Senatorul Chiru către autorităţi Care sunt pericolele aduse odată cu nava MSC Flaminia

Organizaţia Judeţeană Constanţa a Partidului Democrat Liberal cere autorităţilor competente să explice populaţiei care sunt pericolele în cazul în care nava MSC Flaminia va acosta în Portul Constanţa sau în Portul Mangalia.
            În acest sens, PDL Constanţa va trimite luni adrese unor instituţii precum Agenţia Pentru Protecţia Mediului, Garda Naţională de Mediu, Prefectura Constanţa, Autoritatea Navală Română şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă pentru a afla cu exactitate care este pericolul la care populaţia Constanţei este supusă prin permiterea apropierii acestei nave de litoralul românesc.
            „Trebuie să ştim ce presupune decontaminarea acestei nave, cât de periculoasă este această procedură, de ce România nu s-a ferit de MSC Flaminia asemenea Franţei, Olandei, Germaniei sau Angliei, cum va fi afectată apa Mării Negre sau cum va influenţa întreaga operaţiune litoralul românesc. Constanţa şi România nu ar trebui să fie ghena de gunoi a Europei. Să nu uităm că s-a mai încercat asta cu depozitul de deşeuri de la Năvodari. Nu trebuie să permitem aşa ceva! În contextul creat autorităţile competente sunt obligate să dea asigurări populaţiei şi să răspundă la următoarele întrebări:
 
Este populaţia Constanţei protejată împotriva posibilelor radiaţii?
Vor fi contaminate apele litoralului românesc de deşeurile chimice rezultate în urma decontaminării?
Flora şi fauna Mării Negre vor fi afectate în urma operaţiunilor asupra navei?
 
            De asemenea, solicităm ONG-urilor de mediu să se implice activ în acest demers pentru a nu pune în pericol litoralul românesc şi populaţia judeţului Constanţa”, a declarat Christian Gigi Chiru, preşedintele PDL Constanţa.        

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Hasotti Ion

05 Apr, 2013 21:06

Buna seara! Trebuie sa stiti faptul ca aceasta o afacere extrem de profitabila, cu un profit de cel putin 10 ori sumele investite, dar si cu riscuri imense pentru mediu si sanatatea populatiei daca neutralizarea nu se face conform normelor. Germania a impus ca toate procedurile de neutralizare a deseurilor sa se faca sub directa indrumare a autoritatilor iar costul per tona a fost estimat la 8.000-8.500 euro, in conditiile in care pe nava se afla, conform celor de la DMHI, o cantitate de cca. 8000 tone de deseuri. Conform declaratiilor reprezentantilor DMHI, aceasta nava va fi curatata, iar deseurile rezultate vor fi depozitate la un operator portuar, pentru ca dupa reparatia navei acestea sa fie incarcate pe MSC Flaminia, care va pleca cu ele. In acest moment nava are un pescaj de 9,1 m iar pentru a intra in santierul DMHI trebuie sa aiba un pescaj de 6 m, astfel incat operatiunea de ecologizare si taierea unei parti din corpul navei trebuie facuta in Portul Midia sau Constanta. Evident ca din analiza acestor declaratii se pot trage doua concluzii: ori reprezentantii DMHI au un IQ redus si chiar cred in aceasta ipoteza sau cu rea credinta induc in eroare opinia publica pentru a castiga o felie consistenta din tort, intrucat conform estimarilor DMHI in Romania toate costurile nu vor depasi cca. 4 milioane de euro ori pana la 64 de milioane de euro, costuri estimate de catre guvernul german......... Interesant este si cine face eliminarea si valorificarea deseurilor periculoase: un consortiu de 3 firme condus de catre Uni-Recycling, o firma care in opinia unui expert de mediu din UE nu are expertiza si capacitatea de a efectua aceasta procedura. In ceea ce priveste opinia publica am observat faptul ca aceasta nu reactioneaza deloc la problemele de mediu, desi acestea au o influenta majora asupra sanatatii populatiei. Singuri care au inteles riscurile si avut o pozitie ce merita felicitata sunt operatorii portuari din Portul Midia si Constanta, care au refuzat oferte de colaborare foarte profitabile avand o justa reprezentare a pericolul pe care aceste deseuri le prezinta pentru sanatatea populatiei si mediu.

Articole asemanatoare

ANR Operaţiunea de căutare a celor trei marinari sirieni dispăruţi, suspendată

18 May 2024 267

Garda de Coastă lansează licitație publică. Iată în ce investește (DOCUMENT)

18 May 2024 290

ARSVOM, detalii de ultim moment despre operațiunea de căutare după scufundarea navei lângă Sf. Gheorghe

18 May 2024 403

Alertă în Marea Neagră Un elicopter al Forțelor Aeriene Române îi caută pe marinarii dispăruți după scufundarea navei lor

18 May 2024 468

O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe! Trei marinari, dați dispăruți. Ce spune Adrian Mihălcioiu, liderul SLN (VIDEO)

18 May 2024 486

Oficial de la ISU Dobrogea Unul dintre marinarii salvați de pe nava scufundată, transportat la Spitalul Clinic Județean Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)

18 May 2024 488

Portul Constanța 148 turiști străini, la bordul navei de pasageri L’Europe

18 May 2024 336

UPDATE Marinarii salvați de la bordul navei scufundate pe Marea Neagră, aduși în Portul Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)

18 May 2024 1164

UPDATE Alertă pe Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe! Trei marinari, dați dispăruți

18 May 2024 3339

În Portul Militar Constanța sunt celebrați 85 de ani de la intrarea Navei-școală Mircea în serviciul Forțelor Navale (FOTO+VIDEO)

17 May 2024 988

Lumea marinarilor Vivat „Mircea”! Sărbătoarea velelor la Constanța

16 May 2024 692

Nava-școală „Mircea”, 85 de ani de la intrarea în serviciul Forțelor Navale Române

15 May 2024 575

Viitorii maiștri militari de marină încep stagiul de pregătire marinărească la Nava-Școală ”Mircea” (FOTO)

15 May 2024 441

Zilele Constanței se apropie de start. Programul evenimentelor

13 May 2024 1153

Peste 300 de turiști străini, sosiți în portul Constanța cu navele A Rosa Flora și Viking Kadlin (FOTO)

11 May 2024 535