Studiu GPeC Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online



În fiecare zi, în România se lansează peste 50 de magazine online. În 2018, numărul lor s-a dublat până la un record de 15.000 de comercianți.

Datele lansate de Registrul Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a înregistrat o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.
Pe măsură ce competiția crește, pentru a rămâne în business, magazinele trebuie să țină pasul cu toate inovațiile digitale care transformă modul clienților de a face cumpărături. Care sunt cele mai mari provocări ale comercianților și ce trebuie să faci pentru a crește online în 2019? Descoperă în rezultatele studiului de piață realizat de GPeC în luna martie.

Diferențiatorii sunt principalii factori care generează succesul unui magazin online

Succesul unui magazin online nu este o rețetă sigură. Totuși, există câteva ingrediente care, dozate corect, te ajută să rămâi relevant și în top of mind pentru clienții tăi. Astfel, respondenții studiului consideră că principalii 3 factori în care trebuie să investești pentru a avea succes în 2019 sunt: strategia de marketing (88.6%), produsele comercializate (58.6%) și serviciul de Customer Support oferit (52.7%). Cele trei componente sunt esențiale oricărui business online, dar fiecare poate fi un diferențiator puternic care să-ți asigure o creștere organică.

Principalele provocări cu care se confruntă magazinele online sunt binecunoscute pentru orice tip de afacere. Atragerea de clienți noi este provocarea numărul unu pentru 66.8% dintre business-uri. 47.3% au dificultăți în retenția clienților. Iar promovarea cu succes a produselor online reprezintă o sarcină dificilă pentru 43.6% dintre respondenți. În plus, managerii de business-uri online spun că se confruntă și cu o serie de provocări specifice, precum problema retururilor, nevoia automatizării proceselor și livrarea rapidă a produselor.

Atunci când vine vorba despre promovarea business-ului, cele mai performante canale de marketing online în e-commerce rămân, de departe, Facebook și Google Ads, preferate de 57.3%, respectiv 55.5% dintre respondenți.

Pe lângă cele două canale plătite, peste 30% dintre specialiștii în marketing online folosesc cu succes E-mail și Content Marketing în campaniile lor. Instagram este, la rândul lui, un canal relativ recent care prinde din ce în ce mai mult teren în e-commerce. Rata de utilizare în creștere și caracterul aspirațional al conținutului îl fac un canal performant pentru business-uri online din majoritatea verticalelor. 16.4% dintre respondenții studiului spun că folosesc deja cu succes Instagram Ads. Vezi INFOGRAFIC detaliat și complet in galeria foto!
 

Strategii de creștere în e-commerce

Pentru a crește pe termen lung, un magazin online are nevoie de o strategie coerentă, bazată pe date și studii de piață.
  • 32.3% dintre respondenți spun că, pentru a crește în 2019, iau în considerare lărgirea gamei de produse.
  • 18.2% au în vedere îmbunătățirea serviciului de Customer Support,
  • iar 15.9% se gândesc să atace piețe internaționale prin extinderea magazinului cross-border.
Atragerea unui capital de risc reprezintă o opțiune de creștere pentru 14.5% dintre antreprenori și tot atâția plănuiesc să investească în training-ul angajaților, pentru a le dezvolta abilitățile tehnice specifice. 

De altfel, e-commerce-ul a devenit una dintre cele mai atractive industrii pe piața muncii. În funcție de dimensiunea și specificul lui, un business online angrenează angajați sau contractează specialiști în posturi foarte diverse, de la tehnic la creativ.

Know-how-ul pe care se sprijină succesul unui magazin online în 2019 este compus din următorul mix de abilități:
  • 26.8% Business Management,
  • 20.9% Online Marketing,
  • 17.3% SEO,
  • 14.1% Usability& User Experience,
  • 10.9% Analytics.
GPeC SUMMIT este cel mai important eveniment de E-Commerce și reprezintă cea mai mare comunitate a magazinelor online din România. Cu o tradiție de 14 ani, GPeC este mixul perfect de Conferințe, Workshopuri, Expo, Cursuri intensive, Statistici, Comunitate și Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce. 

Peste 800 de proprietari de magazine online, antreprenori, investitori, e-commerce manageri, digital marketeri, web developeri și specialiști în comunicare online sunt așteptați pe 27-28 mai la GPeC SUMMIT. Până pe 16 mai, biletele de acces au preț promoțional prin oferta Early Bird


Studiul „Specialiști în e-commerce. Cum îți poți crește afacerea online în 2019?” a fost realizat de GPeC în perioada 8-22 martie 2019 în baza unui sondaj administrat online, folosind întrebări cu răspuns multiplu, pe un eșantion de 220 de profesioniști în e-commerce și marketing online.
_______________________________________________
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Eveniment susținut de: CORA, DPD, DWF, eMAG, Frisbo, GTS, MTH Digital, New Black
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie 2 zile de eveniment 100% online, 30+ speakeri internaționali și români

29 Oct 2021 3334

GPeC SUMMIT Noiembrie 2021 Comerțul online românesc crește cu 15% față de 2020

19 Oct 2021 3800

6 jucători importanți din E-Commerce s-au alăturat demersului GPeC de a sprijini magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2021

16 Sep 2021 3318

Școala de Vară GPeC 2021 Cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing

29 Jun 2021 2207

GPeC SUMMIT Online 24-25 Mai ultimele zile de înscrieri cu cel mai mic preț la GPeC

13 May 2021 2455

Școala de Iarnă GPeC Online 24-28 feb. 2021 Cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing

11 Feb 2021 2942

Studiu iSense Solutions pentru GPeC 2020 Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

16 Nov 2020 2594

Gala Premiilor eCommerce 2020 ediția de 15 ani, și-a desemnat câștigătorii

05 Nov 2020 3414

GPeC SUMMIT 2-3 Noiembrie 100% E-Commerce & Digital Marketing

26 Oct 2020 3648

Ultimele zile de înscrieri Early Bird la la GPeC SUMMIT Online discount-uri cuprinse între 40 și 70 EUR la Evenimentul Anului în E-Commerce & Digital Marketing

20 Oct 2020 2653

GPeC SUMMIT 2-3 Noiembrie are loc exclusiv online 2 zile de Conferință, 15 Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing, 30+ speakeri, 38+ ore de conținut practic

29 Sep 2020 2943

Competiția GPeC unicul instrument din România dedicat optimizării magazinelor online pentru a vinde mai mult

05 Aug 2020 2336

Au început înscrierile la Școala de Vară GPeC cursuri online de E-Commerce & Digital Marketing pentru a avea un magazin online de succes

28 Jul 2020 2524

GPeC 2020 la start au început înscrierile magazinelor online în competiția 2020

13 Apr 2020 3304

Raport GPeC E-Commerce România 2019 Cumpărături online de peste 4,3 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de 2018

04 Feb 2020 4335