Reabilitată de OIL Terminal, după 50 de ani de aşteptare Constănţenii, invitaţi să admire locomotiva cu abur construită în 1911 (galerie foto)

Locomotiva fără abur, cu o putere de 60 CP şi o greutate de 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel în anul 1911, a fost instalată la Gara CFR Constanţa, pentru a putea fi admirată de constănţeni, după ce, timp de 50 de ani, a fost garată pe o linie moartă.
 

Societatea Oil Terminal SA, cu tradiţie în domeniul activităţii de export produse petroliere, a recondiţionat şi a atribuit în custodia CFR locomotiva fără foc, cu abur înmagazinat. „Am făcut acest lucru pentru că manifestăm un profund respect pentru istoricul şi valorile patrimoniale naţionale“, a declarat Sorin Ciutureanu, director general Oil Terminal. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60 CP, viteza maximă de 15km/h, lungime de 5,9 metri, cu o greutate de 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinăria Astra Ploieşti în anul 1911, reprezintă unul dintre cele două exemplare existente, unul fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu. „Oil Terminal a recondiţionat locomotiva fără foc, cu abur înmagazinat, construită în anul 1911, special pentru manevre în spaţii ce prezintă pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase.

Am încredinţat în custodie către CFR această locomotivă, pentru a fi prezentată publicului care tranzitează Gara Constanţa şi împrejurimile“, a mai spus Sorin Ciutureanu.

 
Locomotiva a stat 50 de ani garată pe o linie moartă, după ce a fost folosită de compania Oil Terminal pentru a împinge vagoanele-cisternă în depozite. De recondiţionarea locomotivei, care a durat şase luni, s-au ocupat angajaţii secţiei de mecanică din cadrul companiei, în colaborare cu un inginer CFR.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.