Judecătorii au decis – Polițiștii locali din Constanța vor face voia lui Chițac (DOCUMENTE)

  • La mijloc este vorba despre dispoziția primarului Chițac potrivit căreia, printre altele, poliștii locali din Constanța care conduc autospecialele direcției trebuie să susțină o examinare auto anuală, aspecte ce i-au nemulțumit pe polițiști.
  • În Secțiunea Document puteți accesa hotărârea Tribunalului Constanța, în care sunt expuse pe larg nemulțumirile polițiștilor locali, argumentele administrației publice locale, dar și explicațiile judecătorilor ce au respins acțiunea.
  • De asemenea, puteți consulta și dispoziția primarului Chițac, atacată în instanță de polițiștii locali.
Hotărârea prin care judecătorii i-au dat dreptate primarului Vergil Chițac, în procesul intentat acestuia de către polițiștii locali din oraș, care i-au contestat dispoziția, a rămas definitivă!
 
La mijloc este vorba despre dispoziția primarului Chițac potrivit căreia, printre altele, poliștii locali din Constanța care conduc autovehiculele direcției trebuie să susțină o examinare auto anuală, aspecte ce i-au nemulțumit pe polițiști.
 
Așa cum arătam în edițiile anterioare, judecata s-a desfășurat în dosarul cu indicativul 832/118/2022, în care a fost atacată Dispoziția 5494/28.10.2021 a Primarului Municipiului Constanța, pentru aprobarea Regulamentului Intern al Aparatului de Specialitate al Primarului, documentul fiind dispus de primarul Vergil Chițac și contrasemnat de secretarul general Viorela Mirabela Călin.
 
Pe 26 aprilie 2022, Tribunalul Constanța a respins în primă instanță acțiunea, ca neîntemeiată.
 
În luna septembrie 2022, hotărârea primei instanțe a fost motivată și comunicată părților, care aveau termen de 15 zile de la data la care urmau să primească decizia motivată pentru a declara recurs.
 
Surse avizate au explicat, pentru ZIUA de Constanța, că în cauză nu figurează nicio cale de atac declarată, iar comunicările au fost făcute în toamna anului 2022, așa încât a expirat termenul în care ar fi putut fi declarat recursul.
 
În această situație, hotărârea Tribunalului Constanța a rămas definitiv.
 
Cu alte cuvinte, prin acel document, s-a decis practic ca polițiștii locali din oraș să facă voia primarului Chițac.
 

În Hotărârea 612/2022, judecătorii Tribunalului Constanța au arătat că „Tribunalul va constata că nu există o discriminare având în vedere categoriile de funcţionari publici cărora li se adresează dispoziţiile criticate“.
 
Amintim, printre nemulțumirile ridicate de polițiștii locali în proces se află și cea cauzată de faptul că polițiștii locali care utilizează autovehiculele Poliției Locale trebuie să susțină o evaluare similară unei testări pentru obținerea permisului auto.

 
„Necesitatea stabilirii unor reguli distincte care să fie aplicabile poliţiştilor locali“
 
În motivarea Hotărârii 612/2022, judecătorii Secției de Contencios administrativ și fiscal au arătat, printre altele, că „stabilirea unei evaluări suplimentare în raport de alte categorii de funcţionari publici, nu poate genera o discriminare, având în vedere atribuţiile şi competenţa poliţiştilor locali în raport de alte compartimente aflate în cadrul aceleiaşi instituţii, existând astfel o justificare obiectivă şi raţională a instituirii unei evaluări trimestriale“.
 
„Astfel“, spun judecătorii, „chiar din această perspectivă a desfăşurării unei activitaţi diferite de către poliţiştii locali în raport de alte categorii de funcţionari publici, se va constata necesitatea stabilirii unor reguli distincte care să fie aplicabile poliţiştilor locali“.
 
Totodată, „în privinţa  dispoziţiilor art. 250 al. 1 din Regulament, Tribunalul va constata că reclamantul nu a precizat, în concret, care este motivul de nelegalitate, menţionând doar faptul că există o discriminare“.
 
Se arată în hotărârea instanței următoarele: „conform art. 250 al. 1 din Regulament «pentru a conduce autospeciala de serviciu, poliţiştii locali din cadrul DGPL trebuie să dovedească faptul că au cunoştinţele, aptitudinile şi competenţele necesare»“.
 
„Este reală susţinerea reclamantului în sensul că şi alte categorii de funcţionari publici folosesc autovehiculele instituţiei din cadrul căreia fac parte însă acele autovehicule nu au un regim special aşa cum au autovehiculele aparţinând Poliţiei Locale şi nu sunt folosite în acelaşi scop şi condiţii ca acestea din urmă“, au spus judecătorii.
 
„Astfel, aşa cum s-a menţionat deja, pentru existenţa discriminării este necesar ca situaţiilor similare să le fie aplicate reguli diferite, împrejurare ce nu este identificată în cauză“.
 
„Tribunalul va constata că din cuprinsul textului criticat (art. 250 al. 1 din Regulament) rezultă cu certitudine categoria de personalul căreia i se adresează, respectiv poliţiştilor locali care conduc autospeciala de serviciu şi nu orice autovehicul aparţinând instituţiei publice. Prin urmare, referirile la alte compartimente aflate în cadrul aparatului de specialitate ale primarului nu prezintă relevanţă cât timp personalul ce face parte din aceste compartimente nu are ca atribuţie de serviciu conducerea unui autovehicul cu regim special (autospeciala de serviciu)“, potrivit deciziei primei instanțe.
 
Totodată, judecătorii au mai spus că „astfel, se constată că regulamentul intern trasează linii generale, cu respectarea  dispoziţiilor OUG nr. 57/2019 – Codul administrativ, dar şi ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, urmând ca aspectele de natura celor contestate, inclusiv prin stabilirea concretă a persoanelor ce au calitatea de evaluatori, să fie detaliate în cuprinsul unor dispoziţii  directorul general al Direcţiei Generale Poliţia Locală fără ca această să reprezinte o derogare ori completare a Regulamentului care să încalce previzibilitatea. De altfel, în ipoteza în care actele ulterioare ce stabilesc alte detalii ale evaluării creează aparenţa unei discriminări sau încalcă drepturile persoanei evaluate, partea interesată le poate contesta, în mod distinct, la acel moment“.
 
Din nemulțumirile polițiștilor
 
Așa cum arătam la momentul înregistrării dosarului la instanță, surse apropiate cazului au explicat, pentru ZIUA de Constanța, că nemulțumirile polițiștilor locali din oraș vizează, printre altele faptul că, prin documentul contestat în instanță, se stabilește obligația testării auto a polițiștilor locali din cadrul Direcției Generale Poliției Locale Constanța care utilizează autovehiculele DGPL.
 
Testarea auto a polițiștilor locali din Constanța presupune, întocmai ca examenul de permis stabilit prin lege, testare grilă cu 26 de întrebări, timp de răspuns 30 de minute și punctaj minim de 22 de puncte, dar și o probă practică pentru verificarea competențelor, la care polițistul local nu trebuie să însumeze mai mult de 20 de puncte de penalizare.
 
Practic, „sala“ și „orașul“, cum le sunt cunoscute cele două probe cursanților de la școala de șoferi.
 
În cadrul DGPL Constanța, potrivit dispoziției primarului Vergil Chițac, această testare auto se va susține anual. Polițiștii locali care au fost respinși la prima testare au dreptul să susțină una nouă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data susținerii primei testări. Dacă aceștia sunt respinși din nou, vor fi reevaluați după șase luni.
  
În Secțiunea Document puteți accesa hotărârea Tribunalului Constanța, în care sunt expuse pe larg nemulțumirile polițiștilor locali, argumentele administrației publice locale, dar și explicațiile judecătorilor ce au respins acțiunea.
 
De asemenea, puteți consulta și dispoziția primarului Chițac, atacată în instanță de polițiștii locali.
 
Surse documentare: Portalul Instanțelor de Judecată, Portalul Național al Jurisprudenței – www.rejust.ro – Hotărârea 612/2022, surse judiciare
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Se modifică structura Direcției Poliția Locală Constanța. Noi atribuții în sarcina polițiștilor locali (DOCUMENTE)
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

În Constanța Depozitarea ilegală de deșeuri pe domeniul public, sancționată de polițiștii locali

16 Jun 2024 375

Termen nou în dosarul dintre BC Cogen Management SRL, primarul Constanței și Poliția Locală Constanța

15 Jun 2024 426

Cumpărări directe Primăria Constanța, achiziție de echipament pentru polițiștii locali de la un SRL din comuna Corbu. Detalii despre achiziție (DOCUMENT)

10 Jun 2024 557

Prins cu substanțe interzise de către polițiștii locali din Constanța. Constatări

15 May 2024 521

Ce te costă să arunci molozul pe domeniul public din Constanța – mașina și 30.000 de lei FOTO+VIDEO

07 May 2024 853

Primăria Constanța A doua ediție a Conferinței Naționale despre Rolul Poliției Locale în Sistemul de Ordine Publică, găzduită de Universitatea „Ovidius”! (GALERIE FOTO)

22 Apr 2024 535

Exercițiu de evacuare în caz de incendiu la sediul Direcției Generale a Poliției Locale Constanța.

17 Apr 2024 587

Administrația Chițac bagă peste 1,4 milioane de euro în noul sediu al Poliției Locale Constanța

13 Apr 2024 957

Persoană depistată de polițiștii locali în timp ce comercializa substanțe interzise în municipiul Constanța

11 Apr 2024 532

Atenție sporită când mergeți cu taxiul! Avertizările polițiștilor locali din Constanța

03 Apr 2024 763

Atenție, șoferi! Mașinile parcate neregulamentar se ridică în intersecția de la Dacia, în Constanța

03 Apr 2024 850

Primăria Constanța, apel în dosarul împotriva Primavera Campus SRL. Pe fond, amenda de 40.000 lei, înlocuită cu avertisment

01 Apr 2024 1039

Mamaia 2000 SRL, răspuns negativ de la Primăria Constanța pentru elaborarea unui PUZ

22 Mar 2024 897

Primăria Constanța Sancțiuni aplicate pentru lipsa autorizației de folosire a tramei stradale și a avizului de traseu, precum și pentru transportul deșeurilor (FOTO)

22 Mar 2024 577

Camerele de supraveghere, „dușmanul” vitezomanilor din Constanța (VIDEO)

13 Mar 2024 1229