Adevărul de SearăAutostrada lăsată cu ochii-n soare

Constructorul Colas şi-a strâns ieri utilajele de pe traseu, în urma unui conflict deschis cu Ministerul Transporturilor. Firma trebuia să execute într-un an porţiunea de 20 de kilometri Cernavodă - Medgidia, dar reclamă că nu poate continua lucrarea începută în vara 2010 din cauza nefinalizării expropierilor.

Firma Colas, ce trebuia să construiască tronsonul Cernavodă - Medgidia de pe Autostrada Soarelui (A2), şi-a strâns ieri cele 150 de utilaje de pe şantier. Pe traseu mai rămăsese doar un caterpillar ce netezea drumul de întoarcere pentru utilajele mai mici. Acestea au fost strânse la organizarea de şantier de la piciorul podului de la Cernavodă.

Muncitorii firmei Colas au strâns până şi indicatoarele de pe traseu. În urmă a rămas trasată doar albia autostrăzii şi câţiva ţăruşi ce marcau locurile unde nu au fost efectuate exproprierile.

Pe traseul Cernavodă - Medgidia lucrau aproximativ 300 de muncitori. O parte dintre ei vor fi redistribuiţi pe alte şantiere din ţară ale firmei Colas şi o parte vor intra în şomaj tehnic.

Constructorul Colasar fi trebuit să construiască 20 de kilometri de autostradă până la vară

Managerul de proiect Jan Baptiste Guenet a declarat că a oprit şantierul ca urmare a notificării Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi a dorinţei firmei de a înceta lucrările.

„S-a reziliat contractul unilateral pentru că nu am avut front de lucru", a explicat managerul Colas, precizând că acest conflict va ajunge la Curtea de Arbitraj.

Acuze din ambele tabere

Ministerul Transporturilor a reziliat ieri contractul de construcţie a celor 20 de kilometri de autostradă de pe tronsonul Cernavodă - Medgidia, în valoare de 224 de milioane euro, pe care trebuia să-l execute firma franceză Colas.

Ieri, firma franceză părăsea şantierul de pe autostradă

Măsura a fost luată după ce Colas a refuzat execuţia lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile. Alte cauze ale rezilierii au fost şi lipsa unei planificări, precum şi a materialelor necesare realizării tronsonului respectiv.

Totodată, pe sectorul de 5,5 kilometri aflat în execuţie în apropiere de sectorul realizat de Astaldi Medgidia - Constanţa, lucrările au fost începute cu întârziere în vara anului 2010, dar terasamentul a fost finalizat, iar reprezentanţii Colas spun că este gata pentru asfaltare.

Ei mai susţin că „teoretic" contractul a fost semnat la 1 iunie 2009, iar exproprierile ar fi trebuit să fie deja finalizate. La sfârşitul anului 2010, Colas primise doar 5 kilometri de traseu ca front de lucru.

În apărarea sa, constructorul a acuzat în mai multe rânduri că întârzierile au fost cauzate şi de tărăgănarea procesului de expropriere, dar şi de faptul că nu şi-a primit banii de la Guvern. Potrivit datelor prezentate de către Ministerul Transporturilor, la 31 decembrie 2010, statul român nu avea datorii către Colas.

Reprezentanţii Colas spun că drumul de acces spre şantier, paralel cu Canalul Dunăre-Marea Neagră, a fost închiriat de la privaţi de Colas şi reamenajat. De asemenea, de la Primăria Peştera au mai închiriat alţi 5 kilometri de drum, tot pentru acces.

Tronson amânat

Tronsonul Cernavodă - Medgidia, care începe la kilometrul 151+300 şi se termină la 170+850, la DJ222 spre Peştera, ar fi trebuit să fie cel mai avansat din punct de vedere al lucrărilor.

A rămas însă la urmă din cauza siturilor arheologice descoperite pe traseu, ceea ce a determinat autorităţile să devieze traseul iniţial cu trei kilometri spre sud, pe marginea canalului. De asemenea, traseul a ridicat cele mai multe probleme din cauza expropierilor, chiar la îmbinarea cu actuala A2, la sensul giratoriu de la Cernavodă, pe un lot de teren există doi proprietari, iar statutul juridic nu a fost clarificat.

 

http://www.adevarul.ro/locale/constanta


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce au decis magistrații în cauza Matichescu &Micu vs. AGA Airtours SRL

12 Apr 2024 524

Firme Constanța Acționarii Neptun-Olimp, convocați în AGA. Vor supune la vot închirierea terenului Complexului Maramureș din Olimp

05 Apr 2024 387

Convocator privind Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor SC CAMPIO ICM SA

03 Apr 2024 300

Firme Constanța Decizii ale Adunării Generale a Acţionarilor Mamaia SA!

28 Mar 2024 480

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 645

Firme din Constanța Revocări, numiri și prelungiri de mandate ale administratorilor societății Telegondola Mamaia SRL!

21 Mar 2024 608

Acționarii Comcereal SA Tulcea, convocați în adunare generală ordinară. Pe odinea zi, aprobarea indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie

20 Mar 2024 542

Un teren de 10.000 mp și unul de 6.000 mp în atenția acționarilor Transfer de terenuri între CN APM Constanţa și Autoritatea Vamală Română

18 Mar 2024 778

Acţionarii Model Constanța SA decid vânzarea unui teren situat la intrarea în zona peninsulară a municipiului Constanţa

18 Mar 2024 600

Convocare AGA Litoral SA Se aprobă oferta de cumpărare a unui teren intravilan şi a unei construcții situate în Mamaia, zona Club Castel

16 Mar 2024 597

Alianța Dreapta Unită solicită Avocatului Poporului să sesizeze CCR în legătură cu OUG privind comasarea alegerilor europarlamentare și locale

11 Mar 2024 541

Prelungire de mandat pentru unul dintre administratorii din CA-ul Administrației Canalelor Navigabile Constanța

05 Mar 2024 493

Afaceristul George Secărea obține la Tribunalul Constanța convocarea AGA pentru compania Q Seg West SA! Va fi numit un nou administrator (MINUTA)

29 Feb 2024 815

În ședința de Consiliu Local se aprobă bugetul pentru 2024 Mandatele administratorilor de la Termocentrale Constanța au fost prelungite!

28 Feb 2024 658

Firme Constanța Adunare Generală a Asociaților și modificări în contextul decesului unui asociat la Lex Trans SRL

27 Feb 2024 624