31 Aug, 2010 13:26
533
Soluţia tehnică propusă de expertul angajat de Primărie a fost refuzată de constructor, fiind considerată irealizabilă // Locatarii blocurilor degradate sunt în continuare deznădăjduiţi şi cer consolidarea întregului mal
La mai bine de două luni de când strada Traian s-a surpat în urma ploilor torenţiale, autorităţile au demarat, în sfârşit, reparaţiile şi astuparea gropii. Primăria Constanţa a alocat 120 de mii de lei pentru efectuarea lucrărilor de acoperire a craterului de peste 10 metri format în asfalt.
Consolidarea talazului rămâne însă tot în seama firmei care construieşte centrul comercial din zonă şi care, prin contractul cu Primăria, s-a angajat să întărească malul. Lucru pe care nu l-a făcut. Mai mult decât atât, lucrările demarate şi abandonate, ulterior, au dus la surparea străzii şi la degradarea blocurilor din zonă.
Deşi Primăria Constanţa s-a apucat să repare strada, locatarii sunt, în continuare, deznădăjduiţi. „Au adus o maşină de piatră. Un excavator şi nişte muncitori. Astupă groapa, dar malul îl lasă aşa. Practic, sunt bani aruncaţi. Aici trebuie să consolideze mai întâi malul şi abia apoi să repare. Acoperă aici şi se surpă în partea cealaltă”, ne-a spus, supărat, unul din locatarii blocului A5, cel mai afectat de defrişarea malului. „Este clar că zona este bolnavă din cauza construcţiei ăsteia. Dar să te faci că nu vezi şi să vii cu piatră să astupi o groapă, este chiar bătaie de joc. Nu le pasă de noi, de locuinţele noastre. Ce vor, să se încline blocul ca şi Turnul din Pisa, pentru ca să întărească malul aşa cum trebuie?”, se întreabă un alt locatar.
O nouă soluţie tehnică
În cursul zilei de ieri, Inspectoratul Teritorial de Construcţii Constanţa a primit de la Primăria Constanţa anunţul de începere a lucrărilor de reabilitare a străzii Traian. Tot ieri, inspectorii s-au deplasat la faţa locului, unde au constatat că soluţia tehnică ce a stat la baza emiterii autorizaţiei de construire în regim de urgenţă nu este agreată de constructor. De aceea, lucrările propriu-zise de reparaţie au fost sistate, aşteptându-se o nouă soluţie de proiect tehnic.
Practic, constructorul, S.C. ARAZU Design SRL, refuză să facă intervenţia la craterul din strada Traian pe soluţia tehnică dată de prof. Romeo Ciortan întrucât acesta consideră că este prea riscant să se realizeze peretele de tren conform proiectului tehnic.
Deocamdată se fac numai lucrări de pregătire a terenului, însă astuparea gropii va putea începe abia după ce expertul angajat de Primărie va veni cu o altă soluţie tehnică, agreată şi de constructor.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: