Cererea de anulare, respinsă Regulamentul parcărilor adoptat de administrația Chițac, „normal şi rezonabil“! (MOTIVARE)

  • Se arată în motivarea instanței că Tribunalul Constanța „găsește actul administrativ adoptat (nr., Regulamentul Parcărilor) capabil să rezolve o serie de probleme legate de traficul ce se desfășoară în municipiul Constanța, desigur și prin implicarea organelor abilitate (...)“.
  • Judecătorii au spus, de asemenea, că „Tribunalul găseşte regulamentul parcărilor normal şi rezonabil, acesta înscriindu-se în ordinea  firească a lucrurilor într-unul din cele mai mari oraşe ale României“.
  • În Secțiunea Document puteți accesa Hotărârea 1147/2022 a Tribunalului Constanța, în care se regăsesc toate motivele explicate de judecători pentru care a fost respinsă cererea de anulare a Regulamentului parcărilor publice din Constanța.
  • Regulamentul parcărilor publice din Constanța este unul dintre cele mai contestate regulamente adoptate de administrația Chițac, pe rolul instanțelor din Constanța existând mai multe procese pentru anularea acestuia.
  • Cu toate acestea, cel puțin în primă instanță, cererile de anulare a regulamentului au fost respinse, până în prezent.
  • Decizia Tribunalului Constanța în dosarul 7099/118/2021 poate fi atacată în recurs, la Curtea de Apel Constanța, în termen de 15 zile de la comunicarea hotărârii motivate.
 
Secția de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța a motivat decizia de a nu anula Regulamentul Parcărilor publice din oraș, adoptat prin HCL 123/2021, în timpul administrației Vergil Chițac.
 
În Hotărârea 1147/2022, judecătorii secției au arătat, în legătură cu unele aspecte privind modalitatea de plată că „referitor la modalitatea plăţii anticipate a tarifului de parcare, Tribunalul reţine că nu este nimic nelegal în această privinţă şi că nelegalitatea Regulamentului nu poate rezulta dintr-o imposibilitate a persoanei de estimare a timpului necesar staţionării în parcare, susţinută de altfel doar la nivel formal de reclamantă“.
 
Legat de același aspect, judecătorii au mai spus că „pe de altă parte, în situaţia în care este achitat un tarif de parcare pentru o perioadă mai lungă decât cea efectivă în care un conducător auto a ocupat un loc de parcare, Tribunalul consideră că există mecanisme juridice pentru ca respectivei persoane să-i fie restituită suma de bani achitată în plus“.
 
Autoritatea publică nu poate prevedea gradul de ocupare al unei anumite zone
 
Foarte important, în legătură cu locurile de parcare pentru o anumită zonă, judecătorii Tribunalului Constanța au subliniat că:
 
„De asemenea, lipsa din Regulament a modalităţii de soluţionare a diferitelor situaţii imaginate de reclamantă, ce în realitate pot apărea, sunt urmarea directă a utilizării aceloraşi locuri de parcare de persoane diferite, îndreptăţite la ocuparea aceluiaşi loc de parcare. Cu toate acestea, autorităţii publice nu i se poate imputa că nu asigură/garantează unei persoane care deţine un abonament pentru o anumită zonă, că va găsi un loc de parcare situat în imediata vecinătate a zonei unde acesta locuieşte sau intenţionează să efectueze diferite activităţi, aceasta pentru că, indiferent de cât de multă diligenţă ar manifesta autoritatea publică în amenajarea locurilor de parcare sau efectuarea de studii preliminare privind parcările pe raza municipiului Constanța, aceasta nu pot cunoaşte sau prevedea în mod efectiv gradul de ocupare al unei anumite zone din municipiu la un moment dat întrucât cele două aspecte vizate sunt influenţate de factori subiectivi şi temporari“.
 
Toate aceste fragmente fac parte din Hotărârea nr. 1147/2022 a Tribunalului Constanța, decizie luată de instanța de Contencios administrativ și fiscal în dosarul cu indicativul 7099/118/2021, deschis de Organizația Patronală Mamaia Constanța pentru anularea HCL 123/2021 – Regulamentul Parcărilor.
 
Dosarul a fost soluționat de Tribunal, în primă instanță, la data de 10 august 2022, judecătorii hotărând să respingă cererea de anulare a hotărârii Consiliului Local Constanța, ca neîntemeiată.

 
Decizia Tribunalului Constanța este supusă însă recursului și poate fi atacată în termen de 15 zile de la comunicarea hotărârii motivate.
 

În cazul în care Organizația Patronală Mamaia Constanța va declara recurs, cazul va ajunge pe masa judecătorilor din cadrul Curții de Apel Constanța, instanță care va avea ultimul cuvânt în legătură cu Regulamentul Parcărilor Publice din oraș.
 
Aspectele legate de discriminare și prioritatea interesului național
 
În motivarea deciziei de respingere a cererii de anulare a Regulamentului, judecătorii Secției de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța au analizat și nemulțumirile Organizației Patronale Mamaia Constanța în legătură cu faptul că sunt percepute trafice mari pentru turiști, în Stațiunea Mamaia.
 
Legat de acestea, judecătorii au spus că „prin raportare la susţinerile reclamantei referitoare la prioritatea interesului naţional faţă de cel local, perceperea unor tarife mari pentru autoturismele cu care sosesc turiştii în Staţiunea Mamaia ce duce la scăderea numărului de turişti din staţiune dar şi discriminarea făcută de Regulament prin perceperea unor tarife mai mari în Staţiunea Mamaia decât în #### ######### ###### ####### #### #, Tribunalul le găseşte neîntemeiate având în vedere că prin regulamentul adoptat este prevăzută posibilitatea pentru persoanele fizice autorizate sau persoane juridice care îşi desfăşoară activitatea în Staţiunea Mamaia de a le fi atribuite în mod exclusiv locuri de parcare aflate în proximitatea unităţilor unde îşi desfăşoară activitatea contra unui abonament suplimentar celui unic, aceste locuri de parcare putând fi puse la dispoziţia turiştilor“.
 
„Sub acest aspect este de subliniat că deşi există această facilitate destinată direct hotelierilor din staţiunea Mamaia, din înscrisurile depuse la dosarul cauzei de către pârât reiese că pentru aceste locuri de parcare nu au fost formulate decât 10 cereri de atribuire iar în baza acestor cereri au fost rezervate un număr de 227 locuri de parcare“, au mai spus judecătorii.
 
Exces de putere legat drepturile și libertățile fundamentale?
 
Totodată, „referitor la următorul motiv de nelegalitate invocat şi mai cu seamă la susţinerile reclamantei în sensul acestui motiv, ce vizează încălcarea dreptului de apreciere al UAT Constanţa în privinţa drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, exercitare ce constituie un exces de putere ce contravine prev. art. 31, alin. 2 din Legea fundamentală a României, Tribunalul le apreciază ca fiind nemulţumiri ale reclamantei legate de conduita pârâtului în privinţa modului de amenajare a locurilor de parcare astfel încât acestea nu pot duce la anularea regulamentului, fiind aşadar neîntemeiate sub acest aspect“.
 
Regulamentul, „capabil să rezolve o serie de probleme“
 
În final, judecătorii au concluzionat că instanța „găsește actul administrativ adoptat (nr., Regulamentul Parcărilor) capabil să rezolve o serie de probleme legate de traficul ce se desfășoară în municipiul Constanța, desigur și prin implicarea organelor abilitate (...)“:
 
„În concluzie, Tribunalul va reţine în contra tuturor susţinerilor reclamantei în ce priveşte nelegalitatea actului administrativ reprezentat de Hotărârea nr.  123/23.04.2021 a Consiliului Local  municipal Constanţa, prin care a fost aprobat Regulamentul de organizare şi funcţionare a parcărilor publice de pe raza Municipiului Constanta şi găseşte actul administrativ adoptat capabil să rezolve o serie de probleme legate de traficul ce se desfăşoară în #### #########, desigur şi prin implicarea organelor abilitate în vederea identificării prompte şi sancţionarea conducătorilor auto care folosesc locuri de parcare neamenajate, creând frustrare în rândul celor care achită tariful pentru locuri de parcare şi deranjând sau blocând chiar traficul.
 
„Tribunalul găsește regulamentul parcărilor normal și rezonabil“
 
Nu în ultimul rând, judecătorii au mai spus că „Tribunalul găseşte regulamentul parcărilor normal şi rezonabil, acesta înscriindu-se în ordinea firească a lucrurilor într-unul din cele mai mari oraşe ale României“:
 
„De asemenea, prin raportare la corespondenţa ţinută de pârât cu autorităţile publice omoloage de la nivelul #### #########, Tribunalul găseşte regulamentul parcărilor normal şi rezonabil, acesta înscriindu-se în ordinea  firească a lucrurilor într-unul din cele mai mari oraşe ale României“.
 
Ca o paranteză, așa cum am arătat în edițiile anterioare, Regulamentul parcărilor publice din Constanța este unul dintre cele mai contestate regulamente adoptate de administrația Chițac, pe rolul instanțelor din Constanța existând mai multe procese pentru anularea acestuia.
 
Cu toate acestea, cel puțin în primă instanță, cererile de anulare a regulamentului au fost respinse, până în prezent.
 
Hotărârea 1147/2022 a Tribunalului Constanța poate fi atacată în recurs, caz în care Curtea de Apel Constanța va decide dacă se impune sau nu anularea Regulamentului parcărilor publice din Constanța.
 
Sursa documentare: Portalul Național al Jurisprudenței – rejust.ro – Hotărârea 1147/2022
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Hotărârea care îi vizează pe proprietarii mașinilor din Constanța. Judecătorii de la Tribunal, explicații despre Regulamentul de gospodărire (MOTIVARE)
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

O nouă parcare, în curs de amenajare în zona Gării CFR Constanța (GALERIE FOTO)

17 Apr 2024 381

Proces pentru parcarea din Inel II, din Constanța! Tribunalul rejudecă dosarul

15 Apr 2024 494

Locuri de parcare și spații verzi Gec International Spedition SRL contestă exproprierea terenurilor de pe Aleea Lupeni, din Constanța! Hotărârea Curții (MOTIVARE+MINUTA)

09 Apr 2024 670

Licitații Constanța Getnic Construct Serv SRL va amenaja o parcare acoperită în Cernavodă! Valoarea contractului depășește 1,5 milioane de lei (DOCUMENT)

08 Apr 2024 548

Primarul Constanței pierde definitiv procesul pe locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilități (MINUTA)

28 Mar 2024 5698

Un șofer din Constanța cere înapoi taxa pentru locul de parcare din Inel II, până la amenajarea corespunzătoare a parcării! Decizia Curții de Apel (MINUTA)

25 Mar 2024 797

Fosta creşă nr. 6 de pe Aleea Topolog din Constanța va fi demolată. Primăria vrea să transforme spațiul în parcare. Integra Proiect Design SRL a primit contractul (DOCUMENT)

12 Mar 2024 1178

Primăria Constanța a emis autorizația de construire Cartierul Anadalchioi va fi modernizat

06 Mar 2024 774

Asfalt Dobrogea SRL a bătut palma cu Primăria Cumpăna. O parcare nouă va fi executată în zona blocurilor ANL (DOCUMENT)

29 Feb 2024 685

Auto Lux Trading SRL investește la ieșirea din municipiul Constanța. Iată ce urmează să construiască

26 Feb 2024 1004

Sancțiunile rutiere din Regulamentul de gospodărire Curtea de Apel – „La adoptarea HCL 77/2021 nu a existat un aviz emis de Poliția Municipiului Constanța sau IPJ Constanța“ (MOTIVARE)

25 Feb 2024 1062

Primul modul de parcări biciclete este disponibil pentru o parte din locuitorii Tulcei

22 Feb 2024 724

Mentenanța pentru soft-urile de gestionare a parcărilor de reședintă din municipiul Constanța va fi realizată de Nanoterra SRL (DOCUMENTE)

17 Feb 2024 570

Primăria Constanța S-a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul parcărilor supraetajate

06 Feb 2024 696

Tribunalul Neamț s-a pronunțat legat de Regulamentul parcărilor din Constanța (MINUTA)C

02 Feb 2024 3928