12 May, 2016 00:00
18561
„Timpii de atenţie pot fi măriţi artificial prin imagini, însă concentrarea şi nivelul de înţelegere sunt extrem de scăzute, dacă nu chiar inexistente. Acest tip de mărire artificială a atenţiei este întâlnit în cazul expunerii la ecran. Un copil pus în faţa ecranului pentru trei ore va sta acolo nu pentru că înţelege ceva, ci pentru că pur şi simplu atenţia lui este distrasă de o nouă mişcare, însă această nouă mişcare nu este percepută la nivelul creierului ca mecanism real de învăţare sau concentrare. Aşa se naşte ceea ce eu aş denumi «autismul artificial». Şi am întâlnit copii lăsaţi de bone în faţa ecranului tocmai pentru a-şi face şi ele treaba. Aceşti copii au un comportament care îi determină pe psihiatri şi pe psihologi să îi încadreze în spectrul autist, tocmai pentru că ei se izolează social, însă nu din cauza dezechilibrelor de la nivelul creierului, ci mai degrabă pentru că ei nu au fost angrenaţi social, nu au fost stimulaţi pentru nivelul lor de vârstă. Aceşti copii vor dezvolta automatisme şi vor reproduce sunete, cuvinte, replici din desenele animate sau vor avea comportamente mecanice, fracţionate, asemeni personajelor pe care le văd în mod frecvent. Am văzut un copil cu un astfel de comportament, care, odată intrat în colectivitate, a început să se comporte asemeni copiilor normali, însă achiziţiile specifice vârstei le-a făcut în timp, astfel că în doi ani a recuperat ceea ce ecranul distrusese“, a declarat Liliana Naclad, coordonatorul Baby Genius.
„La articolul 6, alineatul 1 din Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011, Legea Educaţiei naţionale, este scris clar: învăţământul general obligatoriu este de zece clase şi cuprinde învăţământul primar şi cel gimnazial. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020. Prin urmare, părinţii sunt cei care decid ce sistem educativ să aleagă pentru copiii lor. Fie că sunt ţinuţi acasă cu bone, fie că merg la grădiniţe private sau de stat, fie că aleg un centru de dezvoltare timpurie, educaţie şi recreaţie, aşa cum suntem noi, cei care aleg sunt părinţii.
Eu nu cred că ar trebui induşi în eroare în ce priveşte a fi sau nu acreditaţi ARACIP. Nu spun că nu este necesară această acreditare. Este necesară pentru cei care aleg un mediu educaţional mulat după principiile învăţământului românesc. Eu, personal, aş alege un mediu de dezvoltare care să nu insufle copilului meu ideea de instituţie. Tocmai de aceea prefer un mediu cald, casnic, în care să nu mă deranjeze dacă un copil se ridică de pe scăunel şi se duce către un raft cu jucării, ci să mă uit la el să văd ce anume îi stârneşte interes“, a mai precizat lect. dr. Liliana Naclad.
„Am lucrat şi lucrez cu educatori bine puşi la punct în ce priveşte psihologia copilului, însă, în egală măsură va mărturisesc că am dat afară o educatoare cu gradul 2 didactic pentru că se isterizase în faţa tuturor copiilor deoarece unul dintre ei s-a ridicat şi voia să ia o carte, în timp ce ea explica. Iată de ce consider că pot să coordonez un centru în care copiii să se dezvolte armonios, fără stresul parcurgerii proiectului de lecţie. Că orice părinte responsabil, ştiu care sunt cerinţele pentru grupa 0, şi atunci echipa mea lucrează pe baza unor principii cumulate spre a duce copilul către cerinţele pe care Ministerul Educaţiei şi Cercetării le are pentru copiii ce se vor înscrie la grupa 0. Propriul meu copil a fost acceptat la grupa 0, deşi avea 5,6 ani, în urma unei evaluări la care a obţinut punctaj maxim, aşa cum au mai fost copii de la Baby Genius.
Deci, dacă într-un centru de dezvoltare copiii nu erau prioritari şi activităţile nu erau organizate astfel încât copilul să nu se simtă instituţionalizat, ci pur şi simplu să-şi dezvolte capacităţile cognitive într-un mediu armonios, credeţi că mai puteau obţine punctajul necesar înscrierii la grupa 0? Desigur că ARACIP-ul nu este o bagatelă, este extrem de important pentru învăţământul privat acreditat, iar noi, dacă ne vom extinde la nivel de şcoală primară, cu siguranţă vom face demersurile necesare şi ne vom alinia cerinţelor Ministerului Educaţiei şi Cercetării, aşa cum am făcut-o şi până acum“, a adăugat coordonatorul Baby Genius.
„Nu ARACIP-ul este cel care dă autenticitate sau te recomandă ca mediu propice de dezvoltare pentru copil, ci factorul uman este cel care determină dezvoltarea copilului tău. Şi da, suntem un centru de dezvoltare timpurie care are aviz de la DSP, DSVSA, Primărie, tocmai pentru a ne asigura că mediul în care cresc cei mici este unul curat şi aflat în coordonate legale. Nu înseamnă că dacă suntem servicii zilnice de îngrijire copii suntem ilegali, ci pur şi simplu ne derulăm activitatea într-un cod CAEN diferit de cei care au abordat codul CAEN care desemnează furnizorul de educaţie. Personal, consider că serviciile sunt cele ce recomandă un centru sau o grădiniţă în defavoarea unei grădiniţe sau a unui centru“, a conchis Liliana Naclad.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*:
19 Feb, 2021 07:04
Cresele cu autorizatie pe codul CAEN 8891 se incadreaza la legea 239/2020 ?