Cati angajati „vegheaza" la linistea parlamentarilor

cap_4.jpgCei mai mulţi consilieri la cele două cabinete deschise îi are deputatul UDTTMR Amet Aledin - zece

Per ansamblu, numărul responsabililor pentru fiecare cabinet în parte nu depăşeşte patru, dintre care unul este, în general, şoferul.

După scrutinul parlamentar din noiembrie, fiecare deputat sau senator a avut libertatea să-şi aleagă, pentru cabinetele deschise în teritoriu, personal abilitat să se ocupe de treburile interne. Suma pe care fiecare ales al Parlamentului poate să o plătească pentru angajaţii săi nu trebuie să depăşească 70 de milioane de lei vechi, iar din totalul sumei forfetare alocate pentru fiecare cabinet în parte, salariile angajaţilor nu trebuie să depăşească 55%. În realitate însă, după cum ne-a declarat deputatul Gheorghe Dragomir, fiecare parlamentar poate să-şi ia câţi consilieri vrea, însă problema apare la momentul în care aceştia trebuie plătiţi.

Chiar şi pe timp de criză, cu sau fără prea mulţi bani, fiecare parlamentar trebuie să se ocupe de problemele locuitorilor din colegiul său. Cu excepţia parlamentarilor minorităţilor, Amet Aledin (UDTTMR) şi Iusein Ibram (UDTR), care au consilieri în mai multe judeţe de pe teritoriul ţării, ceilalţi parlamentari constănţeni au maxim câte patru consilieri, dintre care unii sunt doar colaboratori, angajaţi pe diferite proiecte sau în funcţie de tururile de scrutin care au fost în ultimele luni.

Cel mai „bogat" la capitolul consilieri este de departe Amet Aledin, care are nici mai mult, nici mai puţin de zece angajaţi. „Fiind deputat al minorităţilor, trebuie să am oameni de legătură în toate colţurile din judeţ. Am angajaţi - colaboratori în Constanţa (doi), Tulcea, Valu lui Traian, Medgidia, Mangalia, Valea Seacă, Agigea, Cumpăna şi în Bucureşti". Colegul său, Ibram Iusein, are doar trei angajaţi la trei cabinete deschise în trei puncte diferite ale ţării: Constanţa, Timişoara şi Iaşi.

pdl_maria_stavrositu_04.jpgColaboratori mai mulţi decât angajaţi

Numărul angajaţilor care contribuie la mersul treburilor în teritoriu ale parlamentarilor PD-L nu depăşeşte patru. Cei mai puţini îi are Maria Stavrositu, care ţine cont de faptul că bugetul alocat organizării cabinetului nu este prea mare, având doar un angajat permanent, restul fiind colaboratori. „Cei mai mulţi angajaţi i-am avut în luna mai a acestui an, înainte de alegerile europarlamentare - cinci. În rest, am unul permanent şi un şofer care se ocupă de curierat, deplasări în colegiu", a susţinut deputatul Colegiului 10. Colegul său de Cameră, Constantin Chirilă, are şi el parte de ajutorul a trei angajaţi: un şef de cabinet şi doi experţi parlamentari - unul la Constanţa şi unul la Bucureşti. Cât despre sumele pe care deputatul le dă angajaţilor săi, acestea variază între opt şi 19 milioane de lei vechi. „Câştigă în funcţie de pregătirea pe care o au şi orele pe care le muncesc, nu le dau banii dacă stau", a susţinut Chirilă. Nici colegul Zanfir Iorguş nu are mână liberă în ceea ce priveşte banii cu care îşi răsplăteşte angajaţii pentru munca depusă. „Am patru angajaţi la Mangalia, Pecineaga şi Tuzla şi încă un colaborator. Îmi sunt de ajuns momentan", a declarat deputatul Colegiului 5. La fel şi colegul său de partid, senatorul Mircea Banias, care este ajutat la sediul de la Organizaţia Judeţeană a PD-L de trei consilieri.

Patru angajaţi pentru fiecare liberal

Aleşii liberalii constănţeni au fiecare câte patru responsabili pe fiecare cabinet în parte. „Am doi consilieri la sediul din Constanţa, unul la Năvodari şi un şofer", a evidenţiat deputatul PNL, Gheorghe Dragomir. Şi colegul său, Mihai Lupu, este ajutat tot de trei consilieri şi un şofer, la cabinetele din Medgidia şi Constanţa, în vreme ce senatorul Puiu Haşotti are trei angajaţi la Constanţa şi unul la cabinetul de la Medgidia.

Pesediştii, mai reticenţi

Nici parlamentarii PSD nu sunt mână largă la cheltuit banii pe munca depusă de consilierii lor. Contactaţi telefonic, doar deputaţii Matei Brătianu şi Cristina Dragomir, respectiv senatorul Alexandru Mazăre ne-au dezvăluit de câţi oameni sunt ajutaţi, ceilalţi probabil se bucurau de ultimele zile de concediu, înaintea începerii sesiunii de toamnă.

Senatorul Alexandru Mazăre ne-a declarat scurt şi la obiect, fără niciun fel de detalii, că are doar trei angajaţi şi mai mulţi colaboratori în judeţ. Brătianu, în schimb, ne-a spus că el are doar trei angajaţi, dintre care unul la cabinetul din Palas. Cât priveşte remuneraţiile pe care aceştia le primesc lunar, deputatul nu a vrut să ne dezvăluie sumele exacte pe care le dă angajaţilor săi, în schimb ne-a spus că salariile acestora nu depăşesc câte zece milioane de lei vechi fiecare. În acelaşi registru, al informaţiilor confidenţiale, se înscrie şi colega de partid şi Cameră, Cristina Dumitrache, care ne-a spus doar că banii pe care angajaţii îi primesc variază în funcţie de deplasările pe care le fac în teritoriu: „Am trei angajaţi şi încă unul care îşi finalizează acum actele şi se va ocupa şi de cabinetul din Constanţa şi mă va ajuta în Bucureşti".


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Hasansaceala(din Valu lui Traian)

25 Aug, 2009 04:38

In atentia d-lui deputat al minoritatii tatare din RO. :din cei 10 angajati ce "toaca"bani publici 2 sunt din Constanta si 2 din Valu lui Traian, pentru ca mai sus in articol apare satul Valea Seaca ce practic este din punct de vedere administrativ incorporata in loc.Valu lui Traian. Eu sunt un tatar din aceasta localitate si de cei 2 consilieri ai lui Aledin Amet nu am cunostinta ca exsista, toti tatarii pe care ii cunosc si care au avut probleme litigioase, necazuri pe linie de etnie nu i-am auzit ca au apelat la deputatul tatar, si le-au rezolvat singuri.Deputatul mai vine in comuna mea doar la actiuni populiste gen Kures, serbari cimpenesti, lansari de zmei, ce se termina cu gratare si mititei, daula si zurna.Intrebari :ce mari probleme are de rezolvat in comuna Valu lui Traian de are 2 consilieri pe care nu-i cunoaste nimeni, unde e sediul cabinetului parlamentar? in comuna nu-i nici un afis, bener, (Deputatul Matei Bratianu a avut vreme de cateva luni cabinet in Valu lui Traian pe soseaua nationala la statia Biserica, semnalata cu benere mari cat cladirea, steaguri ale PSD, cu program afisat la vedere).Oare cine sunt cei 2 consilieri ai deputatului tatar din comuna mea ? ce pregatire profesionala au ei? cat "maruntis" toaca ei pe luna din bani publici? si concret ce cazuri ale tatarilor au rezolvat in Valu? De ce de ex.in orasul Murfatlar si comuna Cobadin nu are consilieri ,din moment ce acolo traiesc mai multi tatari decat in Valu lui Traian??

Articole asemanatoare

Infotrafic Atenție, șoferi! Ploaie torențială pe Autostrada A2 București - Constanța

23 Apr 2024 197

Oficial! Pot începe lucrările de primă urgență pentru reabilitarea generală a Templului Israelit din Constanța

23 Apr 2024 423

Declarații de avere Constanța Averea și interesele Ilonei – Irina Dragoe, secretar general, UAT Valu lui Traian. Este acționar în Conpet SA (DOCUMENTE)

23 Apr 2024 219

Atenție șoferi! Un transport agabaritic va circula pe ruta Agigea - Ploiești

23 Apr 2024 264

Informare meteo de vreme rea pentru toată țara! Anunțul meteorologilor

23 Apr 2024 753

Limitare de viteză spre Constanța, pe Autostrada Soarelui

23 Apr 2024 617

Insolvențe Constanța Finanţele Publice din Constanţa cer insolvența Cromandra Consulting SRL!

23 Apr 2024 293

Erwin Șimșensohn, managerul Teatrului de Stat Constanța, printre laureaţii Galei Premiilor Radio România Cultural 2024 (VIDEO)

23 Apr 2024 382

Decizii AGA Asociatul minoritar, municipiul Constanța a încasat în ultimii ani dividende de aproape 2 milioane de lei de la Telegondola-Mamaia SRL

22 Apr 2024 346

Declarații avere Constanța Averea și interesele Ionelei Adriana Sava, secretar general, UAT Horia (DOCUMENTE)

22 Apr 2024 371

Investiția s-a ridicat la 1,5 milioane de euro Grădinița Zig-Zag din Ovidiu, județul Constanța, modernizată prin programul România Eficientă (GALERIE + VIDEO)

22 Apr 2024 570

Centrul INFOTRAFIC 15 transporturi agabaritice, astăzi. Unul vizează Agigea!

22 Apr 2024 314

Firme Constanța Decirom SA. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, pe ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor

22 Apr 2024 321

IGPR Infotrafic Circulație îngreunată pe DN 2

22 Apr 2024 210

Firme Constanța Prezentarea şi aprobarea programului de investiţii pe 2024, pe ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor SC Tomis SA

22 Apr 2024 302