Nu ne luăm după finlandezi, ci după... comuniști ”Nu contează cât de lung am părul/Important e cât și cum gândesc”

Nu se vor schimba prea multe lucruri în școlile românești. Încă suntem blocaţi în anii comunismului. Există reminiscenţe în gândire. S-au dus vremurile în care profesorii îi controlau pe elevi dacă au batista curată, unghiile tăiate și matricola în piept. Acum au grijă ca școlarii să nu intre în clase cu droguri, alcool și să nu vorbească la telefonul mobil, să nu aibă barbă, mustață, părul nu știu cum.
 
De exemplu, profesorii Liceului Sportiv din Constanța nu mai vor să le spună elevilor cu vorba bună să nu mai fumeze, ori să îi amenințe cu scăderea notei la purtare, au pur şi simplu au schimbat tactica. Astfel, cei care sunt prinși cu țigara în gură sunt obligati să aducă la școală, vopsea lavabilă. De asemenea, în cazul în care folosesc telefonul în timpul orei, elevii trebuie să aducă de acasă un top de hârtie pentru imprimantă.
 
În alte licee, profesorii nu îi lasă pe elevi cu barbă, considerând că este o lipsă de respect față de instituție.
 
Şi totuşi....de ce este aşa important dacă un copil are părul lung, chit că este băiat? Sau barbă? Am avut o colegă de muncă, acum ceva timp în urmă, şi a avut aceeaşi problemă cu fiul ei. Pentru că avea părul mai lung, o profesoară nu mai vroia să-l primească la şcoală. Culmea este că elevul respectiv chiar învăţa şi nu chiulea de la ore! Era genul de elev model. S-a dus colega mea peste ei, a făcut un scandal monstru şi a cerut să i se demonstreze că acel păr lung îl împiedică pe copilul ei să ia note bune în continuare! Le-a închis gura!

”Nu contează cât de lung am părul
Important e cât de mult gândesc.
Simt în trup pletoșii daci, comați
Firea mea e saltul omenesc...
Nu contează cât de lung am părul
Important e cât și cum gândesc...”

Rămâne veşnica întrebare: oameni buni, de ce mama Zmeului nu învăţăm de la finlandezi?  Ei bine, ţară aia rece şi slab populată e cea mai avansată şi mai eficientă în acest domeniu!? Se aude la Minister? Conform statisticilor bazate pe teste. Adică are cei mai bine pregătiţi copii la cele mai puţine ore petrecute la şcoală.
 

Cum au făcut-o? De ce la ei se poate şi la noi nu? Ei bine, nordicii au ştiut să pună pe primul loc interesele singurului element care ar trebui să conteze. Copilul. Şi au înţeles că învăţământul scump e de fapt mai ieftin.
 
Remarcabil, pentru învăţământul din Finlanda este faptul că niciun copil nu rămâne în urmă!? Chiar dacă unii dintre ei se descurcă mai slab la unele materii, principiul care se aplică e acela că fiecare poate să contribuie cu partea lui. Tehnică folosita e de asemenea una excelenţă - atunci când într-o clasa există elevi care se descurcă mai slab, este adus încă un profesor care se ocupă concomitent de ei.

 
Un alt lucru remarcabil e că în Finlanda se întâmplă foarte rar că un copil să rămână repetent, ştiut fiind că pentru mulţi această poate fi o experienţă traumatizantă. Atunci când un elev pică la mai multe materii, decizia de a-l lasă repetent poate fi luată numai în urmă unui interviu la care participa profesorul, directorul, elevul şi familia să. Scopul e să fie înţeles contextul familial şi social care determina rezultatele sale slabe, dar şi să se ia în comun cea mai bună decizie. Cu toate astea, învăţământul finlandez e egalitar, nu egalitarist, ceea ce înseamnă că elevii mai slabi sunt ridicaţi, dar cei mai buni primesc programe special şi acea atenţie deosebită cu care se răsplăteşte performanţă.
 
Comparaţi asta cu România, unde e exact invers. Performanţă nu e stimulată, iar dificultăţile de învăţare sunt pedepsite că nişte păcate. Că să nu mai vorbim că nimeni nu a auzit vreodată de un sistem special pentru elevii mai slabi. Rezultatul? Scoatem pe bandă rulantă absolvenţi care fie nu sunt apreciaţi la adevărată valoare, fie sunt trecuţi clasa deşi niciun profesor nu crede că se pricep la ceva.

sursa foto: fanatik.ro


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Academia Navală achiziționează servicii de asigurare pentru voiajul Navei Școală „Mircea“ din anul 2024! Iată de la cine

01 May 2024 318

Licitații Constanța Școala Gimnazială nr. 1 din Chirnogeni va fi dotată cu echipamente digitale și mobilier. Investiție de aproximativ un milion de lei (DOCUMENT)

30 Apr 2024 403

Polaris M Holding Educație ecologică cu elevii de la Școala Gimnazială Nr.16 din Constanța (FOTO)

30 Apr 2024 392

Licitații Constanța Primăria 23 August cumpără cu aproape 120.000 de euro mobilier școlar pentru Școala Gimnazială „George Coșbuc“, prin PNRR (DOCUMENT)

30 Apr 2024 383

Lumea marinarilor Ispitele Americii Latine. Cadeții nu cedează!

30 Apr 2024 460

Locuri de muncă Constanța Școala Gimnazială Nr. 1 Topalu angajează. Iată ce trebuie să faci

29 Apr 2024 446

13 absolvenți ai Școlii de Agenți de Poliție ,,Vasile Lascăr” Câmpina, repartizați la IPJ Tulcea

29 Apr 2024 432

Licitații Constanța Kriskon SRL, contract de peste 400.000 de euro cu Primăria Comana pentru lucrările de la Școala Generală „Negip Hagi Fazal“, din satul Tătaru (DOCUMENT)

29 Apr 2024 397

Prima intervenție Tânărul polițist Ștefan acționează prompt chiar și în timpul liber, la un accident în Costinești, județul Constanța!

27 Apr 2024 609

“CONSTRUIESC DE MIC, CU BRICK” – atelier de creatie sustinut de Brick Romania in institutiile de invatamant constantene

26 Apr 2024 473

Calendar ortodox, 26 aprilie 2024. Iată ce sărbătoare este astăzi

26 Apr 2024 1482

Reguli de circulație, jocuri și desene la Constanța. Întâlnire între polițiști și copii (FOTO)

25 Apr 2024 479

Ședință interinstituțională pentru siguranța școlară în județul Constanța

25 Apr 2024 485

Tulcea Jandarmii, în vizită la Școala nr. 12 – au fost aduși și câinii de serviciu

25 Apr 2024 417

Contracte publice Cerna Pro Construct SRL, din Cernavodă, cere să intre în insolvență!

25 Apr 2024 384