Ministerul Transporturilor, dat în judecată de Black Sea Pilots

  • Dosarul are numărul 76/36/2021 și a fost înregistrat pe rolul Secției a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal a Curții de Apel Constanța la data de 18 februarie 2021.
  • Obiectul dosarului este reprezentat de „anulare act administrativ“ și până la acest moment, nu s-a stabilit încă primul termen în proces.
  • De menționat că nu este pentru prima dată, în ultimele luni, când Ministerul Transporturilor este chemat în judecată, la Curtea de Apel Constanța.
  • Toate aceste dosare au venit după ce, spre finele lunii octombrie 2020, zeci de piloți din cadrul asociațiilor de piloți maritimi au solicitat, în cadrul unei acțiuni derulate în fața sediului Administrației Porturilor, anularea Ordinului nr. 991/2020.
Magistrații Curții de Apel Constanța sunt chemați să împartă dreptatea în procesul intentat Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor de către compania Black Sea Pilots.
 
Dosarul are numărul 76/36/2021 și a fost înregistrat pe rolul Secției a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal a Curții de Apel Constanța la data de 18 februarie 2021.
 
Obiectul dosarului este reprezentat de „anulare act administrativ“ și până la acest moment, nu s-a stabilit încă primul termen în proces.
 

Dosarele piloților cu ministerul

 
De menționat că nu este pentru prima dată, în ultimele luni, când Ministerul Transporturilor este chemat în judecată, la Curtea de Apel Constanța.
 
Astfel, la data de 12 ianuarie 2021, pe rolul aceleiași instanțe a fost înregistrat și dosarul cu numărul 13/36/2021, în care Ministerul Transporturilor era acționat în instanță de Asociația Piloților Maritimi Trident. Nici în acest dosar nu a fost stabilită prima înfățișare.
 
De asemenea, la data de 28 ianuarie 2021, Curtea de Apel Constanța a luat act de cererea de renunțare la judecată formulată în dosarul 542/36/2020 de către reclamantul Asociația Piloților Maritimi din România Euxin Pilot, în procesul deschis Ministerului Transporturilor, pentru suspendarea executării unui act administrativ.
 
La finele lunii noiembrie 2020, Curtea de Apel a respins cererea de suspendare a executării actului administrativ formulată de către compania Black Waters SA, în contradictoriu cu Ministerul Transporturilor.
 
Totodată, și societatea Maritime Pilot a chemat în instanță Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor. Obiectul dosarului fiind reprezentat de cererea Maritime Pilot SRL de suspendare a Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
 

Așa cum arătam în edițiile anterioare, prin decizia 183/2020, din 16 decembrie 2020, Curtea de Apel Constanța a respins cererea de suspendare a Ordinului nr. 991/2020 al Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor ca nefondată.
 

Protestele piloților

 
Toate aceste dosare au venit după ce, spre finele lunii octombrie 2020, zeci de piloți din cadrul asociațiilor de piloți maritimi au solicitat, în cadrul unei acțiuni derulate în fața sediului Administrației Porturilor, anularea Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.

 
La rândul său, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a informat cu privire la acest subiect că „preluarea serviciului de pilotaj de către CNAPM Constanța, de la 1 ianuarie 2021, este o soluție luată în baza legii și, în același timp, o măsură eficientă din punct de vedere al siguranței navigației“.
 
„În porturile europene, serviciile de pilotaj sunt considerate servicii de interes public, care nu pot fi supuse unui sistem concurențial și sunt asigurate de administrațiile portuare sau o asociație profesională unică. La stabilirea acestei soluții s-au avut în vedere și preocupările exprimate de European Maritime Pilots Association (EMPA), precum și reglementările Capitolului II din Regulamentul Uniunii Europene 352/2017, prin care serviciul public de pilotaj a fost exceptat de la aplicarea regulilor concurențiale. Totodată, din analizele efectuate până în prezent, a rezultat faptul că prestarea serviciului de pilotaj de către administrația portuară prin corpul propriu de piloți va conduce în principal la creșterea calității serviciului, dar și la scăderea costurilor și, în final, la creșterea atractivității porturilor românești pe piața transporturilor de mărfuri“, se mai arată în informarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.
 

Despre Black Sea Pilots

 
În ce privește compania Black Sea Pilots, potrivit Registrului Comerțului, consultat la data de 19 februarie 2021, aceasta a fost înființată în 2004 și are sediul în Portul Constanța, Dana 0.
 
Capitalul social subscris este de 2.976 de lei, integral vărsat, iar pachetul majoritar de acțiuni, însumând 45,7%, este deținut de compania Tugrep SRL. Alți 17,7% revin companiei Black Sea Services, reprezentată de Gabriel Ciocan. În continuare, Lucian Lupescu deține 7,5%, George Dan Olteanu – 7,5%, Ion Nedelcu – 3,8%, Sorin Sotir Culețu – 6,4%, Marius Constantin Nichiforescu -3,8%, Stelian Paul Ioan – 3,8% și Mihai Ciote 3,8%.
 
Administrator este Rodica Neacșu, având un mandat nelimitat și puteri corespunzătoare conducerii și administrării societății.
 
Domeniul de activitate principal este reprezentat de „activități de servicii anexe transportului pe apă - pilotaj“.
 
Firma are puncte de lucru în Porturile Midia și Mangalia.
 
În 2017, cu 42 de salariați, societatea a avut un profit net de 901.428 de lei și o cifră de afaceri netă de 8.175.547 de lei.
 
În 2018, numărul salariaților a fost 45, profitul net a fost 1.526.717 lei, iar cifra de afaceri netă a fost 8.304.300 de lei.
 
În 2019, cu 47 de salariați, profitul net a fost 1.776.034 de lei, iar cifra de afaceri netă s-a ridicat la 8.808.176 de lei.
 
Citește și:

Vești importante pentru piloții maritimi care așteptau suspendarea Ordinului 991/2020 privind serviciul de pilotaj

Zeci de piloți maritimi, nemulțumiți de Ordinul 991/2020 al Ministerului Transporturilor (video)
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Închiriere de pilotine Una dintre licitațiile CN APM, câștigată de Coremar SA, a fost contestată. Ce s-a decis

24 Dec 2020 783

Doi acționari au plecat din Black Sea Pilots. Care este noua structură a acționariatului

18 Jul 2020 1568

Black Sea Pilots SRL are administrator nou

23 Apr 2020 2241

Un asociat din Black Sea Pilots SRL s-a retras. Ce au mai hotărât asociaţii

07 Jun 2019 2137

Modificare în Black Sea Pilots, una dintre firmele care asigură pilotajul în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia

09 Nov 2018 1492

Black Sea Pilots SRL nu mai este asociat în Harbour Towage SRL. Când a fost luată decizia

21 Sep 2018 1723

Modificări în structura capitalului social al Harbour Towage SRL. A fost cooptat un nou asociat

07 Sep 2018 1220

Pilot maritim, decedat în urma unui accident de muncă, în Dana 126 a Portului Constanţa

19 Jun 2018 5506

Oameni, apă şi bani! Cine asigură serviciul de pilotaj în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia (documente)

04 Jun 2018 6788

Schimbări importante la Harbour Pilot SRL. Ce alte decizii au fost luate

03 Aug 2017 2084

Amendă-record în Portul Constanţa! Consiliul Concurenţei a amendat cu 5 milioane de euro CN APMC şi alte şase companii!

06 Sep 2016 4733

Consiliul Concurenței a amendat CNAPMC cu 2.6 milioane de euro!

05 Sep 2016 2438

Un nou scandal în Portul Constanţa Autoritatea Navală, acuzată că pune în pericol siguranţa traficului

19 Aug 2013 3719

Comunicat - CN APM SA Constanta

01 Aug 2012 1511

S-au semnat contracte pentru asigurarea serviciilor de pilotaj şi remorcaj nave maritime

01 Aug 2012 1541