08 Feb, 2013 08:36
1861
Potrivit ordinului publicat pe site-ul Ministerului Sănătăţii, managerii spitalelor publice nu vor mai putea achiziţiona de capul lor mai multe echipamente, medicamente şi produse medicale, printre care paturi, seringi sau vată.
Printre echipamentele medicale pentru care Ministerul
Sănătăţii va face achiziţii centralizate începând din primăvară se
numără computere tomograf, paturi pentru terapie intensivă,
defibrilatoare, ecografe sau tărgi pentru transportul pacienţilor.
La
capitolul servicii, combustibili şi lubrifianţi, sunt incluse
asigurările de tip CASCO, combustibilii auto, precum şi serviciile de
reparaţii sau întreţinere ale echipamentelor medicale.
În
materie de produse sanitare, spitalele nu vor mai avea voie să
achiziţioneze nici măcar seringi, vată, sau paracetamol, ace, truse de
perfuzie sau leucoplast. La acestea se adaugă medicamente din aria
oncologică, cardiovasculară, afecţiuni pulmonare sau cele necesare în
terapiile intensive.
Decizia Ministerului de a face toate
achiziţiile în mod centralizat a stârnit reacţii diferite. Pe de o
parte, ar exista avantajul unor licitaţii mai corecte, a unor preţuri de
achiziţie mai bune şi mai puţină bătaie de cap pentru managerii de
spitale. Pe de altă parte, dacă un furnizor intră în pană, toate
spitalele vor avea probleme de aprovitionare, situaţie care ar putea
periclita viaţa pacienţilor.
Sursa AICI
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*:
08 Feb, 2013 12:50
Sunt total de acord, cu pozitia ministrului.Banii nu ajung si din cauza licitatiilor cu dedicatie,organizate de directorii de spitale. Este imperios necesar,o verificare permanenta(electronica),a tuturor cheltuielilor din sistemul de sanatate si sanctionarea severa a celor care sunt vinovati.