Ultimatum pentru analiza costurilor, comparativ cu alte porturi europene

Presedintele Basescu, in Portul Constanta

Portul Constanta trebuie sa devina o zona de tranzit international prin stabilirea unor tarife convenabile si cresterea calitatii conditiilor de operare, a afirmat Presedintele Romaniei * Obtinerea de finantari pentru autostrada Cernavoda - Constanta si finalizarea lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe ruta Bucuresti - Constanta pana la sfarsitul acestui an sunt o prioritate pentru actuala guvernare * Basescu a dat ieri la APMC un termen de 30 de zile de analiza a costurilor din Portul Constanta in comparatie cu alte porturi de la Marea Mediterana

Ieri dimineata, la Gara Maritima, sediul Administratiei Porturilor Maritime Constanta a venit Traian Basescu, Presedintele Romaniei. Seful statului s-a intalnit aici cu reprezentanti ai Vamii, Politiei, Capitaniei si Administratiei Portului Constanta pentru a hotari o strategie de promovare si transformare a Portului Constanta intr-o zona internationala de tranzit. Solutia e foarte simpla si a fost data tot de catre Traian Basescu, si anume stabilirea unor tarife convenabile pentru traficul de marfuri si cresterea calitatii conditiilor de operare. Al doilea motiv al venirii sefului statului la malul marii este dorinta acestuia de a se informa despre situatia traficului containerizat prin Portul Constanta, vrand sa afle si care este stadiul investitiei desfasurate de CN Administratia Porturilor Maritime in terminalul de containere, investitie in co-finantare cu o banca japoneza. Alte obiective ale politicii actualei guvernari le reprezinta modernizarea infrastructurii feroviare pe ruta Bucuresti - Constanta, printr-o finantare nerambursabila de 150 milioane de euro, prin Programul ISPA cat si obtinerea unei finantari pentru autostrada Cernavoda - Constanta pana la sfarsitul acestui an, pentru a finaliza realizarea coridorului IV Pan-European, cu o ramificatie speciala pentru Portul Constanta. Seful statului a dat un termen de analiza de 30 de zile a costurilor din Portul Constanta in comparatie cu porturi de la Marea Mediterana, Pireu, Salonic, porturi italiene de la Adriatica si porturi din Croatia. Portul Constanta, desi are iesire la Marea Neagra, legaturi rutiere si feroviare cu Europa Centrala si de Vest, este departe de a fi creditat ca port de tranzit, si in consecinta trebuie abordata o politica de taxe pentru a-l face atractiv, trebuie crescuta calitatea operarii si realizarea unei politici de costuri de operare eficiente, a declarat Traian Basescu. Alt punct sensibil pe agenda presedintelui a fost cresterea importului de marfuri contrafacute si reprosurile aduse de Comisia Europeana tarii noastre, pentru ca Portul Constanta este o poarta de intrare in Romania si Uniunea Europeana a produselor ce incalca drepturile de autor si au preturi de dumping. La intrebarea daca a fost chiar atat de necesara interventia lui la APMC, Traian Basescu a declarat ca a reusit sa aiba un dialog constructiv cu factorii de conducere ai APMC, reprezentat de Mircea Banias, si ca el are obligatia sa dea impulsul politic pentru ca Portul Constanta sa devina zona de tranzit internationala. Alte probleme discutate ieri au fost nemultumirea fata de firma de salubrizare "Iridex", care are cheltuieli foarte mari si de banii care li se solicita operatorilor portuari pentru construirea unui sistem de siguranta suplimentar de forma unui gard sovietic care sa incercuiasca Portul Tomis. Acest lucru este un abuz in conditiile in care fiecare operator portuar si-a luat deja masuri individuale de asigurare a zonei de operare. Dupa aproximativ trei ore petrecute la Gara Maritima, Traian Basescu a parasit Constanta.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

ZIUA LIVE Candidatul PSD pentru Consiliul Județean Constanța, Cătălin Grasa, vorbește despre proiectele cu care intră în competiția electorală

25 Apr 2024 283

Dosarul Mineriada Gelu Voican Voiculescu, fost viceprim-ministru, a ajuns la Parchetul General! Ion Iliescu va fi audiat acasă

25 Apr 2024 362

ZIUA LIVE Cu ce proiecte intră în competiția electorală, Cătălin Grasa, candidatul PSD pentru Consiliul Județean Constanța!

24 Apr 2024 658

ZIUA LIVE George Tufă, președintele PNL Cumpăna - „Comuna Cumpăna are o problemă mare de mobilitate” (GALERIE FOTO+VIDEO)

24 Apr 2024 570

Oportunități de investiții norvegiene la Constanța

23 Apr 2024 533

Decizia lui Horia Constantinescu de a demisiona din funcţia de preşedinte al ANPC, în Monitorul Oficial

22 Apr 2024 754

Florin Mitroi, candidatul PNL pentru președinția CCJ vrea să reabiliteze Palatul Copiilor aflat într-o paragină de nedescris (VIDEO)

19 Apr 2024 556

ZIUA LIVE. Claudiu Palaz (ADU) „Fără viziune nu ai ce căuta la CJC ! Altfel, te duci doar pentru secretară, telefon și mașină!" (VIDEO)

16 Apr 2024 661

Horia Constantinescu a demisionat din funcția de președinte al ANPC pentru a candida la Primăria municipiului Constanța

15 Apr 2024 712

Averea și interesele Iuliei-Laura Opariuc-Dan, desemnată președintele Biroului Electoral Județean Constanța

15 Apr 2024 524

ZIUA LIVE Despre maturitate politică. Claudiu Palaz explică de ce candidează la președinția Consiliului Județean Constanța!

15 Apr 2024 581

Alin Burcea este noul președinte ANAT (GALERIE FOTO)

12 Apr 2024 555

Ședință de desemnare a președinților birourilor electorale de circumscripție, la Tribunalul Constanța

12 Apr 2024 782

Avocatul Alexandru Bajdechi, fostul președinte al Asociației Elevilor Constanța, a dat în judecată Ministerul Educației. Cere depăgubiri de zeci de mii de lei

10 Apr 2024 3405

Complexul Cleopatra din Mamaia, deținut de famila lui Vasile Chirondojan, fost consilier local din Constanța, de vânzare. Iată cât cer proprietarii!

02 Apr 2024 14194