Cross-device convergence. Tehnologiile web în 2018

Din punct de vedere istoric, conceptul „cross-device” (dispozitive încrucișate) făcea referire la o aplicație și un website sau un website responsive ori cu versiune Mobile individuală, ce funcționează pe toate tipurile de dispozitive inteligente (cu conexiune la internet).
Conform predicțiilor făcute de Cindy Krum în articolul său „What to watch for in 2018: Mobile SEO predictions”, în 2018 această abordare a conceptului „cross-device” nu va mai fi suficientă, dacă ținem seamă de faptul că diferența între un website și o aplicație devine tot mai slabă, atât pe Mobile, cât și pe Desktop sau IoT.

Internet of Things (IoT)

IoT (internetul obiectelor) este un sistem de dispozitive computerizate interconectate, mașini și aparate mecanice și digitale, obiecte, animale sau persoane care dispun de identificatori unici și capacitatea de a transfera date printr-o rețea, fără a necesita o conexiune om-la om sau om- la-interacțiune cu computerul.

Unique Identifier (UID)
Un identificator unic (UID) este un șir numeric sau alfanumeric asociat unei singure entități dintr-un sistem dat. UID-urile fac posibilă abordarea acestei entități, interacțiunea cu aceasta.

Unde este provocarea?!

Soluția depozitării informațiilor în „cloud storage” devine tot mai populară și accesibilă în privința costurilor, iar mutarea sau accesarea acestor informații se face fără probleme de pe orice alt dispozitiv Desktop sau Mobile, astfel încât se păstrează istoricul și statusul acțiunilor asupra acestor informații pe toate dispozitivele simultan.
 
În aceste condiții, dezvoltatorii soluțiilor „cloud storage” vor fi interesați să dezvolte o aplicație sau o soluție web care să integreze toate tipurile de dispozitive Desktop sau Mobile, de pe care este accesată informația stocată, mai mult decât să dezvolte soluții individuale pentru fiecare tip de dispozitiv.

Citește și: Ce este SEO tehnic? Elemente de bază și 10 tehnici de optimizare tehnică a unui website

Aceeași tendință de unificare într-o singură soluție tehnică o vom găsi și în cazul aplicațiilor Google – Google Home și Google Actions, Google’s Voice-First și Voice-Only, fie înainte sau imediat după lansarea algoritmului de indexare mobile-first.

Convergența între Mobile și Desktop este evidentă și în cazul Windows 10: interfața Desktop integrează aplicații specifice pentru Mobile și arată ca un dispozitiv mobil inteligent cu Android.
PWAs și aplicațiile Android sunt deja disponibile în magazinul de aplicații Windows, ceea ce înseamnă că aplicațiile web progresive sunt deja disponibile și pot fi parțial utilizate pe desktop. În același sens, Microsoft a dezvoltat aplicații precum Outlook, Excel și Word, disponibile pe dispozitivele inteligente cu Android, fără licență.

AMP – pagini web accelerate pentru Mobile
Astfel de schimbări vom avea și în abordarea tehnologiei paginilor web accelerate pentru Mobile (AMP – Accelerated Mobile Pages). Acestea au fost concepute și dezvoltate pentru o mai bună performanță a paginilor web pe dispozitive mobile, dar vor fi adaptate pentru a fi accesibile și pe dispozitivele desktop, cu aceeași performanță tehnică ridicată. Astfel aceste pagini vor conta mult în ranking-ul Google, atât pe Desktop, cât și pe Mobile.

Citește și: Mobile SEO – totul despre optimizarea site-ului pentru mobil. Mobile SEO best practices


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ești dezvoltator de software? Ce faci atunci când clientul nu înțelege limba ta?

19 Mar 2024 386

Cum să alegi o agenţie de SEO potrivită pentru afacerea ta

11 Jul 2023 814

Dacă deții un business activ exclusiv în Constanța, poți apela la optimizare SEO locală!

19 Jun 2023 932

Poți accesa cele mai bune servicii SEO, indiferent de orașul în care te afli?

14 Feb 2023 845

Îmbunătățește-ți vizibilitatea online cu strategii SEO dovedite

21 Dec 2022 1071

Tot ce trebuie să știi despre istoria pariurilor sportive online

21 Oct 2021 1849

Google Updates principalele update-uri Google în 2011 – 2019

30 Dec 2019 4120

EComm360 un eveniment despre ultimele tendințe în Marketing Online, SEO și Social Media sau Logistică

04 Nov 2019 3311

Viitorul Marketing-ului Online se discută la GPeC SUMMIT 27-28 Mai. Ultimele zile de înscrieri cu cel mai mic preț!

09 Apr 2019 2107

GPeC 2019 a luat startul Magazinele online se pot înscrie în Competiția GPeC, iar GPeC SUMMIT „se joacă” pe scena Sălii Mari a Teatrului Național București

21 Mar 2019 2454

Cu Google nu-i de joacă! ZIUA de Constanţa, la SEMdays 2015

28 Sep 2015 2706

Sunt pregătiți deținătorii de website-uri pentru tehnologia Mobile? Despre SEO și marketing online, la SemDays 2015

23 Sep 2015 4183

„De fapt, industria online nu este despre PageRank, este despre utilizatori!” Interviu cu Kaspar Szymanski, fost membru al echipei Google Search Quality

10 Sep 2015 4528

Anul Caprei de Lemn si al Telefoanelor Mobile Inteligente !

13 Jan 2015 2254

#citeşte! Omul cu Şuruburile

14 Nov 2014 2554