SOCIAL MEDIA

GDPR Ce fel de date personale colectează magazinele online și ce măsuri trebuie să ia


București, 21 mai 2018. Fie că vorbim despre datele necesare pentru a vinde, despre datele de facturare sau informațiile despre angajați, pentru a fi conforme cu legislația GDPR (General Data Protection Regulation), magazinele online trebuie să se asigure că folosesc datele cu un scop clar, fără a face abuz. Începând cu 25 mai 2018, business-urile în e-commerce vor fi obligate să țină evidența activităților de prelucrare a datelor personale, să le șteargă la cererea persoanelor fizice  și, în cazul magazinelor mari, chiar să numească  un DPO (Data Protection Officer). 
 
GDPR sau General Data Protection Regulation, nu este un acronim tehnic, ci o prescurtare juridică a Regulamentului UE 2016/679, menit să protejeze persoanele fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și circulația acestora.
 
În ceea ce privește magazinele online, principalele date personale pe care le colectează sunt datele clienților care cumpără un produs sau serviciu  (folosite în scop de executare a contractului, dar uneori și pentru marketing), dar pot fi și datele personale ale angajaților.
 

La ce trebuie să fie atente magazinele online pentru a nu risca amenzi după intrarea în vigoare a GDPR: 

  • Să se asigure că datele colectate au un scop clar și nu sunt folosite în alt scop;
  • În cazul unei firme care deține două magazine online diferite, datele colectate nu pot fi folosite „la comun” deoarece scopul colectării a fost diferit. Cumpărarea de la Magazin1.ro este diferită de cumpărarea de la Magazin2.ro. La fel de diferit este și marketing-ul celor două magazine online;
  • Să resctricționeze accesul la datele clienților doar angajaților care au nevoie de acele date pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu;
  • Să dețină un registru al evidențelor în care să țină cont de activitățile de prelucrare a datelor deoarece activitatea acestora nu este ocazională.
  • Să se asigure că terții cu care lucrează sunt în UE, Spațiul Economic European, sau în alte state cu regim adecvat și că asigură securitatea datelor; prin terți se înțelege orice operator, tool, plug-in sau alte instrumente tehnice care folosesc sau colectează date personale, inclusiv Facebook Pixel;
  • Să informeze clienții, în pagina de check-out, cu privire la folosirea datelor pe care le aceștia le oferă (datele de facturare și livrare) întrucât informarea clienților cu privire la datele colectate este obligatorie din momentul colectării datelor;
  • Să șteargă datele la cererea clientului, daca cererea are un temei legal, indiferent dacă acest lucru se face prin suprascriere sau ștergere definitivă, atât timp cât procesul este ireversibil;
  • În cazul business-urilor mari, care fac “monitorizare periodică și sistematică”, postul de DPO (Data Protection Officer) este obligatoriu.
 
În cazul magazinelor online care aplică deja o bună practică a folosirii și stocării datelor cu caracter personal, acestea trebuie să știe că nu este necesar să repete procedurile din data de 25 mai 2018, atunci când începe perioada de aplicare a GDPR. De exemplu, în cazul abonaților la newsletter (e-mailurile comerciale), nu este necesar să li se ceară din nou consimțământul dacă acesta a fost obținut corect în prealabil.
 

GDPR pentru E-Commerce la GPeC - ultimele zile de înscriere!

 
Subiectul GDPR va fi dezbătut în cadrul GPeC SUMMIT - cel mai important eveniment de E-Commerce din România. Pe data de 31 mai, Bogdan Manolea (Co-Fondator TRUSTED.ro) va susține un workshop de 90 de minute referitor la GDPR pentru magazinele online.
 
Înscrierile la GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai (București) sunt încă în desfășurare până pe data de 25 Mai, la ora 23:59. Mai multe detalii despre eveniment, precum și formularul de înscriere le regăsiți pe pagina GPeC: https://www.gpec.ro/gpec-summit-mai/
 
În plus, magazinele online care vor să fie conforme cu standardele GDPR și să se asigure că își pot desfășura în continuarea activitatea fără a risca amenzi, se pot înscrie în Competiția Magazinelor Online GPeC 2018 acolo unde au un modul de  consultanță de specialitate pentru conformarea cu GDPR. În plus, business-urile în e-commerce care se înscriu în competiție beneficiază și de un audit complet al website-ului lor, prin prisma a peste 200 de criterii de evaluare. Înscrierile sunt deschise până pe 31 Mai, pe website-ul evenimentului - www.gpec.ro.
 
Despre GPeC
 
GPeC este cel mai important eveniment de E-Commerce și reprezintă cea mai mare comunitate a magazinelor online din România. Cu o tradiție de 13 ani, GPeC este mixul perfect de conferințe, workshopuri, expo, cursuri intensive, statistici, comunitate și, mai ales, Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce.
 
 
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, FrisboGLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora
Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club, Canopy, CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy, Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, Zelist
Epic Comfort by: Mobexpert
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Official car: Alfa Romeo
Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:
 
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR, TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Cele mai importante premii din comerțul electronic românesc au fost decernate la Gala Premiilor eCommerce - ediția a XIII-a

14 Nov 2018 399

25+ Speakeri Excepționali urcă pe scena GPeC SUMMIT 12-13 noiembrie 2018

30 Oct 2018 445

Studiu GPeC & Eureka Insights 7 din 10 români economisesc bani, așteptând reducerile de Black Friday și de Sărbători

23 Oct 2018 478

Nir Eyal, autorul bestseller-ului „Hooked How to Build Habit-Forming Products”, vine pentru prima dată în România la GPeC SUMMIT 12-13 noiembrie

03 Oct 2018 584

Brad Geddes, David Meerman Scott, Ross Simmonds și Russell McAthy – primii speakeri internaționali legendari anunțați la GPeC SUMMIT 12-13 noiembrie

25 Sep 2018 424

Ultima săptămână de înscrieri Early-Bird la GPeC Trainings 17-18-19 octombrie, Cluj-Napoca!

25 Sep 2018 322

Urmează o nouă ediție a Școlii de Vară GPeC – seria de cursuri intensive de E-Commerce și Marketing Online

26 Jul 2018 638

95 de magazine online participă în Competiția GPeC 2018

29 Jun 2018 951

GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai, București +1000 de participanți unici, +40 speakeri locali și internaționali și 2 masterclass-uri sold out

05 Jun 2018 1209

Ultimele zile de înscrieri cu prețuri reduse la GPeC SUMMIT – Evenimentul Anului în E-Commerce!

07 May 2018 979

Cei mai buni speakeri în E-Commerce din 7 țări vin la GPeC SUMMIT

19 Apr 2018 1378

Președintele ASOS, Brian McBride, vine pentru prima dată în România la GPeC SUMMIT

03 Apr 2018 1011

GPeC 2018 a început. Magazinele online află totul despre cum să își crească vânzările, iar cei mai buni speakeri internaționali în E-Commerce și Digital Marketing vin la GPeC SUMMIT

22 Mar 2018 684

Raportul pieței de e-commerce 2017 Românii au cumpărat online de 2,8 miliarde de euro

12 Jan 2018 933

Ultima săptămână de înscrieri Early Bird la GPeC Summit, 14 - 15 noiembrie

25 Oct 2017 1091

„Probabil cel mai bun line-up în 12 ani de GpeC“ Peste 30 de speakeri excepţionali vorbesc la GPeC Summit pe 14-15 noiembrie, la Bucureşti

17 Oct 2017 1439

Neil Patel, Amy Harrison şi Oli Gardner - primii speakeri excepţionali anunţaţi la GPeC Summit - 14-15 noiembrie

22 Sep 2017 1688

Au început înscrierile pentru Școala de Vară de E-Commerce GPeC Peste 300 de cursanți au participat în edițiile de până acum

16 Jul 2017 2966

GPeC 2017 a început Zappos vine în România, iar magazinele online au parte de cel mai detaliat audit de website în cadrul Competiției GPeC

25 Apr 2017 6144

GPeC Summit - 16, 17, 18 mai 2017 - primii speakeri anunțați Trei zile de e-commerce premium cu cei mai buni specialiști români și internaționali

24 Apr 2017 5116

Câştigătorii Anului 2016 în Comerţul Electronic Românesc!

17 Nov 2016 13455

Creşteri cu aproape 60 la sută ale plăţilor online prin card în primele trei trimestre ale anului 2016

08 Nov 2016 6983

Premiile în Comerţul Electronic Românesc vor fi decernate pe 16 noiembrie

24 Oct 2016 7218

Doar cei mai buni speakeri urcă pe scena GPeC Summit, evenimentul anului în e-Commerce şi Digital marketing!

19 Oct 2016 8600

Premieră GpeC - o zi întreagă de E-Commerce şi Online Marketing în exclusivitate cu Bryan Eisenberg

10 Oct 2016 1795

Profită de oferta Early-Bird până pe 1 august și înscrie-te la Școala de Vară de E-Commerce GPeC 2016!

20 Jul 2016 2186

Utilizatorii site-ului au primul cuvânt de spus. Despre testarea unui website GPeC Summit Mai 2016

16 Jun 2016 2080

Experții internaționali în e-commerce îți dau întâlnire miercuri la GPeC Summit 25-26-27 Mai!

23 May 2016 6256

Ultimele zile de ofertă early-bird la GPeC Summit, cel mai aşteptat eveniment de e-commerce din România! (galerie foto)

11 May 2016 2638

A 11-a ediţie anuală a GpeC, cel mai important eveniment de e-commerce din România, a luat startul!

09 May 2016 6074

Raportul GPeC pentru 2015. Cumpărăturile online au depăşit pragul de 1,4 miliarde de euro!

30 Jan 2016 3194

GPeC Summit 2015 Despre scorul de calitate, remarketing şi mobile-commerce (galerie foto)

01 Dec 2015 2559

GPeC Summit 2015 Dacă ai un magazin online, trebuie să participi!

21 Nov 2015 2196

Ultimele zile de înscrieri la ediţia de zece ani a GPeC, cel mai important eveniment de e-commerce din România!

18 Nov 2015 4481

Patru nume grele în marketingul online şi optimizarea conversiilor vin pentru prima dată în România, la GPeC Summit din 24 noiembrie 2015 - Oli Gardner, Larry Kim, Brian Massey şi Viljo Vabrit

16 Nov 2015 5196