CJC a făcut degeaba consultarea pentru „Strategia de Dezvoltare a Turismului“ Bogdan Bola (PNL) - „În județul Constanța, turismul este admirabil, sublim, dar lipsește cu desăvârșire!“

În județul Constanța, turismul este admirabil, sublim, dar lipsește cu desăvârșire. Anul nu are doar trei luni, iar posibilitățile de a face turism într-un județ precum al nostru sunt nelimitate. Și totuși... ce ne lipsește?, se întreabă retoric consilierul județean liberal Bogdan Bola.
 
„În primul rând, voința politică!!! De doi ani de când sunt consilier județean mi se promite finalizarea unei strategii județene pe turism. Până în acest moment, nu am auzit decât promisiuni. Iar anul trecut, când prezentam idei de promovare și dezvoltare intercomunitară pentru localitățile de pe linia Dunării, mi s-a spus că acestea vor fi incluse în această strategie. Doar că mai trebuie „puțintică răbdare, stimabile“... și uite așa, proiectul meu DanuBio zace încă într-un sertar. În al doilea rând, administrațiile locale nu sunt pregătite pentru un altfel de turism, în afară de cel estival“, atenționează alesul județean, într-o luare de poziție pe tema lipsei unei strategii turistice la nivelul județului Constanța.
 
Liberalul Bogdan Bola critică lipsa unei viziuni globale asupra a ce ne dorim să promovăm și cum rezolvăm problemele actuale și spune că numeroase localități sunt greu accesibile, lipsesc cu desăvârșire promovarea și valorificarea eficientă a acestora (online sau în presa scrisă), dar și a produselor turistice integrate, turiștii nu sunt îndrumați spre aceste localități și nu există materiale promoționale care să arate frumusețea acestei zone. Nici localnicii nu au beneficiat niciodată de cursuri de îndrumare în ceea ce privește agroturismul, din satele pescărești au dispărut aproape în totalitate pescarii tradiționali, nu există aproape deloc capacități de cazare în niciuna din localitățile mai sus menționate, nu există unități alimentare specifice (gen cherhana) mai ales în localitățile mici.
 

„Din taxa de promovare a stațiunii Mamaia, Asociația Litoral - Delta Dunării a plătit publicitate pentru județul Tulcea!“

 
Bola susține că a insistat la Consiliul Județean să fie chemați la masă toți tur-operatorii pentru a deveni acel factor de coeziune între societatea civilă și administrațiile locale, pentru a oferi acea imagine de ansamblu care lipsește în acest moment.
 
 
„Ne zbatem într-un penibil fără margini și nici măcar nu există un orizont de așteptare apropiat pentru rezolvarea acestei situații. În final, mi-aduc aminte cum anul trecut, în cadrul Târgului Internațional de Turism de la Berlin, aflam din presă că din taxa de promovare a stațiunii Mamaia, reprezentanții Asociației Litoral - Delta Dunării plăteau publicitatea pentru Delta Dunării, care va apărea în cataloagele unor tur-operatori internaționali“, concluzionează consilierul PNL.
 
Facem precizarea că abia în luna aprilie a acestui an Consiliul Județean a demarat consultarea pieței în vederea determinării valorii estimate pentru servicii de consultanță privind elaborarea „Strategiei Integrate de Dezvoltare Durabilă a Turismului în județul Constanța“ pentru o perioada de 10 ani. Consultarea s-a desfășurat în sistem electronic și s-a încheiat la jumătate lunii trecută, fără să se primească vreo ofertă de la vreun agent economic interesat de elaborarea strategiei de turism a județului.
 
Citește și:
 
După municipalitate, și Consiliul Județean Constanța pregătește terenul pentru a comanda o strategie pentru dezvoltare turistică a județului


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Proiectul Strategiei Industriale a României, pentru perioada 2023 – 2027, în dezbatere publică

29 Dec 2023 510

Chestionar rapid. Locuitorii județului Constanța, invitați să participe la elaborarea strategiei de dezvoltare durabilă 2021-2027

11 Feb 2021 2865

București Primăria Municipiului Constanța participă la Târgul de Turism al României

19 Feb 2020 2266

Ce se va întâmpla cu cetățile antice? Strategia turismului pentru județul Constanța, realizată fără aportul unui istoric sau al unui arheolog (document)

03 Oct 2019 2310

Judeţul Constanţa a plătit 30.000 de euro ca să afle că litoralul şi-a pierdut atractivitatea. CJC va aproba strategia de relansare turistică. Ce se va întâmpla cu ea? (documente)

17 Sep 2019 3910

Turismul balnear din România - șanse de revigorare?

08 Aug 2019 1840

Conducerea Consiliului Judeţean, interpelată de consilierul Bola - „De ce am plătit, din bani publici, o strategie judeţeană în turism care nu este gata şi despre stadiul căreia nu suntem informaţi?“ (document)

26 Jun 2019 3119

Stelian Ion (USR) - „Puţin probabil ca staţiunea Mamaia să atingă măcar performanţele staţiunilor de pe litoralul bulgăresc!“

09 May 2019 2309

Rareş Bogdan (PNL) - „În timp ce milioane de români au fost alungaţi din ţară, nu există o strategie care să coreleze educaţia cu piaţa forţei de muncă“

03 May 2019 1737

Moda planificărilor pe bani publici Strategia de dezvoltare a turismului în judeţul Constanţa, mai scumpă decât studiul pentru Master-Planul de investiţii al Ministerului Turismului! (document)

03 Dec 2018 2680

Strategia de Dezvoltare și Promovare a Turismului în municipiul Constanța intră la vot în Consiliu Local Municipal. Ne-a costat 85.000 de lei!

25 May 2018 1923

După municipalitate, şi Consiliul Judeţean Constanţa pregăteşte terenul pentru a comanda o strategie pentru dezvoltare turistică a judeţului

07 Apr 2018 2628

Ce spune fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre, despre Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa (document)

08 Mar 2018 2797

Primăria Constanţa organizează dezbatere publică pe marginea strategiei de dezvoltare şi promovare turistică. Vezi când are loc întâlnirea?

28 Feb 2018 1789

Constanţa. Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu a fost finalizată. Primăria vă invită să o consultaţi. Care sunt obiectivele pe termen mediu şi lung? (document)

14 Feb 2018 5380