va furniza servicii socio-educative de calitate, adaptate nevoilor beneficiarilor, în vederea implementării de programe de educație remedială și învățare corectivă asistată. Centrele au fost dotate cu tehnologii IT moderne, astfel încât să poată asigura un suport concret, pentru serviciile educaționale desfășurate în mediul online, dar mai ales în unitățile școlare arondate. În cazul Centrului de la Liceul Teoretic „Decebal”, este vorba de Școala Gimnazială nr. 36 „Dimitrie Știubei”, Școala Gimnazială nr. 10 „Mihail Koiciu”, Liceul Teoretic „Ion Podaru” din Ovidiu şi Liceul Teoretic „Carmen Sylva” din Eforie Sud.

Programul de activități din CASE se va derula în paralel cu programul formal de educație al elevilor, ca măsură complementară de intervenție specializată, pentru susținerea procesului de dezvoltare a cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și comportamentelor pro-școală. Structura programului de activități derulate în CASE va fi următoarea: activități de educație remedială centrată pe elev, de educație nonformală cu scopul dezvoltării abilităților de viață, de comunicare și a celor sociale, de consiliere şi dezvoltare personală, individuală și de grup, de consiliere și orientare școlară și profesională, de consiliere pentru părinții preșcolarilor și elevilor, precum și activități de timp liber, socializare și valorizarea persoanei și a grupului, a diversității etnice și culturale. Crearea acestor centre de asistenţă socio-educativă în comunitățile vulnerabile identificate de proiectul CORAL constituie un demers important pentru dezvoltarea și susținerea măsurilor integrate de sprijinire a persoanelor care au abandonat sau sunt în risc de abandon școlar.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.