Telegraf Accidentul aviatic „Tuzla" a devenit studiu de caz

CAZ UNIC. Cu ocazia „Ziua Uşilor Deschise", organizată la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ), procurorul-şef Marius Iacob le-a prezentat studenţilor la Drept cazul accidentului aviatic de la Tuzla şi modul în care a fost instrumentat dosarul de către procurorii Parchetului General. Procurorul-şef a specificat că a ales acest caz având în vedere că incidentul aviatic de la Tuzla a fost un dosar complex, probabil unic în activitatea unui procuror criminalist, în contextul în care, în ultimii 20 de ani, în România s-au înregistrat 27 de accidente aviatice, în care au fost implicate aeronave ale Forţelor Aeriene Române. În cele 27 de accidente au fost implicate 28 de aeronave, într-unul dintre evenimente fiind implicate două MIG-uri, care s-au ciocnit în zbor, în anul 1993. În urma catastrofelor, 61 de militari au murit, doar doi supravieţuind, respectiv în accidentul de la Tuzla. În prima fază, Marius Iacob a făcut o prezentare a anchetei defăşurate de procurori la locul accidentului, precum şi concluziile anchetei, potrivit cărora prăbuşirea aeronavei, care a fost urmată de un incendiu violent, ce a dus la moartea a 12 militari şi rănirea altor doi, a fost cauzată de o defecţiune tehnică.

PRIMUL AN-2. În accidentul de la Tuzla a fost implicat un aparat Antonov 2, fiind pentru prima dată când o astfel de aeronavă face obiectul unui incident. Procurorul-şef a spus că imediat după decolare, botul avionului s-a ridicat brusc, din cauza unei defecţiuni tehnice, iar pilotul nu a reuşit să îl redreseze, astfel că aeronava a căzut „pe burtă", de la aproape 20 de metri înălţime. Iacob a adăugat că greutatea maximă admisă cu care avionul se putea ridica de la sol era 5.500 de kilograme, iar în momentul producerii accidentului, greutatea era de 5.260 de kilograme. În finalul prezentării, procurorul-şef a precizat că prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 în 5 iulie, pe Aerodromul Tuzla, s-a produs din cauza ruperii levierului de comandă, iar propagarea fisurilor ar fi putut fi generată de suprasolicitarea lanţului longitudinal ca urmare a încărcăturii apropiate de masa maximă.

www.telegrafonline.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Știri Constanța Accident în Valu lui Traian. Un șofer băut a accidentat o femeie pe trecerea de pietoni

19 Apr 2024 305

IGPR InfotraficTrafic îngreunat pe DN 1

19 Apr 2024 190

UPDATEAccident în dreptul Hanului Morilor, județul Constanța. O mașină a părăsit carosabilul

19 Apr 2024 482

Județul Constanța Șofer condamnat la închisoare după ce a fugit de la locul accidentului. Ce pedeapsă a primit bărbatul

18 Apr 2024 484

Județul Constanța Accident rutier în Medgidia!

18 Apr 2024 563

Știri Constanța Un șofer fără permis și sub influența substanțelor interzise a intrat cu mașina îm gardul unei case la Nisipari (GALERIE FOTO)

18 Apr 2024 436

Declarații cutremurătoare! Una dintre supraviețuitoarele tragediei de la 2 Mai povestește chinul prin care a trecut! (VIDEO)

18 Apr 2024 1013

IGPR InfotraficTrafic deviat pe A1

18 Apr 2024 223

Județul Constanța Familiile tinerilor uciși la 2 Mai au ajuns la locul accidentului (GALERIE FOTO)

18 Apr 2024 500

Judecătoarea Popoviciu de la Mangalia amână dosarul tragediei de la 2 Mai Declarații cutremurătoare ale părinților tinerilor uciși în urma impactului (VIDEO)

18 Apr 2024 544

Cutremurător Tatăl lui Sebi și-a făcut un tatuaj, în memoria fiului său (FOTO+VIDEO)

18 Apr 2024 1073

Imagini de la Judecătoria Mangalia. UPDATE. Astăzi, termen nou în dosarul lui Vlad Pascu (FOTO+VIDEO)

18 Apr 2024 615

Accident rutier la prima pasarelă dinspre Constanța către Valu lui Traian. Un pieton a fost rănit (FOTO)

18 Apr 2024 1264

Accident rutier în localitatea Izvoarele, județul Tulcea

17 Apr 2024 478

Editorial Imaginea durerii – protest pentru dreptate după cazul Pascu de la 2 Mai

17 Apr 2024 416