Profesorii constănțeni din mediul rural oferă lecții de seriozitate, în ce privește abordarea cursurilor on-line


Chiar dacă la începutul stării de urgență au fost căinați în mass media pentru imposibilitatea desfășurării cursurilor on-line, ba pentru că nu dispun de tehnologie, ba pentru că nu au acces la internet, iată că unitățile de învățământ din mediul rural oferă o adevărată lecție de seriozitate în ceea ce privește abordarea cursurilor on-line.
În vederea identificării unor exemple de bune practici care să faciliteze activitatea online atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a făcut un apel la managerii instituțiilor de învățământ preuniversitar din județul Constanța, oferind opiniei publice o „oglindă” a școlii de acasă.


Liceul Tehnologic Independența lucrează încă din 16 martie pe Platforma Google Classroom. Află, astfel, câți copii sunt angrenați în activități online, precum și activitățile derulate recent. Elevii au încărcat, în „Săptămâna Altfel”, filmulețe, poze și comentarii legate de activitățile derulate în fiecare zi. Verifică prezența elevilor, pe fiecare clasă, prin monitorizarea prezenței online, cadrele didactice interesându-se care sunt motivele pentru care unii elevi nu participă.


Școala Gimnazială Nr. 1 Mircea Vodă are implementată, din 17 martie, platforma ADSERVIO. Au apărut unele dificultăți, deoarece unii elevi au furnizat numere de telefon de pe cartele telefonice pe care apoi le-au schimbat, de aceea conturile trebuie actualizate. Zilnic, se ține legătura și pe grupuri de Whatsapp ale claselor. Au primit printr-o sponsorizare 15 laptopuri, acum fiind în proces de selectare a beneficiarilor.


La Ovidiu, Școala Gimnazială Nr. 2 „Poet Ovidiu” lucrează cu elevii de gimnaziu pe platforma Webex – Cisco, care oferă posibilitatea de generare a unor rapoarte. Află, astfel, câte lecții s-au ținut, câți elevi au participat, precum și alte informații de interes pentru școală. Condica - Google Docs Forms pe drive-ul școlii oferă soluții pentru completare unei „condici” online. O astfel de condică are și Școala Gimnazială Nr.1 Lumina.


Liceul Tehnologic Ciobanu folosește platforma ADSERVIO, care, de asemenea, are avantajul de a genera rapoarte online. De la început au căutat soluții pentru temele și lecțiile celor care nu au acces la niciun dispozitiv. Astfel, se transmit zilnic prin SMS teme de către doamna învățătoare, iar pentru lecții, copiii apelează uneori la rude care au acces la Internet.
Finalul mesajului cadrelor didactice de la Ciobanu este emoționant, motiv pentru care ISJ Constanța l-a dat publicității: „în ciuda faptului că sunt o mulțime de probleme, activitatea școlară online se desfășoară corespunzător și aici, la țară! Suntem trei cadre care am finalizat cursul CRED și acest lucru a fost extrem de benefic pentru unitatea noastră!”.



Colegiul Tehnic Energetic Constanța folosește tot Google Classroom, aplicație pe care au utilizat-o cu succes în ultimii 7 ani, așadar au experiență în utilizare. Pentru a diversifica metodele de predare și/ sau de evaluare, cadrele didactice utilizează și Zoom, Google Meet, Quizizz, WhatsApp, OneNote, YouTube etc, dar Google Classroom le permite vizualizarea activității profesorilor și a elevilor, astfel încât să poată remedia orice deficiență a activităților de învățare online.



Inspectoratul Școlar Județean Constanța își propune să prezinte și alte modele de bune practici, pe care directorii instituțiilor de învățământ le vor disemina, pentru a evidenția modul în care se lucrează atât în mediul urban, cât și, mai ales, în mediul rural. „Pe această cale, le mulțumim tuturor celor implicați (cadre didactice, elevi, părinți etc) pentru solidaritate, pentru implicare și pentru organizarea exemplară!”, afirmă prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.


Citește și:

Inspectorul general Sorin Mihai, despre situația din județul Constanța „Stăm mult mai bine decât alte județe în ceea ce privește accesul la cursurile online”


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Renovată la standarde nZeb Grădinița Zig-Zag, inaugurată azi în orașul Ovidiu, județul Constanța (Galerie FOTO+VIDEO)

22 Apr 2024 597

ISJ Județul Constanța, lider în țară la numărul de proiecte acceptate, depuse de liceele agricole

12 Apr 2024 558

Aqua Geoterma Resource SRL a semnat cu ISJ Constanța. Firma se va ocupa de cazarea și hrana participanților la Olimpiada Națională de Geografie (DOCUMENTE)

11 Apr 2024 735

Inspectorul școlar de la Constanța, Irinela Nicolae pe locul 25 pe lista de europarlamentare a PSD

04 Apr 2024 622

Inspectoratul Școlar Județean Constanța inițiază Proiectul județean „Verde creativ- Adoptă un spațiu“

03 Apr 2024 747

Inspectoratul Școlar Județean Constanța Șapte elevi din Constanța vor participa la Olimpiada de Lingvistică

03 Apr 2024 717

Inspectoratul Școlar Județean Constanța 230 de elevi au participat la faza județeană a Concursului naţional „Educaţie pentru sănătate”, ediţia a XV-a

01 Apr 2024 892

Înscrierea în clasa pregătitoare începe pe 11 aprilie ISJ Constanța a afișat numărul de clase și străzile arondate școlilor. Află la ce școală îți poți înscrie copilul (DOCUMENTE)

01 Apr 2024 1604

Ziua Mondială de Conștientizare a Autismului, marcată de Inspectoratul Școlar Județean Constanța printr-o expoziție

01 Apr 2024 448

Inspectoratul Școlar Județean Constanța continuă proiectul de succes “Fii Avocat în Școala Ta!”

01 Apr 2024 777

Constanța a găzduit Concursul Național “Istoria și Tradițiile Turcilor din România” (GALERIE FOTO)

01 Apr 2024 512

Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, gazda Concursului National de creativitate în limba engleză (GALERIE FOTO)

30 Mar 2024 646

Etapa județeană a Concursului naţional Educaţie pentru sănătate, desfășurată la Liceul Teoretic ”George Călinescu” Constanța (GALERIE FOTO)

30 Mar 2024 1080

Acțiuni de prevenire ale consumului de droguri, la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Constanța

28 Mar 2024 635

ISJ Constanța a inaugurat două terenuri de sport pentru elevii constănțeni (GALERIE FOTO)

26 Mar 2024 804