Infrastructura de transport – cheia dezvoltării socio-economice a României

PNL consideră că infrastructura de transport este fundamentală pentru a asigura dezvoltarea unei societăți și economii competitive. Dezvoltarea infrastructurii din România este un obiectiv asumat de liberali, pentru că doar în acest fel România își poate atinge potențialul de creștere socio-economică și poate crea locuri de muncă durabile.
 
Din păcate, în prezent, infrastructura de transport din România prezintă un nivel redus de operaționalizare și siguranță în exploatare, comparativ cu sistemul european, în condițiile în care mai mult de jumătate din rețeaua rutieră se află într-o stare avansată de degradare, circa 40% din infrastructura feroviară este deteriorată, mare parte aflându-se deja în perioada scadentă pentru reparaţii majore, echipamentele și infrastructurile care deservesc transportul naval au un grad de uzură crescut, iar în domeniul aerian multe din dotări sunt depășite.
 
Mai mult, indolența guvernării anterioare și lipsa totală de responsabilitate a PSD au dus la stagnarea majorității proiectelor de modernizare a infrastructurii din România și la pierderea a miliarde de euro din fonduri europene. În lipsa unui management responsabil în domeniul transporturilor, infrastructura din România riscă să ajungă în pragul colapsului și să asiste la eșec după eșec. Nu este de mirare situația dezastruoasă din acest domeniu, care a culminat cu ratări pe bandă rulantă – bani europeni pieduți, o autostradă demolată, lucrări întârziate sau amânate.
 
În viziunea PNL, în acest context, este cu atât mai important să existe și să se respecte un cadru de reglementare adecvat, care să confere pe de o parte predictibilitate și pe de altă parte să asigure coerență și planificare corespunzătoare pe termen lung în materie de infrastructură de transport în România, atât în ceea ce privește prioritizarea proiectelor, alocarea de fonduri, cât și distribuţia investiţiilor și minimizarea decalajelor inter-regionale. 
 
Este lesne de înțeles că Master Planul General de Transport s-a dorit a fi un astfel de document, însă, deși aparent Masterplanul pare să răspundă multor nevoi reale, în fapt există o serie de lipsuri care țin de adâncirea profundă a decalajelor inter-regionale sau de proporționaltiatea investițiilor, și care afectează la rândul lor stimularea ocupării forței de muncă, dezvoltarea unor sectoare economice precum turismul, agricultura sau diferite industrii - cum este cea a construcțiilor de mașini -, și existența unor servicii de sănatate, educaționale și sociale de calitate și accesibile.
 
PNL apreciază că încă rămân multiple probleme care nu sunt potrivit tratate, în special cele legate de dezvoltarea infrastructurii pe tipuri de transport, care să asigure o capacitate de transport optimă pentru marfă şi călători, protejarea şi dezvoltarea infrastructurii actuale, păstrarea calității mediului, rezolvarea problemelor din aglomerările urbane și eliminarea barierelor majore în domenii cheie.
 
PNL consideră că prioritizarea investiţiilor în domeniul transporturilor trebuie să se bazeze pe principiile solidarităţii teritoriale, accesibilităţii, evitării suprapunerilor şi reducerii aglomerării, al liberei circulaţii a mărfurilor şi a persoanelor, iar Master Planul General de Transport trebuie să urmărească cu preponderență respectarea acestora.
 
 
 
Mihai Lupu
  Deputat PNL Constanţa
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Pe surse Deputatul PNL, Nelu Tătaru, a fost racolat de Securitate în tinerețe

28 May 2024 235

ZIUA Electorală Mihaela Andrei, candidatul PNL pentru consiliul local municipal Constanța, despre provocările unui nou mandat (VIDEO)

28 May 2024 335

Proiect adoptat tacit de Senat Condițiile în care un minor de 17 ani poate conduce un un autovehicul

27 May 2024 532

Alegeri locale 2024 Maria Mitu, candidata PNL pentru funcția de primar al comunei Rasova

27 May 2024 471

Eugen Tomac, lider PMP și candidat ADU la europarlamentare, despre modificările privind salariul minim „România este obligată să transpună în legislația națională Directiva salariilor minime până la 15 noiembrie 2024”

27 May 2024 374

Alegeri electorale 2024 Mihaela Andrei, candidatul PNL pentru consiliul local municipal Constanța, despre proiectele pe care vrea să le implementeze într-un nou mandat

27 May 2024 558

Alegeri locale 2024 Luminița Șandru, candidata PNL pentru funcția de primar al comunei Dumbrăveni, este convinsă că un management riguros al bugetului local poate da rezultate imediate

26 May 2024 832

Alegeri locale 2024. Iulia Iurea, de 16 ani viceprimar al comunei Valu lui Traian „Candidatura mea vine în întâmpinarea nevoilor localității și este însoțită de o strategie de dezvoltare"!

24 May 2024 592

Bogdan Huțucă, președintele PNL Constanța, de Ziua Națională a Aromânilor „ Vă mulțumim pentru tot ce aveți mai frumos!”

23 May 2024 653

Președintele PNL Constanta, deputatul Bogdan Huțucă, despre Canalul Dunăre-Marea Neagră „ Este un monument ingineresc încărcat de istorie, cu părți cumplite și dureroase pentru mulți români”

23 May 2024 607

Alegeri locale 2024 Sorin Șapte, candidatul PNL pentru funcția de primar al comunei Cogealac promite dialog permanent între administrația locală și locuitori

23 May 2024 1655

ZIUA ELECTORALĂ Dr. Adnan Mustafa, candidat PNL pentru CJC - „Avem nevoie de spitale noi. Sunt județe atât de dezvoltate pe partea de sănătate, de parcă sunt în altă lume"!

23 May 2024 1042

Alegeri locale 2023 Gheorghe Grosu, candidatul PNL pentru funcția de primar al comunei Tortoman, cunoaște problemele comunității și are proiecte pentru rezolvarea lor

22 May 2024 533

Președintele Klaus Iohannis, despre bătaia din Parlament „Este incalificabil evenimentul de ieri, din Parlamentul României“

22 May 2024 417

ZIUA ELECTORALĂ Planuri pentru un viitor mai bun, cu Alexandru Ionescu, candidatul PNL la Primăria Lumina, județul Constanța

22 May 2024 623