Executivul
Victor Ponta îşi propune, în programul de guvernare, să continue
lucrurile începute în ultimele şapte luni, obiectivul central constând
în realizarea unui echilibru corect între consolidarea fiscală
sustenabilă şi relansarea economică, între economic şi social, între
nevoia unui stat puternic şi reducerea risipei din banul public.
Potrivit
documentului, Guvernul se angajează să promoveze un set coerent de
politici macroeconomice menite să susţină mediul de afaceri, să refacă
atractivitatea investiţională a României, să conducă la crearea de noi
locuri de muncă şi să ofere o evoluţie favorabilă nivelului de trai al
populaţiei.
Iată, în continuare, măsurile din Programul de Guvernare, speciale pentru judeţul Constanţa:
- Implementarea soluției tehnice pentru depozitarea finală a combustibilului nuclear ars la CNE Cernavodă;
- Dezvoltarea retelelor de transport al energiei electrice între Dobrogea si restul țării;
- Extinderea activitatilor de explorare si exploatare a zacamintelor de titei şi gaze din bazinul Marii Negre;
- Iniţierea parteneriatelor pentru modernizarea termocentralelor Elcen București, Iernut şi Doicesti;
-
Implicarea activa in realizarea proiectelor europene Nabucco, a
conductei de petrol Constanţa - Trieste, a terminalului LNG Constanţa şi
AGRI;
- Extinderea digului de larg în Portul Constanţa;
- Canalul Dunăre ‐ Bucureşti (parteneriat public ‐ privat);
- Reabilitarea infrastructurii pe canalul Dunăre - Marea Neagră;
- Construirea liniei de mare viteză pe secţiunea Curtici- Bucureşti-Constanţa;
- Aeroportul Constanţa - scop militar şi turistic;
-
Realizarea graduală a proiectelor pe Coridorul VII ce contribuie la
asigurarea navigabilităţii pe Dunăre în condiţii de siguranţă, pe tot
parcursul anului, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta
Albă - Midia Năvodari;
- Dezvoltarea portului Constanţa ca port
regional strategic şi includerea sa în reţeaua de autostrăzi maritime.
Portul Constanţa trebuie să devină una din cele mai importante porţi de
intrare - ieşire din Europa a mărfurilor pentru Orientul Îndepărtat,
folosind ruta Oceanul Indian - Marea Roşie - Canalul de Suez şi
coridorul Traceca. În acest sens, în portul Constanţa va fi finalizat
digul de nord şi se vor crea noi dane, astfel încât portul să-şi
mărească capacitatea de operare cu 50%.
- Reluarea programului de
dezvoltare a facilităţilor pentru turişti prin finalizarea conexiunilor
terminalului de pasageri din Portul Constanţa.
- Realizarea a
cinci centre intermodale principale (Bucureşti, Timişoara, Constanţa,
Iaşi şi Braşov) şi a şase centre secundare (Craiova, Cluj, Târgu Mureş,
Suceava, Giurgiu şi Piteşti) prin accesarea unor proiecte cu finanţare
europeană.
- Consolidarea experientelor si traditiilor din
turismul romanesc (turismul montan, de litoral, de tineret, circuitele
culturale, turismul rural etc.) prin racordarea lor la tendintele si
practicile europene si mondiale;
- Transformarea litoralului
românesc în Zonă cu statut special, cu limită teritorială de 10 km pe
uscat si 10 km în largul mării. Acest statut se aplică si regimului
fiscal pentru cazinouri si jocuri de noroc;
- Reglementarea
juridică a situaţiei plajelor printr-un nou act normativ. Plajele vor
rămâne în proprietatea Consiliilor Locale şi vor fi date hotelurilor în
regim de comodat;
- Agenţii economici vor fi obligaţi să
întreţină plajele conform clasificărilor hotelurilor şi prin respectarea
standardelor de calitate aferente;
- Organizarea irigării spatiilor verzi din staţiuni, a iluminatului şi rezolvarea problemei câinilor vagabonzi;
- Reglementarea poluării fonice şi amplasarea de bariere în larg pentru oprirea algelor;
- Crearea de cât mai multe parcări pe Litoral;
- Introducerea, în normele de clasificare a obligativitătii reabilitării exterioare a hotelurilor;
-
Extinderea sezonului estival, precum şi obligativitatea, prin metode
stimulative şi mai puţin corective, a deschiderii tuturor unităţilor de
la data de 1 mai, până la 30 septembrie;
- Drum expres care să
lege judeţul Tulcea de Coridorul IX de transport care leagă oraşele
Bucureşti de Kiev şi Moscova prin Oraşul
Focşani-Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa de autostrada A2 şi conexiunea cu
accesul şi tranzitul rutier de mărfuri şi persone către sudul şi nordul
Europei;
- Reabilitarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de mediu în
ecosistemul administrat de A.R.B.D.D ( proiecte de reconstructie
ecologica si renaturare a tuturor zonelor ce sunt necesare pentru
biodiversitate, imbunatatirea circulatiei apei in Delta Dunarii ) cat si
pe litoralul Mării Negre.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: