Reintroducerea repetenției la clasa I, petiție inițiată de o profesoară. "Voi știți cât de mult s-au înmulțit agramații?"

Elev, foto: Pixabay/ StockSnapMara Luana Rauca, profesoară pentru învățământul primar, afirmă că repetenția trebuie abordată ca un mijloc de salvare a parcursului educațional al unui copil și ar trebui să fie reintrodusă, încă din clasele mici.

În această direcție aceasta a inițiat și o petiție.


Vă prezentăm în continuare conținutul integral al petiției:

Numele meu este Mara Luana Rauca și sunt profesor pentru învățământul primar, gradul II, cu o vechime în sistem de 22 de ani. Inițiez această petiție din cauză că în ultimii ani a crescut foarte mult numărul persoanelor care nu știu să se exprime corect în limba română. Acest lucru este extrem de grav și conduce la declinul nostru ca popor. Un popor care nu-și cunoaște limba este un popor slab și ușor de manipulat. 

De aceea, consider că bazele limbii române se pun în clasele primare. Un elev, care nu a reușit în clasele pregătitoare și I să învețe să citească și să scrie, nu va avea timp în anii următori să recupereze. Repetenția (repetarea) în clasa I devine o necesitate pentru a-i acorda acestui elev șansa de a-și remedia lipsurile. 



Postarea de pe pagina de Facebook a profesoarei Mara Luana Rauca 


Voi știți cât de mult s-au înmulțit agramații? Citesc tot felul de comentarii pe aici și mă ia groaza. Peste tot sunt din ce în ce mai multe persoane care nu stăpânesc normele limbii române. Aceștia ne-au fost unora elevi. O să ziceți că e doar vina noastră că s-a ajuns aici. Nu e doar a noastră. Sunt mai mulți factori care influențează devenirea unei persoane: genetica, mediul, familia, profesorii, dar în mod special legea aia stupidă care nu ne permite să lăsăm repetenți până în clasa a II-a. O să-mi săriți în cap, dar ăsta este adevărul crud.

Acum suntem îngrijorați de coronițe în loc să ne pese de faptul că un copil, care nu a reușit să-și formeze competențe de limbă și comunicare până în clasa a II-a, nu va mai avea altă șansă în anii viitori. Repetenția nu ar trebui privită cu rușine ci doar ca o șansă de a repeta un an pe care din diverse motive l-a pierdut un elev.


Repetenția de la vârstă mică poate salva parcursul unui copil. Trebuie să renunțăm la prejudecăți și să vedem doar binele care se află în această acțiune.

Este un subiect sensibil și o problemă prea des ascunsă sub preș. E momentul să o scoatem la lumină și să o reinventăm sub o formă mai acceptabilă, dar necesară.

Propun să fie reintrodusă REPETAREA unui an școlar pentru a le fi asigurată șansa elevilor de a recupera.

Acum dați cu pietre, dar prețioase să fie!


Repetenția nu mai trebuie privită cu rușine. Trebuie reinventată, regândită și reintrodusă pentru ca la sfârșitul clasei a IV-a elevii să fie capabili să citească și să scrie corect. 





PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.