Bătălia de 1 miliard de euro Vindem Portul Constanţa ca să intrăm în Schengen?

port_004.jpgRomania va afla luna viitoare verdictul in privinta intrarii in Spatiul Schengen. Dincolo de “fumigenele” lansate de olandezi, ce acuza coruptia si problemele de la frontiera, adevarata miza pentru obtinerea vizei o constituie, potrivit unor experti, privatizarea CN Administratia Porturilor Maritime Constanta, o afacere evaluata, neoficial, la 1 miliard de euro.

Olandezii sunt singurii care se opun pentru aderarea Romaniei la Schengen. Inca de anul trecut s-a spus ca adevarata miza ar fi una economica, nu cea legata de coruptie si crima organizata.

"Olanda santajeaza Romania cu intrarea in Schengen, pentru a obtine mai repede si in conditii foarte avantajoase managementul privat asupra Portului Constanta si, practic, controlul fluxului de marfuri pentru Europa si mentinerea Portului Constanta intr-o zona mediocra din punct de vedere al volumului marfurilor si al cifrei de afaceri", declara senatorul PSD Marius Bota.

Potrivit analistilor, acuzele isi au o logica economica. “Daca Romania intra in Spatiul Schengen, ar putea ameninta suprematia Portului Rotterdam, cea mia mare poarta de intrare a marfurilor extracomunitare in Europa”, explica expertul in transporturi Gabriel Marinescu.

“Prin noile facilitati obtinute si prin sprijinul declarat al americanilor pentru acest proiect, Portul Constanta ar ameninta suprematia olandeza”, considera expertul, citat de DailyBusiness.ro

Acesta ar fi si motivul pentru care olandezii s-au grabit sa semneze un protocol de colaborare intre Portul Rotterdam si Portul Constanta, iar firmele olandeze s-au aratat interesate sa preia portul romanesc.

Prin acordul de colaborare, Romania se angajeaza, practic, sa predea managementul strategic asupra Portului Constanta in mana olandezilor, afirma senatorul Bota.

Iar pana la preluarea totala a portului n-ar mai fi decat un pas. "Acest lucru, facut pe sest, este inadmisibil si ar fi trebuit discutat in CSAT", mai spune Bota.

Citeşte întreg articolul aici: http://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/batalia-de-1-miliard-de-euro-vindem-portul-constanta-ca-sa-intram-in-schengen-79959/

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE Accident rutier, la ieșirea din Lazu, județul Constanța. SMURD intervine

03 May 2024 284

Alertă lângă o stație GPL O camionetă, cuprinsă de flăcări, pe Șoseaua Mangaliei! (FOTO+VIDEO)

01 May 2024 1588

Water Power Energy SA anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu

26 Apr 2024 262

Oficial de la IPJ Constanța Deținea arme de vânătoare, dar avea permis expirat!

25 Apr 2024 482

Proiectul a fost depus la APM Constanța Port Azuro SRL investește într-un nou restaurant în Portul turistic Mangalia

25 Apr 2024 516

Incendiu în Portul Constanța. Pompierii au intervenit

25 Apr 2024 646

Firme Constanța Decirom SA. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, pe ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor

22 Apr 2024 392

Anunt public privind depunerea solicitării de emitere a Acordului de Mediu

22 Apr 2024 327

Procesul s-a terminat! Iată când va afla Decebal Făgădău, fostul primar al Constanței, decizia finală în dosarul terenurilor din Portul Tomis

19 Apr 2024 612

Insolvențe Constanța SOCEP SA cere intrarea în insolvență a societății Nesramy SRL

19 Apr 2024 513

Pronunțare amânată în procesul dintre Silo Port SRL și Comisariatul Județean Constanța

18 Apr 2024 441

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 484

Firme Constanța UMEX SA. A fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor

17 Apr 2024 575

Ce decizii au adoptat acționarii CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța?

15 Apr 2024 495

Firme Constanța Ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acționarilor SOCEP SA, completată și revizuită

15 Apr 2024 527