Ministerul Educației demarează implementarea proiectului „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”

foto: pixabay

În urma semnării contractului de finanțare între Ministerul Educației (prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație - CNPEE) și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, până la finalul lunii decembrie 2023 va fi implementat proiectul „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”, Cod SMIS2014+ 154514, informează luni, 20 iunie, Ministerul Educației. 

Prin intermediul acestui proiect se va asigura o evaluare unitară în sistemul de învățământ preuniversitar la nivel național atât pentru evaluările curente și sumative, cât și pentru examenele și concursurile naționale din învățământul preuniversitar, în contextul Programului România Educată, parte a procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

Valoarea totală a proiectului, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 - 2020, este de 57.925.588,84 lei.

Conform sursei citate, obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea calității serviciilor educaționale în sistemul de învățământ preuniversitar prin elaborarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea și revizuirea unui sistem național coerent și fiabil de standarde curriculare de învățare și de standarde de evaluare, construit pe bază de soluții digitale/de tip TIC, până în 2023.

Elaborarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar, inclusiv evaluarea externă digitală, vizează creșterea calității în educație, asigurarea aceluiași nivel de educație de bază pentru toți, comparabilitatea nivelurilor de performanță ale școlilor din diferite medii educaționale ale țării, precum și comparabilitatea cu rezultatele evaluărilor internaționale de tipul PISA, PIRLS, TIMSS etc.

Grupul-țintă vizat de proiect este compus din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, experți în dezvoltare curriculară, experți în evaluare, inspectori școlari, membri ai consiliilor consultative pe discipline din inspectoratele școlare, metodiști CCD/ISJ și elevi.

De asemenea, printre rezultatele urmărite se regăsesc:

  *   crearea unei baze de date cu itemi, template teste, bază de date cu rezultate psihometrice;
  *   curbe caracteristice, platformă desfășurare evaluare etc. (25.200 de itemi elaborați și pilotați, 116 teste elaborate și pilotate);
  *   formarea de experți pentru standardele de curriculum și cele de evaluare din CNPEE, Ministerul Educației, universități și alte unități de învățământ;
  *   formarea de experți în testare și în evaluarea digitală standardizată;
  *   programe de formare pentru elaborarea de itemi pentru fiecare disciplină;
  *   1.260 de seturi de standarde curriculare de învățare și de evaluare;
  *   elaborarea unui ghid privind utilizarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial;
  *   pilotarea standardelor;
  *   formarea a 4.600 de cadre didactice;
  *   elaborarea unui plan-cadru al evaluărilor naționale.

Pentru întreg personalul didactic din învățământul preuniversitar, standardele curriculare de învățare și standardele de evaluare reprezintă o resursă importantă care orientează acțiunile educative în scopul sprijinirii și stimulării învățării, dezvoltării normale și depline a elevilor.

Totodată, standardele reprezintă un set de afirmații măsurabile, care reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui să știe și să poată să facă elevii, din perspectiva competențelor specifice, pentru fiecare disciplină, în cadrul fiecărei etape de formare/dezvoltare a competențelor generale.

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

ZIUA LIVE Sorin Mihai, inspector școlar general ISJ Constanța, despre reformele și controversele noilor Legi ale Educației Naționale (VIDEO)

04 Aug 2022 709

Se desființează Centrele de Asistență Educațională? Ce spune șeful CJRAE Constanța

03 Aug 2022 2665

Ministerul Educației Modificări la proiectul de Lege a învățământului superior. Finanțare suplimentară pentru universitățile de stat

01 Aug 2022 621

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu „În primele 10 zile de la lansarea proiectelor în consultare, am primit aproape 500 de propuneri“

22 Jul 2022 637

Primăria Constanța a pierdut procesul pentru transportul gratuit al elevilor! Dosarul, trimis la Curtea Supremă

20 Jul 2022 751

Ministrul Educației Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare nu se desființează!

18 Jul 2022 786

Absolvenții claselor a VIII-a află astăzi la ce liceu vor studia din toamnă. Vor fi afișate rezultatele repartiției computerizate

14 Jul 2022 882

Ministerul Educației lansează în consultare publică proiectele legilor educației!

13 Jul 2022 607

Ministerul Educației anunță schimbări majore în învățământ. Inspectoratele şcolare devin direcţii de învăţământ

12 Jul 2022 808

Ministerul Educației lansează în consultare publică Ghidul solicitantului - Granturi pentru unitățile de învățământ-pilot

11 Jul 2022 513

Victorie în instanță pentru eleva din Tulcea eliminată de la Bac din cauza telefonului mobil! Cazul a ajuns la Constanța

07 Jul 2022 1293

Ministerul Educației A fost aprobat noul regulament ce privește organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar

05 Jul 2022 819

Rezultate finale Bacalaureat 2022, după contestaţii. Ce liceu din Constanța a înregistrat 100% promovabilitate

01 Jul 2022 1160

Ministrul Educației „Este cea mai mare rată de promovare la Evaluarea națională din ultimii 12 ani“ (VIDEO+DOCUMENT)

30 Jun 2022 681

Evaluarea Națională 2022 Astăzi sunt publicate rezultatele finale după soluționarea contestațiilor

30 Jun 2022 559