08 Jun, 2020 00:00
1906
Dosarul care se judecă de mai bine de doi ani de zile are ca obiect contestația municipalității la raportul Camerei de Conturi întocmit după constatarea angajării de către municipalitate de cheltuieli de sponsorizare pentru realizarea proiectului „Sărbătoarea recoltei şi vinului dobrogean, ediţia a V-a, 2012“
În urma controlului efectuat de Curtea de Conturi la sediul municipalităţii în 2016, inspectorii au stabilit că suma cheltuită reprezintă prejudiciu în dauna bugetului municipiului Constanţa
În concret, reclamanta, Unitatea Administrativ-Teritorială Constanţa, a formulat contestaţie împotriva Deciziei 32/08.09.2016 emise de intimata Curtea de Conturi a României - Camera de Conturi a Judeţului Constanţa
Primăria municipiului Constanța a declarat recurs în dosarul 1155/118/2017*, înregistrat pe rolul secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal Curții de Apel Constanța.
Intimați în dosar sunt Curtea de Conturi și Camera de Conturi a județului Constanța.
Dosarul care se judecă de mai bine de doi ani de zile are ca obiect contestația municipalității la raportul Camerei de Conturi întocmit după constatarea angajării de către municipalitate de cheltuieli de sponsorizare de 250.000 de lei pentru realizarea proiectului „Sărbătoarea recoltei şi vinului dobrogean, ediţia a V-a, 2012“ .
Totodată, Curtea de Conturi a constatat alte cheltuieli nelegale, de circa 157.732 de lei, cu acordarea nejustificată a unor pachete cu alimente către persoane care nu puteau fi considerate defavorizate. În total, pentru toate neregulile constatate, inspectorii Curţii de Conturi au calculat prejudicii de peste patru milioane de lei şi abateri financiar-contabile de aproape şase milioane de lei, vezi secțiunea “documente”.
Reamintim, pe 23.09.2013, Primăria Constanţa anunţa pe site-ul instituţiei că oferta câştigătoare pentru evenimentul „Sărbătoarea Recoltei şi Vinului Dobrogean 2013” este cea a Fundaţiei „Fantasio“. Comisia de selecţie a ofertelor, numită prin Dispoziţia primarului municipiului Constanţa nr. 1982 din data de 3.09.2013, a fost compusă din Petrică Munteanu - preşedintele comisiei; Eduard Bădilă - membru, Mirela Pană Oproiu - membru, Iuliana Voicu - membru şi Călin Hanţiu - membru.
Potrivit raportului procedurii de atribuire, comisia a decis că oferta câştigătoare aparţine Fundaţiei „Fantasio“, care a depus documentaţia completă şi a avut „preţul cel mai scăzut“. Aceasta a avut o propunere financiară de 200.000 de lei cu TVA, cu care urma să organizeze 10 spectacole.
La sfârșitul anului 2018, unitatea Administrativ-Teritorială (UAT) Constanţa a înregistrat o semi-victorie în faţa Curţii de Conturi. Tribunalul Constanţa a decis anularea unei măsuri dispus de Curtea de Conduri, speţa vizând, potrivit datelor oficiale, angajarea de cheltuieli de sponsorizare pentru realizarea proiectului „Sărbătoarea recoltei şi vinului dobrogean, ediţia a V-a, 2012“.
În concret, reclamanta, Unitatea Administrativ-Teritorială Constanţa, a formulat contestaţie împotriva Deciziei 32/08.09.2016 emise de intimata Curtea de Conturi a României - Camera de Conturi a Judeţului Constanţa.
Tribunalul Constanţa a decis, în primă instanţă, anularea unei măsuri dispuse de Curtea de Conduri, speţa vizând, potrivit datelor oficiale, angajarea de cheltuieli de sponsorizare pentru realizarea proiectului „Sărbătoarea recoltei şi vinului dobrogean, ediţia a V-a, 2012“.
În motivarea deciziei privind anularea Deciziei 32/087.09.2016 şi a Încheierii nr. VI/80/05.07.2017, judecătorii de la Tribunalul Constanţa, au reţinut că, „potrivit înscrisurilor ataşate, că, în speţă, obiectul misiunii de audit vizează exerciţiul financiar al anului 2015, exerciţiile financiare anterioare fiind verificate, astfel încât, prin raportare la dispoziţiile art. 263 din Regulamentul Curţii de Conturi aprobat prin Hotărârea Plenului Curţii de Conturi 155/2014, redeschiderea procedurii de verificare pentru perioada anterioară poate fi realizată numai pentru motive bine întemeiate şi într-un termen de un an de la data certificării situaţiilor financiare“.
„Totodată, potrivit aceloraşi dispoziţii legale în vederea redeschiderii procedurii, este necesară hotărârea plenului Curţii de Conturi. Cum în speţă aspectele analizate la pct. II.3 au fost supuse verificării pentru anul 2012 şi nu a fost probată îndeplinirea condiţiilor pentru redeschiderea procedurii de verificare prevăzute prin dispoziţiile anterior menţionate, sub acest aspect, extinderea verificărilor ulterioare în anul 2015 şi pentru anul 2012 apare ca fiind realizată cu nerespectarea acestor dispoziţii legale.
Totodată, potrivit înscrisurilor ataşate, sub acest aspect, nu sunt evidenţiate ipotezele reglementate prin pct. 352 din acelaşi Regulament relativ la verificarea concomitentă realizată în cadrul misiunii de audit financiar. Astfel fiind, instanţa apreciază că în speţă se impune anularea măsurii stabilite la pct. II.3 urmând să nu mai fie analizate celelalte critici invocate“, conform motivării.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: