Retrospectivă. Trei procese împotriva Regulamentului parcărilor publice din Constanța, într-un singur an!

  • Anterior regulamentului parcărilor adoptat în aprilie 2021, instanțele din Constanța au dispus anularea definitivă a altor două regulamente, ce prevedeau, în mod similar, plata parcării prin SMS.
  • În prezent, noul regulament privind parcările publice din Constanța este contestat în trei dosare separate, aflate toate în atenția Secției de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța.
  • Ultimul dosar a fost înregistrat la începutul lunii decembrie 2021.
  • Primele două procese împotriva regulamentului au fost amânate pentru anul viitor.
 
Trei procese de contestare, în mai puțin de 12 luni! Acesta este „bilanțul“ strâns în instanță de noul regulament al parcărilor publice din municipiul Constanța, adoptat de consilierii locali prin HCL Constanța nr. 123/23.04.2021.
 
Anterior regulamentului parcărilor adoptat în aprilie 2021, instanțele din Constanța au dispus anularea definitivă a altor două regulamente, ce prevedeau, în mod similar, plata parcării prin SMS.
 
Prin HCL Constanța nr. 123/2021 a fost adoptat, la data de 23 aprilie 2021, Regulamentul parcărilor publice din municipiul Constanța, document potrivit căruia, printre altele, orașul a fost împărțit în diferite zone privind parcările publice, dar și care a iscat mutle controverse în rândul oamenilor.
 
Ultimul dosar împotriva regulamentului
 
Nu mai departe de acum câteva zile, pe rolul Secției de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța a fost înregistrată o nouă acțiune având ca obiect „contestație act administrativ fiscal HCL 123/2021“!
 
Ultimul dosar împotriva regulamentului a fost înregistrat la Tribunalul Constanța la data de 2 decembrie 2021, compania Vip Escort Security fiind reclamantul, iar Consiliul Local al Municipiului Constanța fiind pârât.
 
Indicativul dosarului este 8956/118/2021 și a fost înregistrat pe rolul Secției de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța, până la acest moment nefiind încă stabilită data primei înfățișări.
 
 

Totodată, în paralel cu această nouă acțiune, magistrații Tribunalului Constanța au analizat în primele zile ale lunii decembrie 2021 primele două dosare care vizează anularea regulamentului.
 
Cerere de intervenție în interes alăturat în primul proces

 
Este vorba despre dosarul 7099/118/2021, în care anularea HCL 123/2021 a fost solicitată de către Organizația Patronală Mamaia Constanța, cauza fiind analizată la data de 6 decembrie 2021, de la ora 12.00, de completul CA7 al Secției de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța, prezidat de magistratul Loredana Motoc.
 
După desfășurarea primei înfățișări, avocatul Adriana Turnea, reprezentantul legal al Organizației Patronale Mamaia Constanța, a declarat pentru ZIUA de Constanța că procesul s-a amânat.
 
„Procesul s-a amânat, cauza fiind introducerea unei cereri de intervenție în interes alăturat Organizației Patronale Mamaia Constanța de către o doamnă avocat din Baroul Constanța. La acest termen, s-a pus în discuție necesitatea ca cererea de intervenție să fie timbrată, motiv pentru care urmează ca intervenienta să fie citată cu mențiunea de a asigura timbrajul“, a explicat, pentru ZIUA de Constanța, avocatul Adriana Turnea.
 
„Următoarea înfățișare a fost stabilită pentru data de 31 ianuarie 2022, când se va pune în discuție admisibilitatea în principiu a cererii și, cel mai probabil, se va discuta și administrarea probatoriului propus în cauză“, a mai precizat reprezentantul Organizației Patronale Mamaia Constanța.
 
Totodată, avocatul a explicat că, în mare, acțiunea prin care se cere anularea HCLM Constanța nr. 123/23.04.2021 vizează nerespectarea Legii 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, dar și a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.
 
„În cerere, facem referire la faptul că opinia publică nu a fost complet informată în legătură cu noul regulament, la dispoziția publicului s-a pus doar proiectul regulamentului, nu și avizele de specialitate sau alte documente justificative“, a explicat avocatul Adriana Turnea.
 
De asemenea, reprezentantul legal al Organizației Patronale Mamaia Constanța a mai precizat că acțiunea se întemeiată și pe nerespectarea Ordonanței 43/1997 privind regimul drumurilor, în sensul că nu ar fi fost obținute toate avizele necesare pentru acest proiect.
 
Așa cum am precizat anterior, următoarea înfățișare în cauză a fost fixată pentru data de 31 ianuarie 2022, cazul urmând să se judece de la ora 13.30.
 
Al doilea proces, judecat de președintele secției
 
Totodată, pe 13 decembrie 2021, Tribunalul Constanța, în completul CA9 prezidat de magistratul Iulia Laura Opariuc Dan, președintele Secției de contencios administrativ și fiscal, a analizat dosarul în care s-a solicitat anularea parțială a regulamentului.
 
Este vorba despre dosarul 6849/118/2021, în care reclamantă este societatea ADM Beach, reprezentată de avocatul Nicolae Vlahu.
 
„Anularea parțială a fost solicitată în ceea ce privește dispozițiile art. 24 alin. (4), care prevăd că «sancțiunea se va aplica utilizatorului vehicului așa cum este el definit în prezentul regulament», dispoziții ce sunt nelegale“, a explicat avocatul Nicolae Vlahu, cu altă ocazie, pentru ZIUA de Constanța.
 
„Sancționarea proprietarului sau deținătorului autovehiculului pentru o contravenție săvârșită de conducătorul auto este de natură a aduce atingere principiului privind caracterul personal al răspunderii contravenționale“, a mai spus avocatul Nicolae Vlahu.
 
Cu alte cuvinte, dacă o firmă deține mai multe autovehicule utilizate de angajații acesteia, potrivit actualului regulament, firma este cea care va fi sancționată în cazul în care angajații acesteia parchează fără a respecta prevederile regulamentului parcărilor din Constanța.
 
„Având în vedere caracterul personal al răspunderii contravenționale, poate fi tras la răspundere numai cel care săvârșit contravenția. Or, în cazul de față, deși autovehiculul apare în proprietatea firmei, numai conducătorul auto poate fi sancționat contravențional“, a mai precizat avocatul din cadrul Baroului Constanța.
 
Nu în ultimul rând, avocatul a mai explicat, pentru ZIUA de Constanța, că „mai mult, dispozițiile atacate în prezenta cauză sunt unele imperative, practic, agentul constatator fiind obligat să aplice sancțiunea proprietarului vehiculului «sancțiunea se va aplica utilizatorului vehiculului». În această situație, teoretic, agentul constatator nici nu ar putea sancționa șoferul contravenient, întrucât nu ar avea această posibilitate, raportându-ne la textul acesta“.
 
La termenul din data de 13 decembrie 2021, instanța a încuviințat proba cu interogatoriul administrat reclamantei, propusă de avocații Consiliului Local Constanța.
 
În această situație, următoarea înfățișare a fost fixată pentru data de 7 februarie 2022.
 
Amintim aici că Tribunalul Constanța a anulat și primele două regulamente privind parcările publice din oraș, primul fiind anulat prin prisma modalității de percepere a taxei de parcare, respectiv, prin SMS, iar cel de-al doilea pentru că nu exista o reglementare care să instituie obligativitatea plătirii taxei de parcare.
 
În toate cele trei procese este de precizat că indiferent care vor fi deciziile pe care le vor lua judecătorii Tribunalului Constanța, acestea vor putea fi atacate la instanța superioară, respectiv Curtea de Apel Constanța.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Notificări în scările de bloc
Primăria Constanța, anunț important despre parcările de reședință!

 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

O nouă parcare, în curs de amenajare în zona Gării CFR Constanța (GALERIE FOTO)

17 Apr 2024 617

Proces pentru parcarea din Inel II, din Constanța! Tribunalul rejudecă dosarul

15 Apr 2024 538

Locuri de parcare și spații verzi Gec International Spedition SRL contestă exproprierea terenurilor de pe Aleea Lupeni, din Constanța! Hotărârea Curții (MOTIVARE+MINUTA)

09 Apr 2024 705

Licitații Constanța Getnic Construct Serv SRL va amenaja o parcare acoperită în Cernavodă! Valoarea contractului depășește 1,5 milioane de lei (DOCUMENT)

08 Apr 2024 584

Primarul Constanței pierde definitiv procesul pe locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilități (MINUTA)

28 Mar 2024 6503

Un șofer din Constanța cere înapoi taxa pentru locul de parcare din Inel II, până la amenajarea corespunzătoare a parcării! Decizia Curții de Apel (MINUTA)

25 Mar 2024 824

Fosta creşă nr. 6 de pe Aleea Topolog din Constanța va fi demolată. Primăria vrea să transforme spațiul în parcare. Integra Proiect Design SRL a primit contractul (DOCUMENT)

12 Mar 2024 1246

Primăria Constanța a emis autorizația de construire Cartierul Anadalchioi va fi modernizat

06 Mar 2024 810

Asfalt Dobrogea SRL a bătut palma cu Primăria Cumpăna. O parcare nouă va fi executată în zona blocurilor ANL (DOCUMENT)

29 Feb 2024 714

Auto Lux Trading SRL investește la ieșirea din municipiul Constanța. Iată ce urmează să construiască

26 Feb 2024 1022

Sancțiunile rutiere din Regulamentul de gospodărire Curtea de Apel – „La adoptarea HCL 77/2021 nu a existat un aviz emis de Poliția Municipiului Constanța sau IPJ Constanța“ (MOTIVARE)

25 Feb 2024 1102

Primul modul de parcări biciclete este disponibil pentru o parte din locuitorii Tulcei

22 Feb 2024 761

Mentenanța pentru soft-urile de gestionare a parcărilor de reședintă din municipiul Constanța va fi realizată de Nanoterra SRL (DOCUMENTE)

17 Feb 2024 581

Primăria Constanța S-a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul parcărilor supraetajate

06 Feb 2024 706

Tribunalul Neamț s-a pronunțat legat de Regulamentul parcărilor din Constanța (MINUTA)C

02 Feb 2024 3944