Se desființează Centrele de Asistență Educațională? Ce spune șeful CJRAE Constanța

  • Prof. consilier școlar Irina Ermolaev, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că a participat la dezbaterea pe această temă, în Capitală, alături de mai mulți colegi, și a susținut menținerea centrelor.
  • Peste 14.000 de semnături au fost strânse în mediul online pentru a opri desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută în noul proiect al Legii învățământului preuniversitar, propus de Ministerul Educației.
  • „Am susținut și susțin menținerea CJRAE/CMBRAE, în beneficiul elevilor, părinților și cadrelor didactice și în scopul valorizării și valorificării a tot ceea ce am construit, împreună cu specialiștii, în peste 15 ani de existență a acestei instituții“, a declarat prof. cons.școlar drd. Irina Ermolaev.
 
Peste 14.000 de semnături au fost strânse în mediul online pentru a opri desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută în noul proiect al Legii învățământului preuniversitar, propus de Ministerul Educației.
 
Potrivit proiectului, centrele ar urma să fie reorganizate în cadrul viitoarelor Direcții Județene de Învățământ.
 
Prof. consilier școlar Irina Ermolaev, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că a participat la dezbaterea pe această temă, în Capitală, alături de mai mulți colegi, și a susținut menținerea centrelor.
 
„Am participat la dezbaterea pe această temă, la București, împreună cu alți opt specialiști. Am susținut și susțin menținerea CJRAE/CMBRAE, în beneficiul elevilor, părinților și cadrelor didactice și în scopul valorizării și valorificării a tot ceea ce am construit, împreună cu specialiștii, în peste 15 ani de existență a acestei instituții“, a declarat prof. cons.școlar drd. Irina Ermolaev.
 
De asemenea, în mediul online circulă o petiție împotriva desființării centrelor, semnată până în prezent de peste 14.000 de persoane, din toate colțurile țării.
 
„Vă adresăm public, rugămintea de a nu determina prin deciziile care urmează a fi luate prin proiectul Legii învățământului preunivesitar, disoluția unei instituții (CJRAE/CMBRAE) care s-a format și s-a consolidat ca o comunitate profesională care acționează unitar și concertat, prin folosirea experiențelor profesionale individuale și comune, pentru binele elevului și pentru mai buna lui adaptare la școală și la viață“, se arată în textul petiției inițiate de CJRAE Arad, instituție căreia i s-au alăturat și celelalte centre din țară, inclusiv Constanța.
 
„Serviciile psihopedagogice care au în centru dezvoltarea personală a copiilor și a tinerilor impun strategii de acțiune specifice, bazate pe o continuă specializare și perfecționare individuală și personală, prin intervizare și colaborare profesională care se realizează prin activități comune în cadrul CJRAE/CMBRAE, dar și prin evaluare profesională unitară care conferă posibilitatea îmbunătățirii continue a activității“, au explicat autorii petiției.
 
În continuare, aceștia au mai arătat că „CJRAE/CMBRAE sunt unităţi conexe ale învăţământului preuniversitar, cu personalitate juridică, subordonate Ministerului Educaţiei și coordonate metodologic de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (IȘJ/ISMB), care organizează, coordonează metodologic, monitorizează şi evaluează, după caz, la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, serviciile de asistenţă psihopedagogică/psihologică, furnizate prin centrele judeţene şi prin cabinetele de asistenţă psihopedagogică/psihologică, cât și serviciile de terapie a tulburărilor de limbaj prin cabinetele logopedice din unitățile de învățământ preuniversitar“.

 
„Suntem o rețea de profesioniști  (4000) interesați de dezvoltarea profesională și foarte mulți dintre noi am investit resurse financiare proprii pentru perfecționare, din dorința de a răspunde cât mai bine nevoilor beneficiarilor noștri (preșcolari/elevi/tineri, părinți și cadre didactice) și de a furniza servicii de consiliere și asistență psihopedagogică, terapie a tulburărilor de limbaj și de comunicare pentru aceștia“, spun inițiatorii petiției.
 

„Profesioniștii din aceste centre și cabinete  îndeplinesc condițiile necesare pentru ocuparea posturilor, având diplome de licență obținute în urma unor programe de studii de lungă durată sau în sistem Bologna, cu specializare în psihologie, psihopedagogie specială, sociologie, psihosociologie, pedagogie/științele educației, asistență socială și care au urmat deja  unul sau mai multe programe masterale sau cursuri postuniversitare în concordanță cu Centralizatorul privind disciplinele din învățământul preuniversitar. Noul proiect al Legii învățământului preuniversitar prevede, printre altele, desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională“, este apelul celor care se opun desființării CJRAE.
 
Petiția poate fi analizată aici

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Ministerul Educației lansează în consultare publică proiectele legilor educației!
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ministerul Educației Iată care pot fi cauzele comportamentului violent în rândul copiilor

17 Apr 2024 454

Avocatul Alexandru Bajdechi, fostul președinte al Asociației Elevilor Constanța, a dat în judecată Ministerul Educației. Cere depăgubiri de zeci de mii de lei

10 Apr 2024 3369

Sondaj de opinie Mulțumiți de arondările școlare? Nu, spun 67% dintre respondenți

07 Apr 2024 449

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Strategia Națională pentru Susținerea Părinților 2024 – 2030 (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 493

Ministerul Educației a pus în consultare publică regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor județene și de resurse și asistență educațională (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 598

Ministerul Educaţiei a deschis un apel de proiecte pentru dezvoltarea competenţelor digitale

04 Apr 2024 450

Ministrul Educației, Ligia Deca, s-a întâlnit cu mai mulți reprezentanți de la numeroase federații. Iată ce s-a discutat

01 Apr 2024 550

Ministerul Educației Iată care sunt cele mai frecvente întrebări și răspunsuri legate de înscrierea la școală

01 Apr 2024 548

Părinții din Constanța susțin instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ preuniversitar

01 Apr 2024 466

Sunteți mulțumiți de arondările școlare stabilite pentru înscrierea în învățământul primar anul acesta?

31 Mar 2024 564

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică Planul naţional de combatere a violenţei şcolare

29 Mar 2024 571

Ministerul Educației Proiect de modificare Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și a Legii învățământului superior nr. 199/2023

25 Mar 2024 615

Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind mobilitatea academică a studenților

22 Mar 2024 455

Ministerul Educației Proiectul de ordin privind aprobarea indicatorilor de eficiență și de impact ai programului „Masă sănătoasă”, în consultare publică

15 Mar 2024 523

Ministerul Educației, anunț de ultim moment despre procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu

13 Mar 2024 687