Pilotul performer din Mangalia În patru ani, Emil Ghinea a cucerit trei titluri de campion şi o medalie de argint



Trofeul Râşnov a încheiat sezonul 2014 al Campionatului Naţional de Viteză în Coastă, clasa H3. Această ultimă etapă nu a mai contat în privinţa stabilirii campionului României, Emil Ghinea, din Mangalia, obţinând aurul cu o rundă în urmă, la cursa de la Câmpulung Muscel.


La aproape 36 de ani (vârstă pe care o va împlini pe 26 octombrie), Emil Ghinea, care a pilotat un bolid Renault Clio RS V6 Trophy (unicat în România), a cucerit în această stagiune al treilea său titlu de campion naţional al clasei şi al doilea consecutiv. În condiţiile în care întrecerea de la Râşnov nu mai conta pentru el, Emil, eliberat de presiunea rezultatului, a încercat o altă abordare a cursei, mai spectaculoasă, astfel că a forţat mai mult. În calificări, a obţinut locul întâi (fără probleme), dar apoi, în prima manşă de concurs, a ieşit în decor, avariindu-şi maşina.

Emil Ghinea - „Am vrut să împing limitele“



„Am vrut să forţez pentru mine, nu pentru a bate grupa, întrucât eram deja campion. Am vrut să împing limitele, ţinând cont că în primele două etape maşina nu prea a mers, iar de atunci am evoluat în celelalte runde la rezultat. La Râşnov, a fost singura etapă în care am forţat mai tare“, a declarat Emil Ghinea. Campionul se afla la începutul cursei şi pregătea primul viraj (unul la stânga), însă, în condiţiile asfaltului umed (maşina lui Ghinea având cauciucuri de uscat) şi a unor pete de ulei (care s-au aflat, de altfel, pe tot traseul), bolidul a alunecat şi a ieşit în decor. „Acel viraj este unul vestit. Au mai sărit câteva maşini“, a povestit campionul. În iarbă, maşina lui Ghinea a lovit un bloc de beton cu roata. Emil n-a avut nimic, însă toată suspensia dreapta s-a rupt, iar pragul şi bara spate au fost avariate. 

Cel mai greu sezon de până acum



„Îmi pare rău că am început campionatul şi l-am sfârşit cu o bilă neagră. În startul ediţiei, m-am confruntat cu probleme tehnice, iar acum am ieşit în decor. A fost cel mai greu sezon al meu de până acum. Maşina m-a cam chinuit la început, trecând la un bolid cu tracţiune pe spate, după ce, până în acest an, concurasem cu tracţiune pe faţă, pe un Renault 5GT Turbo. Mai am multe de învăţat la noua maşină. Însă importantă este victoria finală, pentru care mă bucur mult“, a mai spus Emil Ghinea.

De doi ani, Emil Ghinea se impune înainte de final



Tânărul din Mangalia concurează la Campionatul Naţional la viteză în coastă din anul 2011, iar în cele patru ediţii la clasa H3, a cucerit trei titluri de campion al României şi o medalie de argint! În ultimele două stagiuni s-a impus cu o rundă înainte de finalul competiţiei, iar performanţa din acest sezon este una preţioasă, de subliniat, în condiţiile în care a luat din nou aurul, deşi a concurat pe o maşină nouă, cu alte caracteristici tehnice, cu care a trebuit să se familiarizeze din mers.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.