Avion prăbuşit peste aerogară (galerie foto)

Ziua de 25 ianuarie 1982 era o zi însorită, fără nori şi fără precipitaţii care să împiedice zborul. O aeronavă aparţinând Tarom făcea exerciţii de aterizare şi decolare cu mai multe grupe de elevi. De regulă, în afara echipajului se mai aflau în avion 3-4 elevi care treceau pe rând în cabină, la comenzi.
 
Avionul tip AN-24 cu însemnele YR-BMD trecuse de staţia radiofar îndepărtată (RFI) aflată la 7 km de pragul pistei şi parcurgea procedura standard de aterizare. Echipajul era format din: comandant şi pilot instructor Nicolae Matei, copilot Constantin Panaite, mecanic de bord Gheorghe Marinescu şi radiotelegrafist Ion Oprea. Se mai aflau în avion şi trei elevi: Dan Teodorescu, Nicolae Daia şi Mihai Ilinescu.
 
Aflat la comanda aparatului de zbor, instructorul Matei nu a mai putut stăpâni avionul, care, din cauza unei defecţiuni tehnice la motorul stâng şi a flapsului blocat pe partea stângă (blocat la 30 de grade), şi-a schimbat brusc direcţia pe panta de aterizare. Matei a încercat să repornească motorul stâng, dar nu a reuşit.
 
Avionul AN-24 s-a prăbuşit în flăcări peste clădirea aeroportului, peste salonul oficial. Toţi cei aflaţi la bord au decedat. A fost un eveniment unic petrecut în aviaţia civilă de transport: un avion să se prăbuşească peste aerogară.

Despre Nelu Enache 


Capitan-comandorul (r) de aviatie Nelu Enache a copilarit in comuna Ciorasti, judetul Vrancea, iar după absolvirea Școlii generale a urmat cursurile Liceului militar „Ștefan cel Mare“ din Campulung Moldovenesc. În acest timp, a frecventat cenaclul literar din liceu şi a publicat versuri în revista literară „Orizont“. În perioada 1973-1976, Nelu Enache a urmat Şcoala Militară de Ofiţeri Activi de Aviaţie „Aurel Vlaicu“ din localitatea Boboc, judeţul Buzău. În anul 1976, a fost repartizat la Unitatea Militară 02010 Tuzla, care era cantonată pe Aerodromul Mihail Kogălniceanu sub denumirea de Escadrila 141 Elicoptere. Aici a deţinut, până în anul 1983, funcţia de conducător de zbor pe Platforma de foraj marin „Gloria“. După anul 1983 a fost mutat la Regimentul 57 Aviaţia de Vânătoare Mihail Kogălniceanu, pe funcţia de ofiţer navigator Escadrila a doua MIG 23. Munca şi talentul său în arta scrisului au fost răsplătite la Concursul Naţional de Poezie din 1979, unde a obţinut locul I. În anul 2002, a devenit ofiţer în rezervă cu gradul de căpitan comandor. În prezent, activează în Asociaţia APRIA, filiala Constanţa, care se ocupă de promovarea istoriei aeronauticii.
 
Citeşte şi:
 
Nelu Enache, despre aviaţia de la Constanţa „Unitatea de la Mihail Kogălniceanu era considerată cea mai bună din ţară, înzestrată cu cele mai noi avioane“

Nelu Enache, file din istoria aviaţiei militare române
 
SOS!… „Akra Aktion“… SOS! (galerie foto)

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.