Parlamentarii şi-au dat girul pentru înfiinţarea unui consiliu de supraveghere în domeniul naval. Prevederile ordonanţei privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile

Parlamentul a adoptat, cu 247 de voturi „pentru“ şi 30 de abţineri, Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare.
 
„Primul lucru pe care vreau să îl stabilim foarte clar este că ne aflăm în faţa stingerii unui conflict de etapă, care însă va mai dura. Pentru că ceea ce se întâmplă acum în port este, în bună măsură, o luptă între operatorii portuari, care cunosc foarte bine activitatea şi ce se întâmplă acolo, şi unul dintre acţionarii minoritari. Este vorba de Fondul Proprietatea. Pe scurt, ca să înţelegeţi de ce acest conflict va mai dura, Fondul Proprietatea vrea dividendele din port, în vreme ce operatorii portuari vor ca banii să fie folosiţi pentru investiţii în infrastructura portuară. Iar din acest punct de vedere, înfiinţarea prin acest proiect de lege a unui consiliu de supraveghere în domeniul naval e un lucru extrem de important. Dar atrag atenţia asupra faptului că acest conflict nu se stinge odată cu modificările pe care sper să le votăm. Grupul PMP va vota acest proiect de lege“, a declarat deputatul PMP Robert Turcescu de la tribuna Parlamentului.
 
Robert Turcescu a explicat, în intervenţia sa, de ce este nevoie de acest consiliu de supraveghere în domeniul naval: în 2016, în Portul Amsterdam, care este un port concurent puternic cu Portul Constanţa, au fost crescute tarifele portuare cu 1%, în condiţiile în care au avut loc discuţii şi negocieri intense cu operatorii portuari. În România, în urmă cu 3-4 ani, au crescut tarifele cu 3-4%, în contextul în care nu a existat nicio discuţie cu nimeni.
 
„Pomenea cineva mai devreme despre nevoia de a dezvolta activitatea în porturile din România. Da, dar mai e o problemă mare. A doua mare problemă a noastră este Canalul Dunăre - Marea Neagră şi administrarea acestui canal, care a devenit stat în stat şi care marchează creşteri de tarife extraordinar de mari. Iar cea mai mare problemă, dincolo de Portul Constanţa, este ceea ce se întâmplă cu Dunărea, stimaţi colegi. Şi e un subiect asupra căruia trebuie să reflectăm şi chiar să dialogăm, poate toate forţele politice. Pentru că Dunărea astăzi e navigabilă doar două luni pe an, nu s-au alocat bani pentru a fi dragată, iar operatorii portuari degeaba aduc marfa la un moment dat în Portul Constanţa, când cea mai ieftină şi cea mai profitabilă cale de transport din România, dinspre Marea Neagră, dinspre Constanţa spre Occident este blocată prin faptul că nu se poate naviga pe Dunăre. Şi atenţie! Nu e vorba doar despre incapacitatea statului român! Dunărea are probleme la noi, pe sectorul navigabil, dar are probleme şi pe alte sectoare. Avem probleme cu bulgarii, avem probleme pe mai departe cu austriecii, care n-au dragat la rândul lor Dunărea sau nu au făcut pescajul necesar navelor de transport“, a afirmat deputatul Robert Turcescu.
 
Parlamentarul PMP a subliniat că este un moment prielnic pentru ca legislativul să reflecteze asupra situaţiei în care se află Portul Constanţa şi a făcut un apel de implicare către Ministerul Afacerilor Externe în conflictul operatorilor portuari şi al transportatorilor navali cu autorităţile bulgare.
 
„Chiar dacă după acest proiect de lege Portul Constanţa va avea parte de o creştere a calităţii şi poate chiar de tarife mai competitive cu restul porturilor europene, nu e suficient. E nevoie de mai mult de atât. Sunt mari probleme şi, credeţi-mă, este un sector care nu poate să îşi rezolve singur aceste probleme“, a conchis Robert Turcescu.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Iohannis a trimis spre reexaminare, legea care modifică OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân

08 Apr 2024 392

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7104

Alianța Dreapta Unită solicită Avocatului Poporului să sesizeze CCR în legătură cu OUG privind comasarea alegerilor europarlamentare și locale

11 Mar 2024 549

Nu-și poate exercita mandatul de consilier local Un membru PSD de la Hârșova își caută dreptatea în instanța de judecată!

14 Feb 2024 767

UPDATE. Surse - șeful Camerei de Conturi Constanța Judecătorii retrimit la Parchet dosarul lui Ioan Bobe (MINUTĂ)

17 Jan 2024 3665

Ministerul Sănătății Pacienții diagnosticați cu COVID-19 nu vor mai fi monitorizați după externare sau după încetarea perioadei de izolare

17 Jan 2024 819

Președintele ANPC, Horia Constantinescu despre clasarea dosarului „Garden Shop", în care a fost cercetat alături de primarul Chițac!

05 Jan 2024 1014

Arestat preventiv pentru act sexual cu o minoră, în Bihor. Bărbatul are 38 de ani, minora 12

17 Dec 2023 742

Andrei Baciu, fostul secretar de stat cu atribuții delegate de ministru al Sănătății, urmărit penal de DNA în dosarul privind achiziţia de vaccinuri în pandemie

11 Dec 2023 816

Camera Deputaților Ordonanță de Urgență pentru reglementarea muncii în domeniul maritim

10 Dec 2023 1006

Viceprimarul Constanței, Ionuț Rusu – „Din cauza ordonanței de austeritate, nu organizăm nici o petrecere de Revelion”!

06 Dec 2023 1138

MIPE lansează Programul Național de investiții în infrastructura de sănătate, cu o valoare de 10 miliarde de lei

22 Nov 2023 660

IPJ Buzău Cal lovit agresiv de propriul său stăpân

30 Oct 2023 782

Guvernul României a adoptat o ordonanță de urgență pentru aprobarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare pe anul 2023

27 Oct 2023 1623

Ordonanță de urgență adoptată de Guvern! Vizate, bunurile aflate în proprietatea publică şi privată a statului

27 Oct 2023 857