Activitatea navala si portuara a fost dezbatuta la "Iaki"

Directorul general al Santierului Naval Constanta a subliniat faptul ca problema principala sta in infrastructura industriei navale * In cadrul seminarului, directorul general al Autoritatii Navale Romane, Marin Uta Chintoan, a atras atentia asupra faptului ca, la ora actuala, in tara noastra, navele aflate sub pavilion romanesc nu pot realiza activitati de transport din cauza fiscalitatii, care nu este conforma cu cea aplicata in majoritatea tarilor europene

Navalisti, armatori, finantatori din industria navala si reprezentanti ai institutiilor locale au participat, in cursul zilei de ieri, la cea de-a doua zi din cadrul "Saptamanii Afacerilor de Succes", organizata de catre revista "Banii Nostri", in incinta hotelului "Iaki" din statiunea Mamaia. Astfel, in programul zilei de ieri au fost organizate doua seminarii distincte, ale caror teme de dezbatere au fost "Transporturi navale si exploatare portuara. Avem strategii pentru a revigora un sector strategic?" si "Creditul ipotecar - un motor de crestere al sectorului constructiilor si asigurarilor". Un deosebit interes a fost aratat de catre participanti pentru primul seminar, in cadrul caruia discutiile s-au axat, in principal, pe marginea identificarii problemelor in transportul naval si ale exploatarii portuare. In acest sens, directorul general al Santierului Naval Constanta a subliniat faptul ca problema principala sta in infrastructura industriei navale, in conditiile in care pentru a fi realizata activitate in port trebuie gasit atat un armator care sa fie sprijinit de o banca si care sa investeasca in construirea navelor, dar totodata si in finantare, care, ca si in cazul armatorului, trebuie sa vina tot din partea unei banci. In acest sens, s-a propus organizarea, pana la finele acestui an, la Constanta, a unui seminar la care sa participe armatori cu experienta din tarile cu traditie in industria navala, ca Grecia si Olanda. Concluzia principala care a fost trasa in urma discutiilor a fost aceea ca statul roman nu are capacitatea si nici posibilitatile de a intretine industria navala, de acest lucru trebuind sa se ocupe, in principal, persoanele private care doresc sa investeasca in domeniul flotei, care constituie un camp sensibil si pentru care este necesar un regim fiscal special. Tot in cadrul seminarului, directorul general al Autoritatii Navale Romane, Marin Uta Chintoan, a atras atentia asupra faptului ca, la ora actuala, in tara noastra, navele aflate sub pavilion romanesc nu pot realiza activitati de transport din cauza fiscalitatii, care nu este conforma cu cea aplicata in majoritatea tarilor europene. Acesta a mai precizat ca, in prezent, se lucreaza la o lege care sa aduca fiscalitatea romana la standarde europene, prin care sa se introduca taxa pe tonaj, avand ca principal scop refacerea activitatii de constructie a navelor si inmatricularea celor deja existente. O alta problema adusa in discutii a fost aceea a orientarii spre alt gen de transport spre tarile din vest, referitor la care presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura, Mihai Daraban, a atras inca o data atentia asupra Coridorului 7 european care ofera extrem de multe posibilitati de exploatare. In incheierea seminarului, vicepresedintele Consiliului Judetean Constanta, Diane Vancea, a atras atentia asupra marketingului practicat in porturi. Aceasta a precizat ca important este ca activitatea portuara si navala sa se dezvolte, iar o conditie principala este reprezentata de existenta marfii care intra in porturi fie pe mare, fie pe Dunare. Tot aceasta a mai sugerat ca, pentru o cat mai buna dezvoltare a fenomenului, "trebuie vazut daca portul este un port sigur si cat de sigur este acesta, precum si cat de scump este".

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

APM Constanța va emite acordul de mediu Activitate experimentală privind stocarea carbonului organic în Marea Neagră, desfășurată de GeoEcoMar

02 May 2024 384

#ConstanțaEsteBine Valul 4 de energie – partea a doua - ziua 9 .17 aprilie 2024. Ne aflăm în plin val de lună în creștere

17 Apr 2024 459

ONRC Județul Constanța, în topul celor mai mari creşteri ale numărului de suspendări de firme înregistrate în primele două luni din 2024

14 Apr 2024 2675

Care sunt tendințele sezonului estival 2024

13 Apr 2024 470

Chiriile cresc de la un an la altul. Care sunt prețurile la început de an 2024, în municipiul Constanța?

02 Apr 2024 1616

Vești bune de la Ministerul Muncii! Mai multe indemnizații, majorate de la 1 martie 2024

05 Mar 2024 2962

O fermă de creștere și abatorizare prepelițe, deținută de Ferma Buna SRL din Constanța, scoasă la licitație. Bunul a fost evaluat la peste 5 miloane de lei (DOCUMENT)

01 Mar 2024 847

#ConstantaEsteBine Valul doi de energie – partea a doua – ziua 7. Următoarele șapte zile cu luna în creștere sunt foarte intense

16 Feb 2024 702

Clasamentul celor mai căutate staţiuni la acest moment arată că Mamaia şi Eforie Nord îşi dispută prima poziţie

06 Feb 2024 682

Licitații Constanța Primăria Medgidia, modificări la contractul cu Bau Stark SRL pentru lucrările de la Spitalul Municipal Medgidia (DOCUMENT)

02 Feb 2024 1572

Debitul Dunării va fi în creştere, săptămâna viitoare! Anunțul hidrologilor

28 Jan 2024 732

Ministrul Învățământului „Între iunie 2023-iunie 2024 avem o creştere a salariilor de peste 50% în medie, în învăţământ“

15 Jan 2024 881

Transportul rutier de mărfuri a crescut cu 1,2%, în primele 9 luni din 2023. Situația transportului maritim

13 Jan 2024 676

Modă Pentru 2024. Culori vii, materiale inovatoare și stiluri neașteptate

07 Jan 2024 1442

Premierul României, Marcel Ciolacu, anunţă o creştere economică de 3,4% pentru 2024; peste 7% din PIB, pentru investiţii (VIDEO)

04 Jan 2024 663