Judecătoria Lehliu-Gară, o nouă decizie în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța

 
  • În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul. 
  • Conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
     
Magistrații din cadrul Judecătoriei Lehliu-Gară au luato o nouă decizie în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța! Este vorba despre un eveniment rutier în care au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.
 
Tragedia a avut loc la data de 05 noiembrie 2016.
 
Recent, instanța de fond a dispus prelungirea dreptului de circulaţie acordat singurului inculpat din prezenta cauză, pe o perioadă de 30 de zile.
 
Prin rechizitoriul nr. 561/P/2016 din 01.07.2021 emis de Parchetul de pe lângă Tribunalul Călărați, procurorii au decis trimiterea în judecată a inculpatului (DS), în stare de libertate, pentru săvârşirea infracţiunilor de: „ucidere din culpă”, prev. de art. 192 alin. 2 și 3 NCP şi „vătămare corporală din culpă” prev. de art. 196 alin. 2, 3, și 4 NCP, ambele cu aplicarea art. 38 alin. 2 NCP.
 
În actul de sesizare a instanței, procurorii arată, printre altele, că în dimineaţa zilei de 05.11.2016, în timp ce conducea microbuzul marca Mercedes, model Benz Sprinter, km. 66+824 m, pe fondul neadaptării vitezei de deplasare la condiţiile de vizibilitate frontală (mult redusă - ceaţă densă), inculpatul a intrat în coliziune cu ansamblul de vehicule format din autotractor şi semiremorcă.
 
Anchetatorii arată că ansamblul de vehicule era oprit în faţa sa pe aceeaşi bandă.
 
Din accident a rezultat decesul a două persoane, precum şi vătămarea corporală a alto trei victime (toţi pasageri în microbuz).
 
Tot procurorii mai spus că microbuzul se deplasa pe A2, pe banda întâi, cu o viteză neadaptată condiţiilor de drum, în condiţii de vizibilitate redusă, respectiv de ceaţă alternând ca intensitate, astfel că la un moment dat, în zona km. 66, inculpatul a fost surprins de prezenţa semiremorcii (componentă a ansamblului de vehicule format din autotractor DAF şi semiremorcă SCHMITZ, încărcate cu seminţe de floarea-soarelui), care se aflau pe prima bandă, în faţa sa, viteza acestora fiind aproape de zero.

 
Deşi a frânat brusc, inculpatul a intrat violent cu partea frontală a microbuzului în spatele semiremorcii, fiind necesară deplasarea ansamblului pentru a facilita descarcerarea.
 

După finalizarea cercetărilor specifice, surse judiciare au declarat, pentru ZIUA de Constanța, că șoferul trimis în judecată este acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.
 
În al doilea grup de mașini, care au fost implicate în accident, s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident din fața sa.
 
 Conform anchetatorilor, în prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime. (două victime decedate în două auto diferite).
 
„Responsabilitatea a două persoane care ar fi putut fi angajată nu a condus la o trimitere în judecată a acestora, pentru că victima lor nu a formulat plângere. A existat o culpă a celui care conducea cu o viteză inferioară pe banda nr. 2. A fost prima mașină din toată nebunia asta. În acest caz, de către ambii experți s-a reținut că mergea cu o viteză inferioară pe banda a doua. Și culpa celui care lovește această mașină (a doua implicată) care nu a păstrat distanța regulamentară față de mașina din față și din cauza asta nu a putut opri. Aceste două vinovății au fost stabilite de ambii experți. În a doua mașină a fost o victimă care nu a depus plângere. După care, în a doua mașină se lovesc toate celelalte, care vin din spate. Toate se lovesc de această mașină. Nu se poate reține vina cuiva, dintre cei care s-au lovit. Unii chiar au reușit să oprească fără a se lovi frontal, însă erau loviți de cinci, șase ori din spate de alte auto. În această manieră s-a produs și decesul celor două victime din primul accident“, au mai declarat sursele judiciare, pentru ZIUA de Constanța.

Conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Prima condamnare
Un autobuz care transporta militari americani la baza N.A.T.O de la Kogălniceanu implicat într-un accident mortal pe Autostrada A4

 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

IGPR InfotraficSituația traficului la ora 07

26 Mar 2024 256

UPDATE. Accident rutier pe A2, sensul de mers București-Constanța! Primele informații

24 Mar 2024 1254

Accident în Constanța UPDATE. O mașină a intrat în parapet, după ieșirea de pe bd. I.C. Brătianu spre Agigea

24 Mar 2024 1067

Trafic îngreunat seara trecută pe Autostrada A2 București-Constanța după un accident rutier (GALERIE FOTO+VIDEO)

23 Mar 2024 1268

Un șofer fără permis a fost implicat într-un accident pe A2 Constanța-București! Autoutilitara pe care o conducea era furată

02 Feb 2024 870

Porniți la drum? Aflați cum se circulă în această dimineață pe autostrada A2 București-Constanța

01 Feb 2024 661

Porniți la drum? Cum se circulă în această dimineață pe autostrada A2 București – Constanța

02 Jan 2024 802

Atenție șoferi! Circulația rutieră este oprită pe autostrada A2 București-Constanța. Ce s-a întâmplat

06 Dec 2023 1053

IGPR InfotraficTrafic oprit pe A2 București-Constanța

06 Dec 2023 571

UPDATE! Accident rutier pe autostrada A2 București-Constanța! Un ansamblu auto s-a răsturnat

06 Dec 2023 1100

Trafic aproape blocat la bariera de la Fetești, din cauza unui accident (VIDEO)

01 Nov 2023 1418

Accident mortal Constanța azi Oficial de la IPJ Constanța, despre accidentul de pe A4, unde un motociclist a murit (VIDEO)

30 Oct 2023 11983

Accident mortal Constanța UPDATE. Un motociclist a murit în urma unui eveniment rutier pe autostrada A4 (FOTO+VIDEO)

30 Oct 2023 7727

Accident pe Autostrada A2 București-Constanța! O autoutilitară încărcată cu marmură s-a răsturnat

23 Oct 2023 1077

Stiri Constanța azi UPDATE. Accident rutier cu victime pe A2! Un microbuz cu pasageri, implicat

16 Oct 2023 2318