Politic

PNL susţine noile reglementări privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile

Săptămâna trecută, în Camera Deputaţilor s-a dat votul final de adoptare a Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căi navigabile interioare.
 
Acest normativ, deşi a fost iniţiat şi aprobat în legislatura parlamentară trecută, trebuie să fie acum din nou reexaminat, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr. 89 din 28 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260, din 13 aprilie 2017. Deputatul PNL Robert Boroianu susţine că necesitatea modificării acestui act normativ constă în faptul că situaţia administrării terenurilor portuare care fac parte din domeniul public a devenit din ce în ce mai dificilă, în condiţiile în care gradul de utilizare a infrastructurii portuare şi a capacităţilor de încărcare a scăzut constant, în acest moment media traficului realizat în porturile din România fiind de 30%.
 
Aceste aspecte au fost „investigate“ în legislatura trecută şi de o comisie parlamentară de anchetă, menită să verifice neregulile din Portul Constanţa. „Raportul acestei comisii a scos în evidenţă deficienţe grave în managementul celui mai important port din România, ceea ce a impus, implicit, o serie de corecţii asupra cadrului legislativ din domeniul porturilor şi a căilor navigabile care se regăsesc în prezentul act normativ“, adaugă Boroianu.
 
În viziunea PNL, nu este normal ca administraţiile să mai gândească strict în termeni de profit şi atât, iar singura lor grijă să fie valoarea dividendelor distribuite acţionarilor, în timp ce infrastructura portuară se degradează şi afectează în mod negativ atractivitatea portului pentru investiţii, precum şi dezvoltarea durabilă a acestuia. Grupul PNL a votat din nou favorabil această iniţiativă legislativă, având în vedere faptul că, prin aplicarea sa corectă, se vor crea premisele relansării Portului Constanţa, precum şi a celorlalte porturi româneşti.

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Zoro

20 Jun, 2017 23:32

Modificarea e in avantajul operatorilor portuari,dezavantajează APMC si țara.

Articole asemanatoare

Ambarcaţiunea de măsuratori hidrografice „Iulia“ a fost lansată de CN ACN la apă. Ce caracteristici are nava și unde va fi folosită (galerie foto)

14 Feb 2018 986

CN ACN Constanţa SA vrea să asigure automobilele din parcul auto. Cât va achita

10 Feb 2018 1387

GA & MA Activ Logystic SRL se va ocupa de reabilitarea drumului de acces la dana 12 - Port Basarabi (document)

23 Aug 2017 2221

CNACN a depăşit programul estimat pentru această perioadă

29 Nov 2016 1762

Ovidiu Cupşa renunţă la mandatul de consilier judeţean

07 Oct 2016 2262

Fabricate în anul 2015 şi cu dotări moderne CN ACN Constanţa cumpără două autoturisme şi două autoutilitare (document)

09 Dec 2015 1866

În problema cu incompatibilitatea Şeful Canalelor Navigabile a vrut să fie despăgubit moral de ANI cu 100.000 de lei (motivare)

11 Jun 2015 2730

Cum arată averile celor şase directori din cadrul Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (documente)

23 Jan 2015 5124

Acţionarii CN ACN SA Constanţa, convocaţi în Adunare Generală

27 Sep 2014 1640

Litoral Tv Canalele Navigabile, monitorizate!

25 Sep 2014 1302

COMUNICAT DE PRESĂ ACN - 9.09.2014

09 Sep 2014 1300

Traficul pe canalele navigabile, în creştere faţă de anul trecut

09 Sep 2014 1693

Valentin Răducu Preda, Geanina Lavinia Cazan și alții Fostul consilier al primarului Radu Mazăre și directorul comercial al Canalelor Navigabile, trimiși în judecată (documente)

07 Jun 2014 6284

Cum a câştigat Al Stom Company nouă milioane de lei de la CNACN Constanţa (proces-verbal + 4 documente)

31 Jan 2014 2644

Cum a câştigat Zip Escort 65.667 lei de la CN ACN (proces-verbal + 2 documente)

24 Jan 2014 3248