09 Jun, 2016 18:03
2083
"Modificarea normelor de aplicare a Legii 544 s-a făcut în primul rând cu optica de a simplifica sarcina cetățenilor care solicită informații de interes public, astfel că una dintre modificări se referă la preeminența răspunsului în format electronic în fața altor metode de a răspunde, metodele clasice — pe hârtie sau la sediul autorității", a explicat ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, Violeta Alexandru,.
"Am clarificat cum se calculează termenele de la momentul înscrierii unei solicitări de informații până la momentul la care i se răspunde petentului", a spus ea.
"Încercăm să creăm o memorie instituțională și, în același timp, să simplificăm eforturile oamenilor prin găsirea într-un singur loc pe site-ul autorității a tuturor acestor informații solicitate prin Legea accesului la informațiile de interes public. (...) Nu ne rezumăm la modificarea normelor, activitatea Ministerului pentru Consultare Publică în acest domeniu cuprinde și alte tipuri de intervenții, cum ar fi crearea în perioada următoare a unei platforme naționale, tot în aceeași direcție a simplificării eforturilor oamenilor de a găsi informațiile de care sunt interesați prin cuprinderea în interiorul acestora a cât mai multor date care sunt afișate în paginile de internet ale autorităților publice", a spus Violeta Alexandru, citată de Agerpres.
"Deși am parcurs șase luni de consultare publică în plan central și local pe acest subiect, vom lăsa câteva zile pentru a cuprinde ultime observații pe acest subiect, după care la sfârșitul săptămânii următoare vom trimite în avizare ministerelor, de așa manieră încât să încercăm ca până la sfârșitul lunii să intre în ședința de Guvern și să fie aprobată", a mai spus ministrul.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: