29 Sep, 2008 00:00
754
Constructia liniei feroviare va dura aproximativ 12 ani, iar finalizarea lucrarilor este estimata pentru 2020.
"O linie de mare viteza costa intre 15 si 25 milioane euro pe kilometru, dar preturile ar putea fi mai mari, in functie de rapiditatea in care se fac exproprierile si de costul acestora. Oricum, suprafetele necesare pentru exproprieri in cazul TGV-ului sunt mult mai reduse decat in cazul altor infrastructuri", a declarat Francois Lacote, vicepresedinte al companiei Alstom Transport. Astfel, in conditiile in care linia feroviara pe ruta Constanta - Bucuresti - Budapesta va avea o lungime de circa 800 de kilometri, investitia ar putea depasi 12 milioane euro. Finantarea acestui proiect provine de la cele doua ministere ale Transporturilor din Romania si Ungaria. Lacote a mai explicat ca trenurile de mare viteza vor fi, cu timpul, un lucru obisnuit in Europa. "Daca Romania are nevoie de o cale de mare viteza, o poate face. Noi am inceput in Franta cu o distanta de circa 350 kilometri, dar se pot face si pe distante mai mari", a punctat acesta. Trenurile vor circula cu viteze cuprinse intre 220 si 250 kilometri pe ora. Potrivit graficului CFR, pana la sfarsitul anului ar trebui sa fie elaborat studiul de pre-fezabilitate, iar cel mai probabil in 2010 si cel mai tarziu in 2011, sa fie demarate procedurile pentru selectarea unui constructor. In Europa exista 5.500 de kilometri functionali de linie de mare viteza, 3.400 kilometri in constructie, iar alti 8.500 kilometri de linie TGV sunt de abia in proiectare.Scris de: {autor}Stefania CHERMANEANU{/autor}
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: