GPeC SUMMIT 2019 Peste jumătate dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună


 
  • În 2019, 56% dintre români au făcut cel puțin o achiziție online
  • În mediul online, românii cheltuiesc cea mai mare sumă de bani pe sejururui, servicii de turism și servicii hoteliere
  • Primele trei website-uri de pe care românii cumpără online sunt eMag, OLX și Altex
14 noiembrie 2019 – GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce și Digital Marketing al toamnei, alături de partenerii iSense Solutions, lansează rezultatele studiului anual “Comerțul electronic pe piața din România”.

Studiul prezintă evoluția pieței în ulitmii trei ani si este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzactii este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu. De la an la an, numărul celor care fac cumpărături online crește, astfel că, în 2019, 10% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online comparativ cu 2018 și cu 27% mai mult decât în 2017.

Un alt trend crescător este reprezentat de plata cu cardul pentru cumpărăturile online. Numărul persoanelor care plătesc cu cardul a crescut cu 11% față de 2018, iar principalele categorii de produse și servicii achiziționate sau plătite online sunt următoarele: Facturi, servicii și utilități; Produse FMCG; Produse vestimentare și Activități de relaxare și divertisment.

Ceea ce a rămas constant este numărul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an: în ultimii trei ani, numărul magazinelor vizitate de români a stagnat la nouă.

În ceea ce privește comportamentul în mediul online, cei mai pasionați cumpărători sunt cei care iubesc shoppingul în general, nu neapărat obiceiul de a cumpăra online.

Primele trei website-uri din care românii cumpără online sunt eMag, OLX și Altex, magazine universale sau axate pe vânzarea de electrocasnice. Cu cât un website este mai puțin cunoscut, cu atât va avea mai degrabă succes doar la o categorie restrânsă de cumpărători, mai exact la cei care cumpără des online.

Brandingul și notorietatea magazinului sunt la fel de importante și în online; jumătate dintre români preferă să cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar dacă prețurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.

GPeC SUMMIT și iSense Solutions lansează studiul “Comerțul electronic pe piața din România” cu o frecvența anuală, iar rezultatele complete sunt prezentate pe scena evenimentului în fața celor mai pasionați specialiști în eCommerce și digital marketing din România. Următoarea ediție a evenimentului GPeC SUMMIT are loc pe 25 Mai 2020, în București. Pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitați https://www.gpec.ro/.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier.
Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, New Black, SEPHORA
Radioul Oficial: Kiss FM
Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Despre GPeC
GPeC a pornit ca un eveniment de pionierat în comerțul electronic din România, cu o primă ediție organizată în 2006. Luând startul într-o perioadă în care comerțul online se afla în stadii incipiente, GPeC a fost partenerul dezvoltatorilor de magazine online, al antreprenorilor și comercianților online, al specialiștilor în marketing, contabilitate sau vânzări pentru afacerile online.

În contextul digitalizării, evenimentul a crescut și s-a adaptat la noile nevoi de învățare ale specialiștilor în marketing și comunicare, în prezent adresându-se tuturor brandurilor care activează în Digital, dar și zonei Corporate interesată de digitalizarea afacerilor tradiționale.

Contact presă
Andrei Radu, Founder & CEO GPeC, andrei.radu@gpec.ro
Elena Dobre, PR Specialist MSL The Practice, elena.dobre@thepractice.ro
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie 2 zile de eveniment 100% online, 30+ speakeri internaționali și români

29 Oct 2021 3349

GPeC SUMMIT Noiembrie 2021 Comerțul online românesc crește cu 15% față de 2020

19 Oct 2021 3812

6 jucători importanți din E-Commerce s-au alăturat demersului GPeC de a sprijini magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2021

16 Sep 2021 3340

Școala de Vară GPeC 2021 Cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing

29 Jun 2021 2219

GPeC SUMMIT Online 24-25 Mai ultimele zile de înscrieri cu cel mai mic preț la GPeC

13 May 2021 2475

Școala de Iarnă GPeC Online 24-28 feb. 2021 Cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing

11 Feb 2021 2959

Studiu iSense Solutions pentru GPeC 2020 Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

16 Nov 2020 2613

Gala Premiilor eCommerce 2020 ediția de 15 ani, și-a desemnat câștigătorii

05 Nov 2020 3427

GPeC SUMMIT 2-3 Noiembrie 100% E-Commerce & Digital Marketing

26 Oct 2020 3669

Ultimele zile de înscrieri Early Bird la la GPeC SUMMIT Online discount-uri cuprinse între 40 și 70 EUR la Evenimentul Anului în E-Commerce & Digital Marketing

20 Oct 2020 2673

GPeC SUMMIT 2-3 Noiembrie are loc exclusiv online 2 zile de Conferință, 15 Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing, 30+ speakeri, 38+ ore de conținut practic

29 Sep 2020 2962

Competiția GPeC unicul instrument din România dedicat optimizării magazinelor online pentru a vinde mai mult

05 Aug 2020 2348

Au început înscrierile la Școala de Vară GPeC cursuri online de E-Commerce & Digital Marketing pentru a avea un magazin online de succes

28 Jul 2020 2544

GPeC 2020 la start au început înscrierile magazinelor online în competiția 2020

13 Apr 2020 3318

Raport GPeC E-Commerce România 2019 Cumpărături online de peste 4,3 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de 2018

04 Feb 2020 4351