Politic

Proiect de Consiliu Local, iniţiat de USR Contractele, protocoalele, plăţile şi licitaţiile Primăriei şi ale instituţiilor aflate în subordinea CL să fie postate pe site-ul Primăriei Constanţa (document)

USR Constanţa propune Consiliului Local un proiect de hotărâre prin care toate contractele, protocoalele, plăţile şi licitaţiile Primăriei şi ale instituţiilor aflate în subordinea CL să fie postate pe site-ul municipalităţii constănţene.

„Dat fiind faptul că întregul aparat de funcţionare al Primăriei Constanţa este susţinut în mare măsură din taxele şi impozitele pe care constănţenii le achită an de an, considerăm că este neapărată nevoie ca principalii contributori la bugetul municipiului să aibă acces la toate informaţiile ce ţin de cheltuirea banului public“, sunt de părere membrii USR în susţinerea proiectului lor. Acesta a fost înregistrat la Primărie de Cătălin Iacob, vicepreşedinte al USR Constanţa.
 

Iată conţinutul propunerii USR Constanţa!

 
„Propunere de hotărâre de Consiliu Local Municipal privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale din Municipiul Constanţa.
Expunere de motive la proiectul de hotărâre privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale din Municipiul Constanţa.
Întregul aparat de funcţionare al Primăriei Constanţa este susţinut în mare măsură din taxele şi impozitele pe care constănţenii le achită an de an. De aceea este neapărată nevoie ca principalii contributori la bugetul municipiului să aibă acces la toate informaţiile ce ţin de cheltuirea banului public.
 
Prin urmare, propunem următoarele măsuri pentru îmbunătăţirea transparenţei în cadrul administraţiei locale din cadrul municipiului Constanţa:

I. Contracte şi protocoale


Toate contractele şi protocoalele de colaborare încheiate de Primăria Constanţa, precum şi de toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe site-ul Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Contracte şi Protocoale“ - cu evidenţiere pe ani.
 
Se va avea în vedere protejarea datelor cu caracter personal, conform legii. Contractele şi protocoalele încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate în cel mult 15 zile de la data aprobării lor.
Nu mai târziu de 30.09.2018 se vor publica retroactiv toate contractele şi protocoalele începând cu ianuarie 2017.
 

II. Plăţi


Toate plăţile efectuate de către Primăria Constanţa, precum şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe site-ul Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Plăţi“, cu evidenţiere pe luni şi ani.
 
Plăţile vor fi evidenţiate la nivel de document (factură, decont etc.) şi vor cuprinde cel puţin următoarele detalii: dată document, număr document, suma plătită, beneficiar, explicaţie plată. În cazul plăţii deplasărilor, se vor evidenţia: număr decont, data, nume şi prenume, poziţie, departamentul, destinaţia, scopul deplasării, mijlocul de transport folosit, perioada şederii şi suma totală decontată.
 
Plăţile de natură salarială nu se vor detalia la nivel de angajat, ci doar la nivel de direcţie/departament/serviciu. Plăţile din luna precedentă vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la încheierea lunii. Nu mai târziu de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate retroactiv toate plăţile din 2017.
 

III. Licitaţii

Programul anual al achiziţiilor publice - atât al Primăriei Constanţa, cât şi al tuturor instituţiilor aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa -, precum şi actualizările acestui program vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Licitaţii“, evidenţiate pe ani.
 
Programul şi actualizările sale vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la aprobarea acestora.
Toate anunţurile de licitaţie electronică ce urmează să fie derulate de către Primăria Constanţa şi de toate instituţiile aflate în subordinea sa vor fi afişate pe pagina web Primăriei, în cadrul secţiunii „Licitaţii“. Acestea vor fi însoţite şi de caietul de sarcini, fiind publicate în termen de cinci zile de la data validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
În cazul achiziţiilor directe, acestea se vor afişa în termen de o zi de la publicarea în SEAP- Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Hotărâre privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale Municipiului Constanţa.
Având în vedere: expunerea de motive a filialei Constanţa a Uniunii Salvaţi România; în conformitate cu prevederile Legii 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei;
Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; Legii 215/ 2001, republicată, a administraţiei publice locale; luând în considerare: Raportul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa; Raportul Comisiei pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului; în temeiul prevederilor art. 45, alin. (1) şi art. 81, alin. (4)  din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Local al municipiului Constanţa hotărăşte: art.1 - se aprobă următoarele măsuri pentru îmbunătăţirea transparenţei în cadrul administraţiei locale din municipiul Constanţa:
 

I. Contracte şi protocoale


Toate contractele şi toate protocoalele de colaborare încheiate de Primăria Constanţa, precum şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Contracte şi Protocoale“, cu evidenţiere pe ani. Se va avea în vedere protejarea datelor cu caracter personal, conform legii.
 
Contractele şi protocoalele încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate în cel mult 15 zile de la data aprobării lor. Nu mai târziu de 30.09.2018 se vor publica retroactiv toate contractele şi protocoalele aprobate începând cu ianuarie 2017.
 

II. Plăţi


Toate plăţile efectuate de către Primăria Constanţa şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Plăţi“, cu evidenţiere pe luni şi ani. Plăţile vor fi evidenţiate la nivel de document (factură, decont etc.) şi vor cuprinde cel puţin următoarele detalii: dată document, număr document, suma plătită, beneficiar, explicaţie plată. În cazul plăţii deplasărilor, se vor evidenţia: număr decont, data, nume şi prenume, poziţie, departamentul, destinaţia, scopul deplasării, mijlocul de transport folosit, perioada şederii şi suma totală decontată.
 
Plăţile de natură salarială nu se vor detalia la nivel de angajat, ci doar la nivel de direcţie/departament/serviciu. Plăţile din luna precedentă vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la încheierea lunii. Nu mai târziu de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate retroactiv toate plăţile din anul 2017.
 

III. Licitaţii

Programul anual al achiziţiilor publice - atât al Primăriei Constanţa, cât şi al tuturor instituţiilor aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa -, precum şi actualizările acestui program vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Licitaţii“, cu evidenţiere pe ani.
 
Programul şi actualizările sale vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la aprobarea acestora.
Toate anunţurile de licitaţie electronică ce urmează să fie derulate de către Primăria Constanţa şi de toate instituţiile aflate în subordinea sa vor fi afişate pe pagina web primăriei, în cadrul secţiunii „Licitaţii“. Acestea vor fi însoţite şi de caietul de sarcini, fiind publicate în termen de cinci zile de la data validării de către ANAP.
 
În cazul achiziţiilor directe, acestea se vor afişa în termen de o zi de la publicarea lor în SEAP - Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
 
Art. 2. Primarul municipiului Constanţa va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri“. 
 
Coincidenţă sau nu, tot ieri, municipalitatea a publicat pe site-ul propriu raportul pe anul 2017 de implementare a Legii 544/2001 la nivelul Primăriei Constanţa. Carmen Puşcaşi, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001, apreciază că în urma implementării procedurilor de acces la informaţii de interes public, activitatea specifică a instituţiei a fost „bună“ în 2017, iar Primăria Constanţa a afişat informaţiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, pe site-ul propriu, la sediul instituţiei sau prin intermediul presei.

În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza raportul pe anul 2017 privind implementarea Legii 544/2001 la nivelul Primăriei Constanţa.
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Politicienii cer administrației locale să salveze această clădire Primăria Constanța a autorizat demolarea vilei Dalas, cumpărată de un om de afaceri controversat

19 Apr 2019 270

Deputatul Stelian Ion (USR), despre nominalizările PSD - „Nicolicea este coșmarul justiției. Brăiloiu este zero barat”

17 Apr 2019 363

Proiect de reformă constituţională Stelian Ion (USR) - „Interzicerea ocupării funcţiei de judecător constituţional de către persoane care au fost membre în partide politice în ultimii 9 ani!“

16 Apr 2019 431

Moţiunea simplă împotriva ministrului Finanţelor, dezbătută în plenul Senatului

15 Apr 2019 275

Proiect de modificare a Codului Fiscal, blocat în Parlament Senatoarea USR Ramona Dinu afirmă că industria turismului riscă să se prăbuşească sub propria greutate

15 Apr 2019 381

PMP, proiect de lege privind eliminarea pensiilor speciale Turcescu - „Suntem bucuroşi că PNL şi USR ne susţin, dar să dea Cezarului ce-i al Cezarului!“

15 Apr 2019 939

CCR a decis că Inițiativa „Fără penali în funcții publice“ este constituțională!

10 Apr 2019 553

Proiectele USR, blocate în Parlament. Senatorul Ramona Dinu, despre criza de forţă de muncă fără precedent

09 Apr 2019 382

Ramona Dinu (USR) Domnule ministru al Culturii, ce aveți de gând să faceţi cu Palatul Regal din Mamaia"?

06 Apr 2019 712

La Constanţa, PNL şi USR se acuză de „furtul“ unor proiecte care vizează accesul elevilor şi modernizarea terenurilor de sport din curtea şcolilor (documente)

06 Apr 2019 538

Parlamentarii USR au vorbit la Constanţa despre sistemul de vot electronic şi referendumul pe justiţie

05 Apr 2019 372

Demers periculos şi fără echivalent în orice alt stat UE Senatoarea Dinu

02 Apr 2019 472

Deputatul Stelian Ion se alătură Asociației Elevilor din Constanța şi cere retragere OUG care elimină acordarea facilităţilor de transport

02 Apr 2019 741

USR Constanța solicită Primăriei deschiderea terenurilor de sport din incinta școlilor, pentru practicarea activităților sportive de către copii (document)

01 Apr 2019 367

USR a elaborat un proiect de lege. Votul electronic, în dezbatere la Constanţa

01 Apr 2019 435