Sanatate

Sănătate Nutrienţi din alimentaţia zilnică care pot ajuta la prevenirea unor boli

Anumiţi nutrienţi din alimentaţia noastră zilnică pot ajuta la prevenirea unor boli cronice ale ochilor, precum cataracta sau boala degenerativă maculară. Vitamina C sau acidul ascorbic este un puternic antioxidant care se găseşte în fructe şi legume (portocale, grapefruit, roşii şi ardei). Vitamina C scade riscul de cataractă, iar combinată cu alţi nutrienţi esenţiali previne apariţia îmbătrânirii ochilor. Vitamina E este un foarte bun antioxidant care se găseşte în nucă, cereale fortificate, seminţe de floarea-soarelui, migdale, uleiuri vegetale, roşii şi produse din roşii, nuci mixte, suc de morcovi, broccoli, cartofi dulci, spanac. Această vitamină protejează celulele ochiului împotriva agresiunii radicalilor liberi.
 
Luteina şi zeaxantina se găsesc în legume verzi, ouă, broccoli, spanac, varză, porumb, mazăre, fasole verde, portocale şi mandarine. Acizii graşi esenţiali Omega-3 au funcţii importante nu numai în dezvoltarea vederii, ci şi în funcţia retinei, ei menţin integritatea sistemului nervos, celulele de bază şi cele cu funcţie de sprijin al sistemului imunitar. Acizii graşi Omega-3, de asemenea, joacă un rol important pentru glanda Meibomian (sunt mici glande sebacee care se numesc şi Tarsal, responsabile pentru secreţia unor lubrifianţi care ajută ca lacrima să nu se evapore). Acest nutrient se găseşte în seminţele de in şi în uleiul de peşte, dar şi în carnea de somon. Vitamina A este un antioxidant care ajută la prevenirea infecţiilor oculare, combate apariţia problemelor legate de diabet, ajută la îmbunătăţirea clarităţii şi acuităţii vederii.
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.