Flaminia, în aşteptarea avizului autorităţilor române Prefectul Bola - „Săptămâna aceasta trebuie să luăm o decizie”

Problema navei MSC Flaminia, care a ajuns în rada exterioară a Portului Constanţa, la sfârşitul lunii martie,  pentru a fi reparată în Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries, ar putea fi rezolvată chiar în această săptămână.

„Zilele acestea se mai desfăşoară o nouă analiză a buletinelor probelor care au fost prelevate din trei magazii de pe nava Flaminia. Rezultatele vor fi gata în cursul zilei de miercuri. Prin urmare, săptămâna aceasta trebuie să luăm o decizie. Problema este că trebuie descărcate 8.000 de tone de metal şi o mie de tone de şlam (deşeuri din fărâmiţarea minereurilor – n.r.). Acestea urmează să fie descărcate în Danele 39-40 ale Umex SA”, a explicat prefectul Eugen Bola. Deşeurile toxice urmează să fie decontaminate de un consorţiu format din Uni-Recycling Bucureşti, Setcar Brăila şi Glar Construct Ploieşti. Cele trei societăţi vor trata, ambala, eticheta şi transporta deşeurile de pe nava Flaminia către eliminatori finali autorizaţi, atât din ţară, cât şi din străinătate. „În calitate de prestatori, am vizitat şi noi nava Flaminia, am preluat probe pe care le-a trimis la trei laboratoare din Germania, Ungaria şi România. În cazul în care totul va fi bine, vom putea demara acţiunea de decontaminare a navei. Noi avem un contact de prestări-servicii cu beneficiarul, Şantierul Naval Mangalia”, ne-a declarat în luna aprilie Cornel Varvara, directorul general al societăţii Uni-Recycling SRL. Potrivit prefectului Eugen Bola, statul român ar avea de încasat pentru reparaţia navei Flaminia 30 de milioane de dolari. La şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), Flamina va ajunge pentru reparaţii la suprastructură.

Incendii, explozii şi două decese

Povestea port-containerului a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru a-şi repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu s-a reţinut mult. În interiorul navei Flaminia se găseşte un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Fără precedent în navigație. Record de încărcare pe un portcontainer

19 Dec 2015 2801

Accident naval. Coliziune fregată-portcontainer. Nava militară are puntea principală avariată

10 Dec 2015 2529

Un fum negru şi gros a învăluit Portul Constanţa Incendiu la bordul navei „MSC Laura“ din Şantierul Naval

20 Jan 2015 2908

„MSC Laura“, cuprinsă de flăcări Incendiu la bordul unei nave din Şantierul Naval Constanţa

19 Jan 2015 3303

CSCL Globul Ieri a avut loc ceremonia de numire a celui mai mare portcontainer construit vreodată în lume

19 Nov 2014 2257

O nouă ameninţare în zona unde a eşuat petrolierul gigant Exxon Valdez Portcontainer rusesc în derivă cu sute de tone de combustibil la bord (video)

20 Oct 2014 3188

Ciocnire pe Canalul Suez între portcontainerele gigant Colombo Express şi Maersk Tanjong

30 Sep 2014 3107

Nava Flaminia a fost reparată „Bomba plutitoare” a plecat din şantierul Mangalia

15 Jul 2014 3295

„Bomba plutitoare” a efectuat marşuri în portul Mangalia

14 Jul 2014 2601