Social
Prefectura lauda activitatea OPC
14 Mar, 2009 03:23
1848
Marius FLORIAN
Inspectoratul Regional Pentru Protecţia Consumatorilor a organizat o
şedinţă de consiliere cu ocazia Zilei Mondiale a Dreptului Consumatorului,
ocazie cu care a prezentat rapoarte de activitate şi a atras atenţia asupra
pericolului produselor necalitative.
Primul care a luat cuvântul a fost inspectorul-şef
adjunct, Gheorghe Trandafir. Acesta a prezentat un mic istoric al instituţiilor
de profil de pe întregul mapamond, apărute încă din 1962, în baza unor
directive ale preşedintelui american J.F. Kennedy. Măsurile cu adevărat
eficiente au fost luate de către ONU, în 1985, care a elaborat o serie de
principii ce îndemnau naţiunile să respecte drepturile consumatorilor.
Fiind o zonă pretenţioasă din punct de vedere comercial,
litoralul românesc
este considerat de Gheorghe Trandafir ca „şcoala tuturor meseriilor". În acest
context, OJPC Constanţa a organizat, în ultimii ani, o serie de campanii, prin
broşuri informative la mall-urile oraşului, sau şedinţe de consiliere, o dată
la trei luni, cu întreprinzătorii şi presa locală.
Acestea au rolul de a educa cetăţenii şi de a fi
conştienţi de drepturile lor, garantate de Legea 449/2003, privind vânzarea
produselor şi garanţiile asociate acestora şi în baza căruia OJPC funcţionează.
Trandafir a mai ţinut să menţioneze că se confruntă cu
tot mai multe reclamaţii, ceea ce îl determină să constate gradul ridicat de
încredere a cetăţenilor în instituţia pe
care o reprezintă. De asemenea, a prezentat şi rapoarte ale activităţilor de
anul trecut, peste 4.300 de sesizări, dintre care 75% au fost întemeiate, şi
1.217 acţiuni de informare.
Deşi în prezent se
confruntă cu 100 de reclamaţii săptămânal, reprezentanţii OJPC au dorit să
înştiinţeze că rolul fundamental al instituţiei este acela de a preveni şi nu
de a „vâna" eventualele deficienţe.
Subprefectul
Claudiu Palaz a luat şi el cuvântul, a lăudat activitatea şi performanţele
instituţiei şi a asigurat că este singura din judeţ care nu se confruntă cu
acuzaţii de corupţie.
Concluzia şedinţei
reprezintă un îndemn pentru noi, cetăţenii, să conştientizăm obligaţia de a ne
informa în privinţa calităţii produselor.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: