30 Mar, 2022 21:29
2477
„Îi solicit public prefectului județului Constanța să dea curs obligațiilor legale care îi revin potrivit Codului administrativ și să numească de îndată comisia pentru organizarea referendumului de demitere a primarului Comunei Agigea, Maricel Cârjaliu.
Îi reamintesc domnului prefect că USR Agigea a depus listele de semnături necesare demarării procedurii de revocare încă din data de 24 septembrie 2021. Au trecut de atunci mai mult de 6 luni, iar în prezent întreaga procedură este blocată la prefectură.
Efectuarea verificărilor referitoare la îndeplinirea condiției legate de strângerea unui număr minim de semnături s-a făcut deja de către Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța cu sprijinul Autorității Electorale Permanente.
După efectuarea acestei verificări, dl. prefect avea obligația de a constitui comisia pentru organizarea referendumului, ceea ce nu s-a întâmplat nici până la această dată”, conform deputatului USR.
„Justificarea sa, potrivit căreia nu poate demara procedura referendumului pentru că ar exista unele sesizări penale cu privire la pretinse falsuri, este în realitate doar un pretext pentru blocarea referendumului, dând astfel satisfacție celor care au interesul ca acest referendum să nu fie organizat.
Până când instanța de judecată nu stabilește în mod definitiv că un anumit înscris este fals, el produce efecte juridice. A aștepta o soluție din partea organelor judiciare, care poate veni după ani de zile, înseamnă a accepta că procedura de demitere a unui primar prin referendum este una iluzorie.
Dacă am accepta argumentul domnului prefect, ar însemna că simpla formulare a unor plângeri penale legate de un proces electoral ar putea bloca acest proces electoral până când organele penale ar soluționa plângerile și până când apoi instanțele de judecată ar judeca definitiv cauza. Un argument absurd, evident.
Principiul invocat de prefect, potrivit căruia penalul ține în loc civilului, nu este aplicabil. Pe lângă faptul că această regulă este aplicabilă instanțelor de judecată, nu prefectului, nici instanțele de judecată nu sunt obligate să suspende o cauză civilă până la soluționarea unei cauze penale care ar avea legătură cu speța, suspendarea judecății fiind facultativă.
Nici măcar procedura fiscală, mult mai familiară domnului prefect, nu prevede obligativitatea suspendării procedurii soluționării contestației în cazul în care organul fiscal a sesizat organul de urmărire penală”, potrivit postării.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: