Asociaţia Piloţilor Maritimi din România „Euxin Pilot“, la judecată cu Ministerul Transporturilor

  • Dosarul vine după ce, aproape de jumătatea lunii trecute, zeci de piloți din cadrul asociațiilor de piloți maritimi au solicitat anularea Ordinului nr. 991/2020 emis de Ministerul Transporturilor.
  • Ordinul vizează stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu. 

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor, chemat la judecată de Asociaţia Piloţilor Maritimi din România „Euxin Pilot“! Dosarul (529/36/2020) a fost înregistrat pe rolul Secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal din Curtea de Apel Constanţa. Până în prezent, conform portalului instanțelor de judecată, nu a fost stabilit un prim termen de judecată.
 

Anularea Ordinului nr. 991/2020

 
Acest dosar vine după ce, aproape de jumătatea lunii trecute, zeci de piloți din cadrul asociațiilor de piloți maritimi au solicitat, în cadrul unei acțiuni derulate în fața sediului Administrației Porturilor, anularea Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu. 
 

Poziția CNAPM privind preluarea pilotajului

 
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța informează că „preluarea serviciului de pilotaj de către CNAPM Constanța, de la 1 ianuarie 2021, este o soluție luată în baza legii și, în același timp, o măsură eficientă din punct de vedere al siguranței navigației“.
 
„În porturile europene, serviciile de pilotaj sunt considerate servicii de interes public, care nu pot fi supuse unui sistem concurențial și sunt asigurate de administrațiile portuare sau o asociație profesională unică. La stabilirea acestei soluții s-au avut în vedere și preocupările exprimate de European Maritime Pilots Association (EMPA), precum și reglementările Capitolului II din Regulamentul Uniunii Europene 352/2017, prin care serviciul public de pilotaj a fost exceptat de la aplicarea regulilor concurențiale. Totodată, din analizele efectuate până în prezent, a rezultat faptul că prestarea serviciului de pilotaj de către administrația portuară prin corpul propriu de piloți va conduce în principal la creșterea calității serviciului, dar și la scăderea costurilor și, în final, la creșterea atractivității porturilor românești pe piața transporturilor de mărfuri“, se mai arată în informarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.
 
Citește și
 
Zeci de piloți maritimi, nemulțumiți de Ordinul 991/2020 al Ministerului Transporturilor (video)

 
 
 

 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.