03 Feb, 2011 11:55
605
Potrivit unei Hotărâri de Guvern din 2010, operatorii economici proprietari şi/sau administratori ai structurilor de primire turistice de pe litoral sunt obligaţi să asigure funcţionarea acestora în perioada 1 mai - 30 septembrie a fiecărui an. Asta îi nemulţumeşte pe unii tour-operatori de pe litoral, care propun Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului o schimbare privind această obligativitate. „Ne-am dori cu toţii ca hotelurile să fie deschise chiar din aprilie şi să fie închise în octombrie sau poate deloc. Considerăm, însă, că măsura prin care s-a stabilit ca toate staţiunile de pe litoral să fie deschise de la 1 mai creează mari prejudicii şi pierderi deţinătorilor de structuri de primire turistică", spune Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării şi al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism (ANAT).
În acest context, reprezentanţii agenţilor economici de pe litoralul românesc cer anularea prevederii legislative şi propun deschiderea eşalonată a hotelurilor, în funcţie de „profilul" staţiunii. Una dintre staţiunile care nu ar trebui deschisă la 1 mai este Costineştiul, pentru că elevii şi studenţii intră în vacanţă în iunie. În ceea ce-i priveşte pe hotelierii din staţiunea Mamaia, aceştia sunt de acord cu deschiderea sezonului la 1 mai - singurul caz în care tour-operatorii sunt de acord cu prevederile legii.
Colaborare mai strânsă cu autorităţile locale şi reduceri la taxe
„Cerem ca asociaţiile patronale hoteliere, împreună cu consiliile locale şi Asociaţia Litoral-Delta Dunării, să poată stabili graficul de deschidere a unităţilor de cazare în fiecare staţiune. Astfel, asigurăm şi implicarea autorităţilor locale. De asemenea, considerăm că este necesară acordarea unor facilităţi pentru cei care respectă această reglementare, în special în extrasezon. Ne referim aici la reduceri de taxe, reducerea impozitului pe clădiri, a impozitului pe profit sau acordarea unor subvenţii", a spus Corina Martin.
Amenzi de la primării
Preşedintele ANAT a găsit şi o soluţie pentru problema esteticii staţiunilor în care există unităţi de cazare care rămân închise pe toată perioada sezonului: impunerea obligativităţii întreţinerii şi amenajării spaţiilor adiacente structurilor de primire turistică, cu aplicarea de către consiliile locale a unor sancţiuni corespunzătoare. „Ca exemplu, putem menţiona taxa de paragină introdusă de Consiliul Local Mangalia, care obligă deţinătorii terenurilor şi unităţilor abandonate să îngrijească proprietăţile deţinute pentru a evita reducerea atractivităţii atât a staţiunii în întregul său, cât şi a unităţilor funcţionale din vecinătate, ca rezultat al aspectului estetic creat. Altfel spus, statul nu trebuie să poată impune orarul de deschidere sau închidere a unui business propriu, dar poate şi trebuie să intervină pentru a obliga deţinătorii de unităţi de cazare şi alimentaţie publică să estetizeze şi să amenajeze spaţiul adiacent unităţii respective", a conchis Corina Martin.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: