Liderul de opinie Bilete mai scumpe, condiţii mai mizere

Preţul unei călătorii cu trenul s-a majorat, începând de ieri, cu opt procente. Astfel, drumul Constanţa-Bucureşti cu rapidul, la clasa a II-a costă 61,13 lei, cu 4,53 lei mai mult ca săptămâna trecută, iar la clasa I valoarea lui atinge aproape 66 lei - cu 4,88 lei mai mult. Ieri, la ora 12.00, în Gara Constanţa nu erau decât câţiva turişti care se întorceau spre case. Din fericire, rezervările au fost făcute înainte de scumpirea biletelor şi pentru că era grup de nouă de persoane a primit şi reduceri. „Mergem înapoi acasă, la Iaşi. Cu reducerea de grup am plătit, fiecare, 59 lei pe bilet. Am avut noroc că le-am cumpărat şi înainte de scumpirea lor", a declarat una dintre femeile care însoţea grupul de la Iaşi. Totuşi, ea a precizat că nu i se pare normală această majorare de preţ, mai ales că trenul face şapte ore până la destinaţie, iar condiţiile de drum nu sunt tocmai dintre cele mai bune. „Toaletele au rămas la fel de murdare, canapele sunt rupte, pe jos e mizerie", a afirmat turista. Şi totuşi, trenul prezintă mult mai multă siguranţă faţă de microbuzele sau autocarele, care sunt mult mai rapide şi practică un tarif mai mic. „Ştiu că am fi ieşit mai ieftin cu microbuzul, dar ne simţim parcă mai în siguranţă în tren", a declarat un cuplu care aştepta acelaşi tren, spre Iaşi. Cât despre creşterea tarifelor la tren, „dacă toate se scumpesc, mai rămânea biletul de tren... Nu ştim care au fost motivele, dar nu putem noi să ne opunem. Nu ni se oferă condiţii bune de călătorie, dar asta este... măcar ne simţim în siguranţă". N-ar trebui să simţim aşa, dacă ne gândim că reţeaua de cale ferată a României este cea mai proastă şi periculoasă din toată Europa. Şi asta din cauză că, imediat după Revoluţie, şinele de tren au fost lăsate de izbelişte. Nimeni nu a mai investit. Între 1990 şi 2009, numărul celor care călătoresc cu trenul s-a micşorat de şase ori, ajungând de la 407,9 milioane la 70,3 milioane, iar până la finele acestui an se preconizează o scădere cu încă zece procente.

40% dintre linii trebuie reparate

Tocmai din cauza stadiului precar al infrastructurii, viteza maximă a trenurilor abia ajunge la 50 km/oră, astfel că oamenii încep să se reorienteze spre alte mijloace de transport. Potrivit datelor oficiale, 40% din căile ferate şi 96% din podurile feroviare au nevoie de reparaţii majore. Există şi liniile în renovare în cadrul proiectelor europene, cum ar fi cea între Constanţa şi Bucureşti. Acest traseu de 225 kilometri este parcurs, acum, în cinci ore, o durată mai mare decât în perioada comunistă. Din 2011, se promite că durata maximă va fi de 2 ore şi jumătate. Şi, totuşi, lucrările durează de câţiva ani şi sunt departe de a se finaliza.

http://lideruldeopinie.ro 


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Vești bune de la Ministerul Muncii! Mai multe indemnizații, majorate de la 1 martie 2024

05 Mar 2024 2139

O fermă de creștere și abatorizare prepelițe, deținută de Ferma Buna SRL din Constanța, scoasă la licitație. Bunul a fost evaluat la peste 5 miloane de lei (DOCUMENT)

01 Mar 2024 648

#ConstantaEsteBine Valul doi de energie – partea a doua – ziua 7. Următoarele șapte zile cu luna în creștere sunt foarte intense

16 Feb 2024 615

Clasamentul celor mai căutate staţiuni la acest moment arată că Mamaia şi Eforie Nord îşi dispută prima poziţie

06 Feb 2024 571

Licitații Constanța Primăria Medgidia, modificări la contractul cu Bau Stark SRL pentru lucrările de la Spitalul Municipal Medgidia (DOCUMENT)

02 Feb 2024 1387

Debitul Dunării va fi în creştere, săptămâna viitoare! Anunțul hidrologilor

28 Jan 2024 628

Ministrul Învățământului „Între iunie 2023-iunie 2024 avem o creştere a salariilor de peste 50% în medie, în învăţământ“

15 Jan 2024 774

Transportul rutier de mărfuri a crescut cu 1,2%, în primele 9 luni din 2023. Situația transportului maritim

13 Jan 2024 620

Modă Pentru 2024. Culori vii, materiale inovatoare și stiluri neașteptate

07 Jan 2024 1352

Premierul României, Marcel Ciolacu, anunţă o creştere economică de 3,4% pentru 2024; peste 7% din PIB, pentru investiţii (VIDEO)

04 Jan 2024 585

Sondaj de opinie Ce obiective personale îți propui să atingi în noul an?

31 Dec 2023 896

Retrospectivă 2023 Investiții imobiliare ce au marcat anul. De la spălătorii trasnsformate în restaurant, la blocuri de 28 de etajele

29 Dec 2023 1313

Prim ministrul Marcel Ciolacu ​”Așa cum am asigurat în repetate rânduri, nu vom crește taxe sau impozite”

12 Dec 2023 767

Constanța Lichidatorul judiciar al fermelor de porci de la Pecineaga și Movila Verde, sancționat de Garda de Mediu

12 Dec 2023 785

Monitorizare hidrologică Evoluția debitului Dunării și a râurilor din România în săptămâna 2-9 decembrie

03 Dec 2023 645