Demiterea conducerii CN APMC, soluţia dată de Operatorul Portuar pentru deblocarea activităţii economice din Portul Constanţa

Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ nu renunţă la solicitările sale cu privire la Master Planul Portului Constanţa şi nici la cele referitoare la actuala conducere a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), pe care o vrea demisă.
 

„Operatorul Portuar“ se adresează, din nou, Ministerului Transporturilor cu privire la problemele din Portul Constanţa. Astfel, după memorandumul trimis ministerului condus de social-democratul Ioan Rus pe 30 ianuarie, Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ revine cu o nouă adresă, de data aceasta nu doar în atenţia Ministerului Transporturilor, ci şi a Preşedinţiei, a Guvernului şi a Comisiei pentru Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor. Potrivit menţiunilor „Operatorului Portuar“, demersul are loc ca urmare a faptului că Ministerul Transporturilor ar tergiversa luarea de măsuri în Portul Constanţa.

„Având în vedere tergiversarea acţiunilor Ministerului Transporturilor, deşi comunitatea portuară se află în plin protest, cât şi criza ce va avea în curând un impact extins pe plan local şi naţional, prin afectarea unor ramuri industriale şi comerciale importante, interconectate cu activitatea din Portul Constanţa“, dar şi „neregulile constatate în ceea ce priveşte actul de administrare a porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia“ şi „refuzul constant al conducerii CN APMC în ceea ce priveşte aplicarea măsurilor necesare în vederea remedierii şi/sau înlăturării deficienţelor constatate în actul de administrare“ a porturilor mai sus menţionate, „Operatorul Portuar“ solicită, din nou, ministerului de resort să ia în calcul măsurile pe care organizaţia le propune, dar să le şi implementeze. În această ordine de idei, „Operatorul Portuar“ subliniază că, „în contextul economic actual, a mediului concurenţial generat de globalizare, Portul trebuie să aibă o strategie comercială şi de dezvoltare unitară în vederea atragerii traficului de mărfuri şi realizării celorlalte activităţi conform angajamentelor asumate“.

Transparenţă şi viziune unitară a managementului

Totodată, Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ reiterează faptul că deblocarea crizei economice portuare poate avea loc doar în condiţiile în care membrii Consiliului de Administraţie al CN APMC vor fi revocaţi, iar conducerea executivă, demisă.

De asemenea, operatorii cer corelarea Master Planului Portului Constanţa cu Master Planul General de Transport pentru ceea ce ei numesc „o viziune unitară a managementului“. Doleanţele „Operatorului Portuar“ nu se opresc aici, căci el solicită şi „asigurarea unei politici de transparenţă privind modalitatea în care este exploatat domeniul portuar de către CN APMC, în calitate de titular al contractului de concesiune încheiat cu statul român“.

De ce tace Ministerul Transporturilor?

Tensiunile dintre Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi conducerea Portului Constanţa sunt de notorietate. Deşi durează de aproximativ un an şi deşi au fost aduse la cunoştinţa Ministerului Transporturilor, până la momentul de faţă ministerul nu a transmis public niciun punct de vedere legat de acest caz. Am solicitat, în contextul acestui scandal, o declaraţie ministrului Rus, dar social-democratul nu a răspuns.
Pe de altă parte, actuala conducere a companiei a negat mereu criticile aduse de „Operatorul Portuar“, susţinând că strategia de dezvoltare a Portului a fost discutată şi agreată de operatorii portuari.
Protestele demarate pe 9 martie în faţa sediului CN APMC şi orientate împotriva conducerii Portului Constanţa vor continua. Amintim că la ele iau parte atât reprezentanţi ai „Operatorului Portuar“, cât şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Drumurile intens circulate din Portul Constanța vor fi asfaltate

26 Mar 2024 518

Oportunități de afaceri în portul Constanța Intensificarea parteneriatelor comerciale între România și Austria

13 Mar 2024 700

Primăria a emis autorizația de construire Atg Hydro - Tehnica Systems SRL construiește o hală de depozitare pentru CN APM Constanța

21 Nov 2023 858

C.N.A.P.M. Constanța S.A - anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

24 Oct 2023 698

Cumpărări directe Constanța CNAPM Constanța cumpără lucrări de reparații aparate de cale și linii

19 Oct 2023 765

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța oferă spre închiriere în Portul Constanța spații administrative

04 Sep 2023 791

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța organizează licitație publică deschisă cu strigare pentru vânzarea unor bunuri

31 Aug 2023 539

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța organizează licitație pentru vânzarea unei nave și a unei macarale

31 Aug 2023 614

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța organizează licitație pentru vânzare a două rezervoare

31 Aug 2023 608

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța organizează licitație publică deschisă cu strigare pentru vânzarea unor bunuri

27 Jul 2023 808

CN „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța organizează selecție de oferte pentru valorificarea „Deșeurilor reciclabile generate de vânzător”

25 Jul 2023 1140

Compania Națională „ADMINISTRAȚIA PORTURILOR MARITIME” SA CONSTANȚA oferă spre închiriere spații administrative în Portul Constanța

20 Jul 2023 796

Compania Naţională ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A. Constanţa organizează licitaţie publică deschisă cu strigare pentru vânzarea unor bunuri

05 Jul 2023 824

Compania Naţională ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A. Constanţa organizează licitaţie publică deschisă cu strigare pentru o navă și o macara

05 Jul 2023 960

Compania Naţională ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A. Constanţa organizează licitaţie publică deschisă cu strigare pentru vânzarea a două rezervoare

05 Jul 2023 679